10 مرحله ساخت ماشین های کارتینگ

10 مرحله ساخت ماشین های کارتینگ

خرید خودرو های کارتینگ و یا اجاره دوره ای برای بسیاری از ما همواره یکی از تفریحات لوکس و گرانقیمت می باشد ، اما چه آسان می شود در صورتی که یکی از این خودرو ها را برای خود بسازیم . به راستی با هزینه بسیار پایین، هر کدام از ما قادر به تولید خودرو کارتینگ خود خواهیم بود و همچنین می توانیم تفریح و سرگرمی برای اوقات فراغت خود فراهم نماییم. 

دراین نوشته مراحل تولید خودرو کارتینگ به شما نمایش داده خواهد شد که شامل وسایل موجود و اضافی در هر انباری خواهد بود و با کمترین هزینه قادر به ساخت خواهید بود.

 

مرحله 1 : وسایل و قطعات مورد نیاز چه می باشد ؟

  • لوله و باکس های فلزی (آهن) برای شاسی و پشتیبانی
  • صندلی
  • فرمان
  • صفحه فلزی 
  • میل گرد
  • پیج و مهره های همه فن حریف
  • موتور و سیستم قدرت ( ترجیحا موتور موتور سیکلت )
  • چرخ دنده 
  • لاستیک ها 

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

مرحله دوم : طراحی و ظاهر فریم و شاسی 

در این مرحله ابتدا شاسی اصلی را طراحی نمایید ، بهتر است در مرحله اول کار خود از شاسی با ظاهر ساده استفاده کنید تا در اجرا به مشکل برخورد نکنید ، همچنین وزن و قدرت تحمل شاسی را مد نظر قرار دهید. سپس بعد از طراحی با استفاده از قوطی های آهنی موجود در انبار و برش دقیق اندازه ها به ساختن و جوش کاری شاسی اولیه را مطابق تصویر بالا آماده کنید. 

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

مرحله سوم : ساخت محور چرخش و حرکت چرخ های جلو 

برای ساخت محور چرخش چرخ های جلو و حرکت چرخ ها به چپ و راست شما می توانید از یک تسمه به پهنا 2.5 سانتی متری و طول 18 سانتی متر استفاده کرده و آنرا به شک U  در بیاورید ( دقت شود که به طور صحیح اظلاع تقسیم شود) طول این U باید 5 ، 8 ، 5 سانتی متر باشد تا قدرت آن حفظ شود . لازم به ذکر است به 2 عدد از این U نیازدارید. بعد از ساختن این دوقطعه هم اکنون در بالا و پایین باید سوراخی به اندازه پیچ و مهره دریل کنید ، سپس پیج را از درون لوله ای قوی که داخل U است رد کرده و با مهره سفت نمایید. مطمئن شوید که سوراخ ها در یک راستا و قدر تسمه شما از بین نرود. و لوله قادر به چرخش باشد. به این منظور می توانید از لوله با محیط 1.2 اینچ و پیچی بلند که کل لوله را در بر بگیرد استفاده نمایید. در مرحله بعد برای چرخش لاستیک ها از یک پیچ قوی و بلند استفاده نمایید و با زاویه 90 درجه به لوله چوش دهید. و در انتها U  ها را به مکان قرار گیری چرخ ها جوش دهید.

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

مرحله 4 : شفت فرمان

شفت فرمان شامل یک لوله 1.2 اینچ تو خالی می باشد ، طول لوله جهت قرار گرفتن فرمان بسته به نقشه و طراحی شما می باشد ، در این طراحی شما می توانید از لوله به طول 46 سانتی متر استفاده نمایید. دقت کنید لوله در نظر گرفته شده برای چرخش درون شفت شما به راحتی چرخش داشته باشد. همچنین به 2 واشر نیاز دارید تا درون شفت قرار برگیرد برای جلوگیری از لغزش لوله داخل شفت. ( خاظر نشان می شود شما می توانید از بلبرینگ استفاده نمایید که مسلما نیازمند دقت و اندازه گیری و هزینه بیشتر می باشد)

 

مرحله 5 : فرمان و زاویه حرکت چرخ ها

در این مرحله باید به چپ و راست چرخیدن چرخ های جلو را ایجاد کنیم ، به این منظور از یک قوطی مربعی به 11 سانتی متری را انتخاب می کنیم که از دو سمت پیچ ها به صورت 90 درجه به آن جوش داده است نیازمند هستیم. در مرحله بعد توسط یک محور U شکل که به لوله فرمان متصل می شود. و نقطه چرخش U به قوطی مربعی جوش داده شود.

