7 نسل بی ام و سری 3

7 نسل بی ام و سری 3

بی ام و همواره یکی از بهترین تولید کننده های خودروهای لوکس - اسپرت در سراسر دنیاست. در این وبلاگ به بررسی 7 نسل بی ام و سری 3 می پردازیم.

1- نسل اول : 

دوره ساخت : 1975 - 1983

قدرت موتور : 105 - 55 kw و 134 - 75 hp 

نوع : سدان دو در 

این نسل از بی ام و برای اولین بار در استادیوم المپیک مونیخ آلمان رونمایی شد و  جانشین بی ام و سری 2 شد. طراحی آن توسط PAUL BRACQ انجام شد و یکی از محبوب ترین خودروهای لوکس - اسپرت در زمان خود بود. 

گفتنی است که دیزاین پشت خودرو (قسمت صندوق عقب) مورد پسند عامه واقع نشد که طراحان برای پرکردن فاصله خالی بین دو چراغ از نواری مشکی استفاده کردند. این خودرو به صورت دو سرنشین طراحی شد که به آن حال و هوای اسپرت بیشتری میداد. این خودرو دارای سانروف نیز بود. از دیگر مشخصات ظاهری می توان به چراغ های دو قلوی جلو اشاره کرد. نوع دیزاین این مدل متعقبا نه تنها در خودروهای سری 3 بلکه در تمام مدلهای دیگر بی ام و به کار رفت به طوری که نسلی جدید از طراحی خودروهای این شرکت را رقم زد.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------


2- نسل 2 : 

دوره ساخت : 1994 - 1983

قدرت موتور : 175 - 66 kw و 238 - 90 hp

نوع : سدان دو در و چهار در

دومین نسل بی ام و سری 3 در مراکش به دنیا رونمایی شد. در ابتدا در سال 1982 سری جدید سدان دو در رونمایی و سپس در سپتامبر 1983 سدان چهار در نیز تولید خود را آغاز کرد. تمام خودروهای تولیدی این دوره همان مشخصات دیزاینی دوره قبل خود را داشتند. این نسل قابلیت راندن در پیست های اتوبیلرانی را نیز داشت و حالا دیگر به خودروی مورد علاقه مسابقه دهندگان فرمول 1 تبدیل شده بود. در این نسل فضای خالی بین دو چراغ پشتی دوباره ایجاد شد و نوار مشکی برداشته شد هم چنین تغییراتی جزیی در طراحی خودرو ایجاد شد که باز موجب اسپرت تر به نظر رسیدن خودرو می شد.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------


3- نسل 3 : 

دوره ساخت : 2000 - 1990

قدرت موتور : 236 - 73 kw و 321 - 99 hp

نوع : سدان دو در و چهار در , کوپه , هاچ بک

طراحی نسل 3 بی ام و یکی از جدیدترین و بی نظیرترین نوع دیزاین در دوره خودش بود به طوری که تا به آن روز آنقدر پیشرفت حاصل نشده بود. زاویه شیشه جلو به اندازه مناسب بود , به طوری که شیب ایجاد شده تسلط کامل را به راننده داده و دیدن اجسام جلوی اتومبیل را به سادگی میسر می ساخت. چراغ های جلو کمی متفاوت تر از مدلهای قبلی بوده و درون یک قاب شیشه ای قرار گرفته بودند. 

نسل جدید بی ام و سری 3 در انواع مختلف سدان دو در و چهار در , کوپه , مسابقه ای و غیره موجود بود اما یکی از انواع جدید آن که تا به آنروز توسط طراحان بی ام و به کار نرفته بود همان مدل هاچ بک بود که طول پشت آن 22.5 سانتی متر کمتر از مدل کوپه بود. به دنبال قابلیت ها و تنوع در طراحی , این نسل به یکی از پر طرفدارترین های دوران خودش تبدیل شد و بار دیگر بی ام و رکورد فروش خود را در بازارهای بین المللی جا به جا کرد.


