اپل car play چیست و چگونه گوشی آیفون خود را به اپل carplay وصل کنیم.

اپل car play چیست و چگونه گوشی آیفون خود را به اپل carplay وصل کنیم.

اپل car play چیست؟ و هر چیزی که لازم است راجب آن بدانید

گوشی های هوشمند شخصی ترین و کاربردی ترین نوع تکنولوژی ای هستند که  تا به حال اختراع شده اند. اما وقتی بحث خودروهای مجهز به تکنولوژی روز مطرح باشد, شرایط کمی متفاوت است.شاید یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسواران لوکس متصل کردن تلفن همراه خود به خودرویشان باشد , چرا که بارها در تماس هایی که از مشتریان داشتیم سوالهایی در این باره پرسیده شده.

اپل carplay یک نرم افزار است که توسط کمپانی اپل جهت استفاده از برنامه های تلفن همراه در حین رانندگی طراحی شده به طوری که ایمنی راننده حفظ شود و همزمان بتواند از برنامه های تلفن همراه خود استفاده کند (بتواند تماس بگیرد , پیام بفرستد, موسیقی گوش دهد و ...)

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

وقتی گوشی خود را به صفحه نمایش وصل کنید تمام برنامه ها و اپلیکشین ها مانند اسپاتیفای, گوگل مپ, واتس اپ و تپ سی و ... روی صفحه نمایش ظاهر میشوند.

اپل carplay یک نرم افزار است که تمام خودروهای تولیدی از سال 2018 به بعد قابلیت استفاده از آن را دارند و یکی از آپشن های اصلی است که وجود آن الزامی است.

اپل carplay هر خودرویی باید توسط کمپانی اپل شناسایی شود. یعنی در ابتدا باید دستگاه شما به دلیل مسایل ایمنی شناسایی شده اتصال دستگاه به خودرو تایید و سپس توسط کابل USB تلفن خود را به صفحه نمایشگر وصل کنید.

بعد از انجام عملیات اولیه نصب شما میتوانید از آپشنی استفاده کنید که به صورت اتوماتیک گوشی شما را به صفحه نمایشگر وصل می کند. در برخی خودروها مانند مرسدس بنز کلاس A نیازی به استفاده از کابل USB نیست زیرا می توان به شکل بی سیم از طریق بلوتوث یا وای فای تلفن همراه خود را به مانیتور وصل کرد. 

حال سوال آن است که آیا خودروی شما قابلیت استفاده از این نرم افزار را دارد . اگر خودروی شما مدلش قدیمی تر باشد ممکن است مجهز به این نرم افزار نباشد, که در این صورت میتوان این نرم افزار یا نرم افزار های مشابه را از فروشگاه های sony , jvc, clarion, pioneer , kenwood خریداری کرد که قیمت تقریبی آن 300 یورو است.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

اگر تلفن آیفون شما یکی از مدلهای زیر باشد می توانید از این سیستم استفاده کنید.

1- iphone 11

2- iphone X

3- iphone 8 , iphone 8 plus

4- iphone 7 , iphone 7 plus

5- iphone 6s , iphone 6s plus

6-i phone se , iphone 5s, iphone 5

بیشتر بخوانید : چگونه موبایل آیفون خود را به پورشه ماکان وصل کنیم؟

اپل carplay  از سایر سیستم ها و مانیتورها کاربردی تر است. البته بازدهی این دستگاه به نوع استفاده شما از موبایل خود بستگی دارد, منظور به نوع اپ هایی است که استفاده می کنید یا میزان علاقه شما به تکنولوژی وابسته است. در نتیجه هر چه تسلط بیشتری به تکنولوژی و استفاده درست از آن بیشتر باشد استفاده از این نرم افراز برای شما کاربردی تر و لذت بخش تر است.

همان طور که گفتیم اگر خودروی شما مجهز به این نرم افزار باشد تنها شیوه نصب apple carplay روی تلفن همراه شما مطرح است. اما اگر خودروی شما قدیمی باشد یا مجهز به این نرم افزار نباشد ابتدا باید آن را خریداری کنید و سپس مابقی مراحل را که در ادامه توضیح می دهیم انجام دهید.