در مرحله بعد ، 2 لوله تو خالی که درون پیچها قرار بگرید انتخاب کرده و به دو میل گرد جوش می دهید و لوله ها که به عنوان شفت استفاده شده درون پیچها با مهره سفت و محکم کنید ( لطفا دقت کنید که طول میل گرد ها به اندازه ایی باشد که به چرخ ها برسد).

 

مرحله 6 : نصبب چرخ های جلو

برای چرخ ها خودرو خود می توانید از چرخ ها موتور های کوچک استفاده کنید و یا چرخ فرغون ، به این منظور پیچی که در مرحله سوم به قطعه U شکل متصل نموده باید درون چرخ قرار بگیرد و با مهره سفت گردد. همچنین قوطی جداگانه به لوله اصلی جوش داده شود که در انتهای آن از شفت برای چپ راست کردند لاستیک ها استفاده نمایید. که به میل گرد ها قسمت مرکزی فرمان در مرحله قبل متصل نمودیم متصل شود همانند تصاویر بالا.

 

مرحله 7 : چرخ ها عقب

محور و چرخنده های انتقال قدرت در این خودرو می تواند از دوچرخه ها قدیمی انتخاب شود و بر روی میله انتقال قدرت در 2 سمت چپ و راست نصب شود . خاطر نشان می شود که به این منظور باید اندازه گیری دقیقی از محل قرار گیری چرخ دنده ها انجام دهید که در محل مناسب قرار گیرد. چرخ دنده باید به چرخ جوش داده شود و سپس چرخ درون لوله اصلی که به بدنه متصل شده است قرار گیرد و توسط مهره چرخ در مکان خود مستحکم شود. 

 

مرحله 8 : موتور

در این مرحله صفحه فلزی که محل قرارگیری موتور می باشد در مکان مناسب جوش داده می شود و موتور شما بر روی آن پیچ می شود. قدرت موتور در نظر گرفته شده در این عکس 3 اسب بخار می باشد . شما همچنین می توانید از موتور های موتورسیکلت های ایرانی اتوماتیک استفاده نمایید.

 

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

مرحله 9 : صندلی و سیستم کنترل ترمز ها

 

برای این مرحله شما می توانید از صندلی آشپز خانه قدیمی استفاده کنید و آنرا به 2 قسمت تقسیم نمایید. و در محل قرار گیری نصب نمایید. همچنین در سیستم ترمز دوچرخه قدیمی خود برای گاز و ترمز در 2 سمت مختلف اسفاده نمایید. دقت کنید که سیستم ترمز در جهت خلاف موتور نصب شود برای سهولت کار همچنین بایست دیسک به چرخ عقب جوش داده شود و چرخ درون محور اصلی قرار گیرد. و سیستم تمرمز که کنترل آن را بر عهده دار بر روی شاسی نصب شود. 

شما همچنین می توانید برای گاز سیستم پدال تهیه نمایید که مسلما پیچیدگی بیشتری برای ساخت خواهید داشت 

 

مرحله 10 : نقاشی و استفاده خودرو کارتینگ

در مرحله پایانی نقاط جوش را با سنگ فرز صاف و مسطح نموده و سپس از ضد زنگ استفاده کنید و قطعات فلزی و آهن ها را رنگ نمایید و رنگ دلخواه خود را انتخاب و رنگ نمایید.