4 -  نسل 4 : 

دوره ساخت : 2006 - 1997

قدرت موتور : 265 - 77 kw و 360 - 105 hp

نوع : سدان دو در و چهار در , کوچه , مسابقه ای , هاچبک

از نظر دیزاین تفییرات چشمگیری در کاپوت , بدنه , چراغ های عقب , شیشه های جلو , شیشه های عقب و شیشه های کناری , ستون ها و سقف ایجاد شد. سقف ماشین حالت برآمده تری پیدا کرد به طوری که فضای خودرو را برای سرنشینان عقب بیشتر کرد. این مدل یکی از اسپرت ترین نوع دیزاین اتومبیل در زمان خودش شده بود و بالغ بر 3266885 مورد از آن در سراسر دنیا به فروش رفت.


5 - نسل 5 :

دوره ساخت : 2013 - 2006 

قدرت موتور : 331 - 90 kw و 450 - 122 hp

نوع : سدان دو در و چهار در , کوپه , مسابقه ای , هاچبک

نسل پنجم بی ام و سری 3 در شوی جنوا موتور رونمایی شد و سال بعد آن لقب بهترین ماشین جهان را از آن خود کرد. 

طراحی نسل پنجم همان است که امروزه در تمام خودروهای بی ام و شاهد آن هستیم , در هر مدل تازه آن تنها چراغ های جلو و عقب و جلو پنجره کمی دچار تغییر شده و در هر بار شکلی اسپرت تر و مدرن تر به خود میگیرد. زیبایی  و لوکس بودن و در عین حال اسپرت بودن آن بی ام و سری 3 را به یکی از پرطرفدارترین خودروهای جوان پسند تبدیل کرد . 

به دنبال پیشرفت تکنولوژی و کامپیوتری شدن تمام ابزار , علاوه بر دیزاین بدنه , دیزاین داخل خودرو نیز تغییر چشمگیری یافت . استفاده از مانیتور و برنامه ها و ربات ها در خودروهای تولیدی کمپانی بی ام و افزایش یافت و اتوماتیک شدن تمام سیستم های خودروهای تولیدی به خصوص سری 3 تحول عظیمی را در صنعت خودروسازی پدید آورد.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------


نسل 6 :

دوره ساخت : 2011 تا کنون

قدرت موتور : 338 - 85 kw و 460 - 116 hp

نوع : سدان , مسابقه ای , هاچبک , گرن توریسمو

در این دوره بود که تولید خودروهای هیبریدی افزایش یافت و اولین خودروهای هیبریدی بی ام و سری 3 تولید شدند. تمام موتورها توربوشارژ شدند و  از نظر ظاهری تغییرات نه چندان در جلو پنجره و چراغ های عقب خودرو ایجاد شد. باز شدن سقف و طول بیشتر اتومبیل ( هر چه از نسل های گذشته بی ام و به جلو حرکت می کنیم طول اتومبیل افزایش می یابد.) و فضای بیشتری برای سرنشینان عقب از ویژگی های دیگر این مدل است. 

در مدلهای جدید بی ام و سری 3 انتخاب بیشتری به مشتریان از جهت رنگ و نوع تودوزی اتومبیل داده می شود.  که برای تمام لاین ها از جمله اسپرت , لاکچری , مسابقه ای و غیره کاربرد دارد.


نسل 7 : 

دوره ساخت :  2018 تا کنون

قوی ترین , خوش دیزاین ترین و جدیدترین نسل بی ام و سری 3 , نسل 7 آن می باشد . که  تا حدودی دارای فناوری اتو درایو (خود رانی) است و طراحی بدنه و داخلی آن فوق العاده چشمگیر است. طراحی آن تمام ویژگی های  سری 3 را در خود جای میدهد. هر چیزی که از یک خودروی اسپرت - لوکس نیاز دارید به طور تمام و کمال در این مدل موجود می باشد. 

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

منبع : bmw.com

نوشته شده در 1399-01-15 توسط 0 3069

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0