پیشرفت تکنولوژی ساخت چراغ جلو خودروهای لوکس

پیشرفت تکنولوژی ساخت چراغ جلو خودروهای لوکس

تکنولوژی ساخت چراغ های جلو در طول سالهای اخیر دارای پیشرفت چشمگیری مخصوصا برای خودروهای لوکس بوده است. این تکنولوژی در جهت ایجاد ایمنی بیشتر در حین رانندگی تهیه شده. و روز به روز با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و بهتر می شود. چهار نوع از مشهورترین نوع این چراغها شامل موارد زیر می باشند. 

چراغهای جلو هالوژنی :

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین نوع چراغ جلو چراغهای جلو هالوژنی می باشند که به دلیل ارزان تر بودن نسبت به سایر  چراغهای جلو در بیشتر خودروها اعم از لوکس و غیرلوکس به کار می روند. چراغهای جلو هالوژنی به سادگی قابل تعویض می باشند. شیوه نصب آنها بسیار ساده است و کارایی و کیفیت راضی کننده ای را خواهند داشت. تفاوت اصلی چراغهای هالوژنی با سایر چراغ ها آن است که در چراغهای هالوژنی از گاز هالوژن به جای خلا برای روشن شدن چراغ استفاده می شود. استفاده از گاز هالوژن روشنایی بیشتری ایجاد می کند و این یکی از امتیازات چراغهای هالوژنی نسبت به سایر چراغها می باشد. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت چراغ جلو خودرو در سالهای اخیر چراغهای هالوژنی دیگر جزء روشن ترین چراغ ها نیستند اما هم چنان از نظر قیمتی ارزان تر هستند و غالبا قیمتشان به گونه ای است که برای اکثر خودروها قابل استفاده می باشند.

چراغهای جلو زنون دار :

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

مدل زنون دار چراغهای جلو از سال 1990 وارد بازار خودرو شدند. قیمت این چراغها به گونه ای است که برای اکثر خودروها قابل استفاده می باشد. عملکرد چراغهای زنون بسیار مشابه لامپ های فلورسانت بوده و از طریق عبور دادن جریان برق از گازهایی که درون سیلندر قرار گرفته اند باعث تولید روشنایی می شود. از آنجایی که نوری که چراغهای زنون ایجاد می کنند سفید رنگ می باشد مطابقت بیشتری با دید انسان دارد و دید را در شرایطی که روشنایی بسیار پایین می باشد ارتقا می بخشد. از دیگر مزیتهای چراغهای جلو زنون دار عمر طولانی ترشان نسبت به چراغهای هالوژنی می باشد. چراغ های زنون دار نیاز به انرژی کمتری برای تولید نور دارند و انرژی الکتریکی کمتری از دینام دریافت می کنند. 

چراغهای جلو ال ای دی :

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز 

------------------------------------------------------

چراغهای ال ای دی برخلاف سایر چراغها نه از طریق عبور جریان برق از طریق یک فلز و نه از طریق عبور جریان برق از نوعی گاز باعث ایجاد روشنایی می شوند بلکه این نوع چراغ ها از طریق عملیاتی به نام الکترولومینسنت باعث ایجاد نور می شوند. حداقل باید از دو لامپ ال ای دی استفاده شود تا نوری معادل یک لامپ زنون ایجاد شود. لامپ های ال ای دی معمولا کوچک هستند و از چندین لامپ ال ای دی به صورت گروهی برای ایجاد جریان نور استفاده می شود. لامپ های ال ای دی قدمتی طولانی تر دارند و از سال 1960 تولید می شدند. این لامپ ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند. البته رنگ نور این لامپ ها اخیرا غالب به رنگ سفید و آبی می باشد. اختراع این لامپ ها در کاهش سطح و مصرف میزان انرژی بسیار تاثیرگذار است. البته یونیت های این لامپ ها در ابتدا بسیار گران بودند اما با توجه به نیاز به تولید انبوه و سازگاری بیشتر آنها با اکثر خودروها قیمتشان با افت زیادی مواجه شد. از مزیت های دیگر چراغ های ال ای دی مستقل بودن تامین انرژی برای هر چراغ از چراغ دیگر است. هم چنین هر چراغ می تواند شکل نوری متفاوت با سایر چراغ ها ایجاد کند. این موضوع در تنظیم نور در شرایط مختلف تاثیرگذار است.و دسته پرتوهای نوری که ایجاد می شود متمرکزتر می باشند.

چراغهای جلو لیزری :

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

جدیدترین نسل چراغهای جلو , چراغ جلوی لیزری می باشد. این نوع چراغ ها به صورت لیزر آبی رنگ می باشند که به کمک گاز فلورسنت ایجاد شده و روشنایی قابل توجهی ایجاد می کنند. بی ام و و آئودی از اولین تولیدکنندگان این چراغ ها هستند. به طوری که بی ام و این نوع چراغ را برای اولین بار در ورژن اسپرت مدل i8 خود به کار برد. به گفته خود شرکت بی ام و این تکنولوژی قادر به تولید انرژی روشنایی 1000 بار قوی تر از لامپ های ال ای دی می باشد. حتی با این که از انرژیه کمتری استفاده می کند. هم چنین مسافتی که این چراغ ها می توانند روشن کنند حدودا به اندازه 600 متر می باشد.متاسفانه این چراغ ها به شدت گران بوده و تنها به عنوان یک آپشن خاص به کار می روند, که می توانند هزاران پوند هزینه ایجاد کنند.در صورت استفاده از این نوع چراغ جلوها باید بسیار مواظب بود تا مبادا مجبور به تعویض آنها شویم.همانند سایر انواع تکنولوژی ها هزینه به کاربردن آنها وقتی تازه وارد بازار می شوند بسیار زیاد است اما با گذشت زمان و افزایش سطح نیاز به آنها قیمتشان کمتر شده و قابل نصب بر روی اکثر خودروها می باشند. 

نوشته شده در 1399-10-11 توسط 0 1549

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0