 

 

برگرفته : http://www.instructables.com/file/F4D6THCH05Y7JM8

 

نوشته شده در 1394-07-02 توسط 55 177293

55 نظرات

  • حسینی

    حسینی 1399-12-14 پاسخ

    سلام لطفا نقشه ساخت با ابعاد رو بهمون بگید
  • مانی

    مانی 1399-11-16 پاسخ

    سلام داداش من هم میخوام یکی بسازم ولی موندم تو تایر عقب ها که چطوری وصل میشن آخه مگه نباید یه لوله دوتا تایر عقب رو بگیره و به موتور وصل بشه همون لوله با زنجیر ؟اگه میشه تو واتساپم یه کمکی بکنم اینم شمارمه
    ۰۹۹۴۴۸۷۱۰۴۲
  • طاها

    طاها 1399-10-02 پاسخ

    باید تول دقیق رو بدین در زمن این برای محرک از یه موتور تک ،سیلندر استفاده کرده که پسا از استارت به حرکت در میاد ایا ما چطوری فرمونو کنترل کنیم
  • علیرضا05

    علیرضا05 1399-05-26 پاسخ

    قیمت اینکه خودمون درست کنیم چقدر میشه
  • علی

    علی 1399-04-23 پاسخ

    سلام من یکی از این ماشین درست کردم ازتایر فرغون استفاده کردم ولی من برای پسرم درستکردم من تایر فرغون تقویت کردم جواب داد یک دایره فلزی رو وست رینگ فورغون گزاشتم و بلبرینگ پیکان استفاده کردم
  • پویان

    پویان 1399-03-21 پاسخ

    سلام قیمت چقدر در امد متراژم لطفن بگید
  • شوالیه تاریکی

    شوالیه تاریکی 1399-03-16 پاسخ

    سلام به دوستان .سوالات زیادی کردین خواستم جواب اونا رو که بلدم بدم
  • امیر

    امیر 1399-02-28 پاسخ

    لطفا اندازه هارو بفرستین
  • علی

    علی 1399-02-09 پاسخ

    سلام یه سوال دارم چقدر هزینه شده برای ماشین
  • کاظم

    کاظم 1399-02-03 پاسخ

    آقا ابعادو روی یه نقشه کاغذی پیاده کنید ما ابعاد

    میخوایم
  • امید

    امید 1399-01-22 پاسخ

    نقشه ساخت رو لطفا
    بفرستید
  • فرید

    فرید 1399-01-03 پاسخ

    میشه اندازه ابعادو بهم بدید
  • ایلیا

    ایلیا 1398-12-27 پاسخ

    سلام ابعاد لطفا
  • mahdi

    mahdi 1398-12-13 پاسخ

    سلام میشه این ماشن رو با موتور برقی به حرکت در امرد

    اگر امکانش هست قدرت موتور و باتری رو بگید
  • حمید

    حمید 1398-11-15 پاسخ

    سلام . به دوستانی که دوس دارن یه همچین چیزی رو بسازن چنتا توصیه میکنم. من خودم قبلا یکی دوتا درست کردم و خیلی اذیت شدم . دلم نمیخاد شما با اذیت شدن از هدفتون دست بردارین. خب بریم سراغ توصیه ها. اول اینکه به هیچ عنوان نمیشه از تایر فرغون استفاده کرد. من استفاده کردم و باید بگم هر دوری میزدم میخاست جفت لاستیک عقب تعویض بشه. بعدشم یه 20 کیلومتری که باهاش برین میبینین که بلبرینگ هاش داغون داغون شده. توصیه من اینه که برای عقب از لاستیک دست دوم ماشین استفاده کنین و برای جلو هم لاستیک موتور های نصبتا کوچیک. برای قسمت کف شاسی هم به هیچ عنوان سراغ لوله نرین و حتما قوطی استفاده کین تا موقع نصب بقیه قطعات مانند بلبرینگ های عقب یا همون یاطاقان ها مشکلی نداشته باشین. همون طور که یکی از دوستان گفتن بهتره دو لاستیک عقب رو با یه لوله محکم به هم متصل کنین و با یه خورشیدی ترجیحا در مرکز لوله حرکتشون بدین. دیسک ترمز دو چرخ عقب رو نیز میتونین روی همین لوله نصب کنین.. برای موتور هم میشه از یه موتور هندا استفاده کنین اما بهتره یه گیربکس کوچیک هم رو شفت جلوش نصب کنین تا دنده عقب هم داشته باشین. من از گیربکس که موتور 4چزخ استفاده کردم. اگه کسی توصیه ای برای بهتر شدن طرح داشت منو هم درجیان بزاره ممنون.hamidvslove@gmail.com
  • یه دلبر

