پورشه کاررا 911 تولید سال 2020

پورشه کاررا 911 تولید سال 2020

جدیدترین مدل پورشه کاررا سال 2020 , 5 ماه پیش در نمایشگاه پورشه سن دیگو در آمریکا رونمایی شد. این مدل که به عنوان 992 از پورشه کاررا شناخته شده طول بلند تر و پهنای بیشتر و قدرت بیشتری نسبت به سری های قبلی دارد. قدرت موتور آن 443 HP (اسب بخار) است و قیمتی بالغ بر 150000 دلار آمریکا را دارد. در تست آزمایی سرعت , این پورشه از سایر مدلهای کاررا مانند GT سرعت بیشتری دارد.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

اول از همه به بررسی دیزاین داخلی خودرو می پردازیم که کاملا هوشمند بوده و به نظر خودم یکی از لوکس ترین و جذاب ترین طراحی داخلی خودروهای تولیدی سال 2020 را داراست.

تمام آپشن هایی که در این خودرو وجود دارد در تمام خودروهای این نسل وجود دارند تنها جزییات طراحی آنهاست که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد.

دنده اتومات ماشین بسیار کوچک و هیچ عدد و شماره ای روی آن نیست که نشان دهد شما در چه دنده ای در حال راندن هستید بلکه برای دانستن آن در صفحه داشبورد ماشین و در پایین دایره کیلومترسنج عددی نمایش داده می شود که آن را به شما نشان می دهد.

بالای داشبورد شما یک کرنوتایمر وجود دارد که داخل آن یک ساعت کوچک است که زمان را به شما نشان می دهد. کمی بالاتر از دنده چندین دکمه وجود دارد که به وسیله آن می توانید دمای خودروی خود را تنظیم کنید یعنی هم به عنوان کولر و هم به عنوان بخاری عمل می کند و با دکمه ای می توان درجه را بالا و پایین برد. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

یکی از ویژگی های جالب طراحی  این خودرو طراحی دستگیره های آن است که اگر فقط دستتون رو به دستگیره بزنید به صورت اتوماتیک قفل میشه و چراغ های ماشین فلشر می زنند که نشان دهنده قفل شدن ماشین هست. هم چنین طراحی دستگیره ها بسیار منحصر به فرد می باشد. از طرف دیگر روی در راننده هم دکمه ای قرار گرفته کهبا زدن آن در قفل می شود آن هم بدون ایجاد صدا , بلکه با تغییر رنگ مشخص میشود و رنگ آن قرمز می شود. 

کمی پایین تر از دنده جای لیوانی برای راننده وجود دارد. برای جای لیوان یا خوراکی شاگرد هم در گوشه کناری داشبورد ماشین دکمه ای قرار گرفته که با زدن آن خارج میشه, در واقع جالیوانی به صورت مخفی در آن قرار گرفته.

همه خدمات سانروف به جای اینکه در سقف قرار گرفته باشند در قسمت مرکزی خودرو و کمی پایین تر از دنده قرار دارند. 

صفحه داشبورد راننده دارای گزینه P و R است که با زدن P خودرو به صورت اتوماتیک پارک می شود (دارای تکنولوژی اتودرایو ) و با زدن R به صورت اتومات خودرو روشن شده و به حرکت در خواهد آمد.

دیزاین فرمان مثل تمام مدلهای قبلی آن است در سمت چپ دکمه ای قرار دارد که با زدن آن می توانید انتخاب کنید که رادیو بزارید , برنامه ها رو ببینید و از تمام سرگرمی هایی که در خودرو و صفحه مانیتور وجود دارد استفاده کنید. 

در صفحه داشبورد 5 دایره قرار دارد که وسطی کیلومتر شمار و دو دایره سمت راستش  که یکی از آنها درایو مد رو به شما نشون می دهد که حالت معمولی , حالت اسپرت , حالت مسابقه ای و غیره دارد و دیگری نقشه ای ماهواره ای از اینکه کجا قرار دارید را به شما نشان می دهد. از طرفی وقتی دست خود را به نقشه نزدیک می کنید بدون آنکه حتی دستتان صفحه را لمس کند بزرگتر و وقتی دست خود را دور می کنید کوچک تر می شود. دایره های سمت چپ هم متعلق به سرعت سنج هستند و سایر اطلاعات خودرو و وضعیت خودرو را از نظر فنی به ما گزارش می دهند.

از طرف دیگر صفحه نمایش وسطی هم هست که تمام آپشن هایی که تا به حال گفتیم در آن وجود دارد از همه جالب تر آپشنی به اسم service history دارد که تمام سوابق خودرو مانند مسافت پیموده شده , وضعیت تصادف ها و تعداد دفعاتی که روغن خودرو عوض شده و تمام تغییرات در وضعیت خودرو را در خود ذخیره می کند تا اگر شخصی به صورت دسته دوم آن را خریداری کرد از نواقص خودرو آگاهی یابد می توان گفت که مثل جعبه سیاه هواپیما تمام اطلاعات و نواقص پیش آمده در خودرو رو در خود نگهداری می کند . صفحه نمایشگر دارای فناوری apple car play نیز می باشد و همانند یک گوشی همراه برای شما عمل می کند. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

کنار صندلی راننده قسمت پایین دکمه ای قرار دارد که با زدن آن کاور موتور خودرو برداشته می شود اما با این وجود هنوز دیدی به موتور خودرو نداریم زیرا که برخلاف سایر مدلهای قدیمی خودروهای پورشه , کاررای 992 به ما امکان دسترسی به موتور را نمی دهد. 

صندلی های عقب کاررا 992 بسیار فضای تنگی دارند با این که خودرو کمی از سایر مدلهای قدیمی بزرگتر است اما هم چنان فضای سرنشینان عقب بسیار کم است. 

پس از بررسی طراحی داخلی آن به طراحی خارج آن می پردازیم که در قسمت جلو چراغ های دایره ای شکل پورشه قرار دارند و درون هر کدام چهار چراغ کوچکتر قرار دارد. در پشت ماشین دو چراغ  و یک چراغ سومی قرار دارد که پشت شیشه عقب قرار گرفته است. چراغ های پورشه نماد زیبایی و جذابیت این خودرو می باشند.

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

امتیاز دهی پورشه کاررای 911 مدل 992 : 

طراحی : 7 از 10

آپشن ها : 7 از 10

راحتی کاربرد : 5 از 10

کیفیت فنی : 9 از 10

و به میانگین امتیاز کلی 67 از 100 می باشد.

نوشته شده در 1399-01-19 توسط 0 1273

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0