چنان چه تلفن همراه شما سیستم عامل اندروید دارد ابتدا باید نرم افزار Android auto را خریداری کرده و سپس گوشی خود را به آن وصل کنید. تا کنون این نرم افزار ها بر روی 200 مدل خودرو به صورت پیش فرض وصل است که شامل ماشین های استون مارتین , بنتلی , بی ام و , کادیلاک , چری , شورولت , فراری , فیات , فورد , رنو , لیفان , مزدا , مرسدس بنز , سوزوکی , نیسان , پژو , لامبورگینی , پورشه , فولکس واگن , ولوو , جیپ, هیوندا , تویوتا , مازراتی و ... است. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

چگونه apple carplay را بر آیفون خود نصب کنیم ؟ 

در ابتدا siri (سیری) آیفون را فعال کنید. سپس گوشی خود را توسط کابل USB به صفحه نمایش اتومبیل وصل کنید. اگر بدون سیم بتوان گوشی را به مانیتور وصل کرد از روشن بودن بلوتوث یا وای فای خود اطمینان حاصل کنید.

سپس آیکون gear wheel را از طریق سیری جست و جو کرده تا به تنظیمات IOS دسترسی پیدا کنید. آیکون general را بیابید. گزینه carplay را انتخاب کرده و بلوتوث را فعال (اکتیو) کنید. جهت کامل شدن اتصال دکمه voice control واقع روی فرمان ماشین را فشار دهید. همزمان آپشن heading available car را در گوشی همراه خود انتخاب کنید.

با اتصال کابل در اکثر خودروها به طور اتوماتیک گوشی وصل می شود در غیر این صورت باید به صورت دستی آیکون موردنظر را در منوی مانیتور خود انتخاب کنید. (مثل خودروی پژو) آیتم connected services را زده و آپشن کارپلی (carplay)  را انتخاب کنید. بدین ترتیب گوشی همراه شما به خودروی شما وصل میشود. 

برای استفاده از carplay حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. اساس کار این نرم افزار استفاده از siri می باشد. هر دستوری که شما بخواهید به نرم افزار بدهید از طریق گفتن آن به سیری گوشی خود اعمال میشود .

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

چگونگی وصل تلفن همراه به سیستم اپل کار پلی در خودروی بی ام و

1- از روشن بودن وای فای , بلوتوث و سیری گوشی همراه خود اطمینان حاصل کنید . سمت چپ صفحه نمایشگر com<mobile devices<new device<phone calls 

را انتخاب کنید بدین ترتیب گوشی شما به مانیتور وصل می شود . در گوشی خود از منوی بلوتوث BMW را انتخاب کنید بدین ترتیب اتصال Apple carplay برقرار میشود و مانیتور بی ام و درخواست اتصال را قبول میکند در مرحله آخر شماره پین (کدی) که روی تلفن و مانیتور ظاهر میشود را تایید کنید.بدین ترتیب از طریق بلوتوث می توانید از اپل  carplay استفاده کنید. 

نحوه اتصال برای خودروی مرسدس بنز هم همانند بی ام و می باشد . البته لازم به ذکر است که این نرم افراز بر روی مرسدس بنزهای تولیدی قبل از سال 2015 وصل نیست بنابراین باید ابتدا آن را بر روی خودروی خود نصب کنید.

به طور قطع نحوه اتصال اپل کار پلی و گوشی آیفون در همه خودروها با هم مشابه هست.به طور کلی اگر بخواهیم کاربرد اصلی این نرم افراز را مورد بحث قرار دهیم

میتوان به ایجاد ایمنی در حین رانندگی و استفاده همزمان از اپ ها , تماس گرفتن , پیام دادن و غیره اشاره کنیم (بدون اینکه باعث حواس پرتی راننده شود)

منبع : 

https://www.carmagazine.co.uk/car-news/tech/what-is-apple-carplay-compatible-cars-and-smartphones/

نوشته شده در 1398-11-24 توسط 0 10013

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0