    یه دلبر 1398-07-27 پاسخ

    ببخشید لاستبک هارو از کجا تهبه کنیم
  •  هادی

    هادی 1398-06-28 پاسخ

    لطفا ابعاد را بنویسید
  • بهروز

    بهروز 1398-04-23 پاسخ

    موتور باید چند سی سی باشد
  • ویهان

    ویهان 1398-03-19 پاسخ

    سلام. خیلی‌عالی‌بودفقط پدال گاز با باتری ندارد؟راستی میشود از تایر فرغون استفاده کرد؟
  • دیارمشهوری

    دیارمشهوری 1398-03-09 پاسخ

    سلام فرمان چطور کار می کنه
  • ارمین

    ارمین 1398-01-21 پاسخ

    میبخشید میشه ابعاد ماشین رو بهم بدین؟؟
  • علی

    علی 1398-01-09 پاسخ

    هزینش چه قدره
  • Hesam

    Hesam 1398-01-08 پاسخ

    سلام من میخوام ماشین برای کویر درست کنم
    می خواستم راهنماییم کنید

    ممنون
  • سعید

    سعید 1398-01-05 پاسخ

    سلام ، میشه نقشه کامل ماشین باگی را لطف کنید به ایمیل من بفرستید، ممنون میشم.
  • دامون احمدی جعفری

    دامون احمدی جعفری 1397-07-24 پاسخ

    ببخشید این خورشیدی که به عقب وصل کردید(همون قسمتی که نیروی موتور وارد میشه چرا یه میله ی بلند استفاده نکردید.اینجوری فقط یه چرخ میچرخه که.
  • شروین دوست برحقی

    شروین دوست برحقی 1397-06-03 پاسخ

    ببخشید قیمت موتور ودستگاه رابزنید بعد زمان ساختش را لطف کنید
  • آروین

    آروین 1397-05-31 پاسخ

    سلام دوستان. من نقشه اصولی ساخت ماشین های کارتینگ رو دارم و هر کی که میخواد میتونه بیاد از من خریداری کنه 09154013759
  • فرشاد دهقانی

    فرشاد دهقانی 1397-05-21 پاسخ

    یه سوال با موتور ابکش چاه هم میتونم درست کنم
  • سیدامیرحسین جوادی

    سیدامیرحسین جوادی 1397-05-13 پاسخ

    سلام...میتونم بپرسم لاستیک هارو از کجا میشه تهیه کرد!?
  • علی سینا

    علی سینا 1397-03-15 پاسخ

    عالی
  • علی سینا

    علی سینا 1397-03-15 پاسخ

    عالی
  • ملکی

    ملکی 1397-03-14 پاسخ

    فدایی داری ....
  • جواد

    جواد 1397-03-07 پاسخ

    سلام.خسته نباشید چند تا سوال داشتم از چرخ فرغون هم میشه استفاده کرد؟ هزینش ساخت ی همچین چیزی حدودا چقدر میشه؟ قدرتش تو سربالایی ها چطوره؟ من میخوام ی همچین چیزی درست کنم برای منطقه کوهستانی ب نظرتون میشه؟ ممنون میشم جواب بدین
  • علی پلنگ

    علی پلنگ 1397-03-03 پاسخ

    سلام ببخشی چطوری حرکت میکنه؟ اینک پدال گازی چیزی نداره؟
  • نادر جهانفر

    نادر جهانفر 1397-03-03 پاسخ

    عالی ممنون
  • مهدي

    مهدي 1396-09-05 پاسخ

    ببخشيد ميشه براي كل سيستم فرمان ،يكم به سمت چپ كشيده شود تا اينكه يه سرنشين در جلو اضافه بشه؟ لطفا جوابو به ايميلم بفرستيد
  • محمد

