کمپانی خودروسازی لوسید, رقیب تازه تسلا

کمپانی خودروسازی لوسید, رقیب تازه تسلا

قبل از رسیدن به اصل مطلب نیاز است تا اندکی با کمپانی خودروسازی لوسید آشنا شویم. لوسید زاده کالیفرنیای آمریکاست و از سال 2007 به بعد شروع به تولید خودروهایش در کارخانه ای در آریزونا کرد. اولین مدل و تنها مدل عرضه شده از آن به بازار مدل AIR بوده البته مدلهای Gravity و مدل Ceer آن نیز در سالهای 2024 و 2025 وارد بازار خودرو خواهند شد. یکی از دلایلی که لوسید را به یکی از رقبای بالفطره تسلا تبدیل می کند آن است که یکی از بنیان گذاران اصلی اش از مدیران ارشد تسلا می باشد.

استودیوی نمایش خودروی لوسید در ریاض عربستان :

حال عربستان سعودی با خرید بیش از 61 درصد از سهام لوسید قصد به گرفتن سهم تولید و فروش این برند آمریکایی را دارد. لازم به ذکر است که مدلهای جدید آن در کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی و سپس در سراسر دنیا عرضه خواهند شد. تولید این خودروی برقی لاکچری تا حد زیادی اقتصاد عربستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به طوری که می تواند این کشور را به یکی از پیشتازان اصلی خودروسازی در خاورمیانه مبدل سازد. لازم به ذکر است که حدود 30000 شغل مستقیم و غیرمستقیم و رشد سرمایه گذاری خارجی تا حدود 150 میلیون دلار از منافعی است که عربستان در طی این قرارداد پرسود کسب خواهد کرد. گمانه زنی ها مبنی بر آن است که GDP این کشور تا سال 2034 به حدود 8 بیلیون دلار افزایش خواهد یافت و این پیشرفت تنها به وسیله لوسید بدست خواهد آمد.

لوسید قصد دارد تا با چندین شرکت با هدف ارتقای سطح تکنولوژی خودروهای تولیدی خود همکاری کند. یکی از آنها کمپانی Foxconn میباشد که می تواند در زمینه ارتقای سطح سیستم سرگرمی خودرو و سیستم اتونوموس یا خودران موثر باشد. یکی دیگر از قراردادهایی که جزییاتی از آن در دسترس نیست قرارداد با شرکت بی ام و در جهت استفاده از بعضی از تکنولوژی های بی ام و در فرآیند ساخت می باشد.

یکی از بارزترین ویژگی های لوسید دارابودن تکنولوژی خاص در ساخت باتری هایی قدرت مند است که پس از هربار شارژ, می تواند مسافت های بسیار طولانی را بپیماید. این خود آغاز پروژه ای در جهت پاکسازی محیط زیست و کمک به تجدد و بقای آن می باشد. همان طور که می دانیم دنیای خودروهای آینده متعلق به خودروهای برقی است.

باعث تاسف است که روز به روز شاهد پیشرفت کشورهای همجوار در زمینه خودرو هستیم اما خودروسازان داخلی ذره ای تلاش در جهت بهبود سیستم خودروسازی در ایران به کار نمی برند. بلکه با تولید خودروهای بی کیفیت با قیمت های گزاف رشد بالفطره این صنعت را نیز نابود می سازند. اگر بخواهیم به همین منوال ادامه دهیم بدون شک از دنیایی که رو به جلو حرکت می کند عقب می مانیم. پیشرفت صنعت اتومبیل سازی تنها با استفاده از علم و تکنولوژی کشورهای پیشرفته تر ممکن است نظیر کاری که عربستان سعودی قصد انجام آن را دارد. 

گفتنی است که لوسید با پیشی گرفتن از تسلا در سالهای آینده چشم انداز جدیدی از خودروهای برقی را به نمایش می گذارد.

با توجه به اینکه تنها لوسید مدل AIR تولید شده است سعی داریم تا برخی از ویژگی های آن را برشماریم :

1- شتاب صفر تا 100 این خودرو 4.2 ثانیه می باشد. 

2- حداکثر سرعت این خودرو 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. 

3- قدرت باتری این مدل 320 کیلووات و مسافتی که بعد از هربار شارژ می تواند بپیماید 560 کیلومتر می باشد. 

4- گشتاور موتور این خودرو نیز 550 نیوتن بر متر می باشد. 

6- قیمت این خودرو چیزی بالغ بر 86000 دلار برآورد شده است. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه 

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

نوشته شده در 1402-03-17 توسط 0 521

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0