    محمد 1396-07-28 پاسخ

    اقا عالی بود. متشکر فقط بدنشو از کجا جدا گیر بیارم
  • Mohammad

    Mohammad 1395-12-06 پاسخ

    خدا خیرتون بده واقعا جالبه
  • محمد

    محمد 1395-11-13 پاسخ

    سلام ببخشید میشه بگید با چی اهنو برش میدن؟
  • MOHAMMAD

    MOHAMMAD 1395-08-28 پاسخ

    ممنون از راهنماییتون درباره ساخت این ماشین اگه میشه لطف کنید طریقه ساخت اون ماشینی که در اول سایت عکسشو گذاشتید رو هم بزارید با تشکر
  • پوریا

    پوریا 1395-06-15 پاسخ

    سلام,ایا میشه براش کمک فنرهم گذاشت.لطفا به ایمیلم بدید.
  • امیر محمد اسکندری

    امیر محمد اسکندری 1395-06-05 پاسخ

    بدک نبود.تیم ما از این بهترشو بلد آماتور جوان.
  • مهدی فیروز ابادی

    مهدی فیروز ابادی 1395-04-13 پاسخ

    سلام . یه سوال داشتم میشه از لاستیک فرغون استفاده کرد جوابش رو به ایمیلم ار سال کنید لطفا
  • محمد

    محمد 1395-04-01 پاسخ

    سیستم فرمونش یکم گیجم کرد خب اگه ایطوری فرمون بپیچونیم چرخا به یه جهت نمیره به جهت مخالف هم میرن
  • محمد

    محمد 1395-04-01 پاسخ

    سیستم فرمونش یکم گیجم کرد خب اگه ایطوری فرمون بپیچونیم چرخا به یه جهت نمیره به جهت مخالف هم میرن
  • سینا مس فروشان

    سینا مس فروشان 1395-03-10 پاسخ

    فوق العاده بود خیییییییییییییییییییلیییی عالی بود اگه مطالب دیگه هم دارین لطفن برام ایمیل کنید ممنون.
  • رضا

    رضا 1395-03-03 پاسخ

    سلام متالب جالبی گذاشتی عالی شده مراحل کامل توضیح دادی منم دارم یه کارتینگ درست میکنم خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی bibakmotor@chmail.ir
  • re---zan

    re---zan 1395-02-05 پاسخ

    سلام .میتونید اندازه اهن های شاسی اصلی را بگید و یه سوال دیگه که چجوره موتور رو باید استارت بزنیم
  • هادی

    هادی 1395-01-21 پاسخ

    سلام به جای لاستیک کارتینگ ار چه لاستیک هایی میشه استفاده کرد؟؟ البته به غیر از لاستیک فرغون چون زود میترکه لطفا جوابو به ایمیلم بفرستین ممنون Hadi.t1379@gmail.com
  • حسین

    حسین 1395-01-09 پاسخ

    سلام مرسی از تصویر وتوضیحاتتون سه تا سوال داشتم.یکی اینکه. از چه جوشی باید استفاده بکنیم و اینکه از لاستیک فرقون میشه استفاده کرد و اگر موتور هندا بذاریم چجوری باید دنده بدیم
  • علی اصلی

    علی اصلی 1394-12-21 پاسخ

    سلام. ببخشید میشه ابعاد شاسی روبگین؟همین طور طول شافت فرمون
  • حسین نعمتی

    حسین نعمتی 1394-11-25 پاسخ

    اره میشه استفاده کرد
  • مهدی تیموری

    مهدی تیموری 1394-11-03 پاسخ

    سلام خسته نباشید من نقشه های کامل این کارو میخواستم گر وجور دارن به ایمیلم جواب بدید
  • محمد ایمان

    محمد ایمان 1394-10-26 پاسخ

    هزینه ساختش چه قدر در میاد لطفا جوابمو بدید
  • ارسلان

    ارسلان 1394-09-30 پاسخ

    سلام . یه سوال داشتم میشه بجای لاستیک کارتینگ از لاستیک فرغون استفاده کرد؟؟ جوابو به ایمیلم بفرستید لطفا

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0