محبوب ترین سیستم های صوتی 2021 به انتخاب رولینگ استونز

محبوب ترین سیستم های صوتی 2021 به انتخاب رولینگ استونز

خیلی از ماشین بازها هزینه های هنگفتی رو برای ماشینمون می پردازند. برای مثال رینگ اسپرت انداختن , نصب بال های لوکس و خفن، یا آپ گرید کردن بدنه و کابین داخلی نمونه ای از این کارهاست. اما چیزی که توجه کمتری بهش میشه نصب یه سیستم صوتیه درجه 1 هست. هر فرد به طور متوسط 11 ساعت از هفته رو تو ماشینش سر میکنه (البته اونایی که تو شهرای شلوغ زندگی میکنن بیشتر) یکی از سختی های راه که همرو کلافه میکنه گیرافتادن تو ترافیکای سنگینه که فقط راه حلش پلی کردن یه لیست آهنگه تا این سختی کمتر بشه. حال یه سیستم صوتی خوب تو ماشین میتونه به شما حس رفتن به یه کنسرت خوب رو بده و رانندگی تو مسافت های طولانی یا پرترافیک رو قابل تحمل بکنه. این روزها بسیاری از برترین کمپانی های تولید خودرو نصب یک سیستم صوتی حرفه ای رو از واجبات طراحی خودرو میدونن و با بسیاری از لوکس ترین برندهای تولید سیستم صوتی همکاری می کنند. حال فرقی نمیکنه که خودرو یک خودروی اسپرت و اگزاتیک باشه یا یه شاسی بلند معمولی. (البته تو کشور ما خرید ماشین خودش یه امر غیرممکن شده چه برسه به اینکه بخوایم به نصب سیستم صوتی فکر کنیم ولی خالی از لطف نیست تا با تعدادی از بهتریناشون آشنا بشیم)

 محبوب ترین سیستم های صوتی در سال 2021 را به انتخاب مجله رولینگ استونز :

1- مک لارن اتوماتیو ایکس بورز ویلکینز (Mclaren Automative x Bowers & Wilkins)

مک لارن غول معروف بریتانیایی در جاده های مسابقه ای تمرکز زیادی رو بر ارتقا سیستم صوتی گذاشته و با کمپانی معروف بورز و ویلکینز (یکی از تولیدکنندگان لوکس ترین اسپیکرها و هدفون ها) قرارداد همکاری داره. نمونه این سیستم رو میشه در جدیدترین مدل مک لارن یعنی مک لارن جی تی یافت.

این سیستم مجهز به 12 اسپیکر و ساب بیس ووفر فیبر کربن است. شهرت Wilkins برمیگرده به همکاری با برترین استودیوی ضبط صدا یعنی همان استودی Abbey Road در لندن.نشر صدای شفاف و آیینه ای که مانع از شیندن صدای موتور نمیشود از نقاط قوت این سیستم می باشد. لازم به ذکر است که صدای بلند اسپیکرها هرگز گوش شما را آزرده نمیکند. 


2- شورولت کروت استنگری ایکس بوز (Chevrolet Corvette Stingray x Bose) 

همکاری شورولت و بوز برمیگرده به سال 1984. یعنی همون سالی که کروت نسل 4 وارد بازار خودرو شد. اما در جدیدترین نسل یعنی نسل 8, شورولت از سیستم مجهز به 14 اسپیکر بوز استفاده میکنه. طراحی این سیستم بسیار شکیل و خاص می باشد. دو اسپیکر بالای درهای جلو و دو عدد ووفر ساب بیس 10 اینچ در عقب خودرو تعبیه شده. این اولین بار هست که بوز از دو اسپیکر در اتاق جلویی برای یک خودروی دو در استفاده میکنه. 


 3- جگوار اف تایپ ایکس مریدیان (Jaguar F-type x Meridian)

به لطف همکاری برند مریدیان با جگوار میتونیم شاهد تجربه یک کنسرت با شکوه , بدون سرو صدای اضافی درون خودروی خود باشیم. این سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر و دو عدد ساب ووفر قوی می باشد. البته در مدل سفارشی می توان تعداد این اسپیکرهارو به 26 تا هم رسوند! این سیستم صوتی مجهز به تکنولوژی ای هست که میتونه با استفاده ازش صداهای خارج از تیون رو به صداهای شفاف و تیون شده تبدیل کنه. گوش کردن به این سیستم صوتی رو میشه به عنوان نوازشی برای گوش های شما تشبیه کرد زیرا حتی در ولوم بلند نیز کیفیت صدا تغییر نمیکنه و کمترین اذیتی متوجه گوش شما نمیشه.


4-آکورا تی ال ایکس پاناسونیک (Acura TLX x Panasonic)

این همکاری از سال 2004 بین این دو برند آغاز شد و ثمره آن سیستم ELS Studio 3D هست که روی آکورای 2021 نصب شده . 17 اسپیکر 16 شبکه ای این سیستم تحول عظیمی رو در سیستم صوتی های خودروهای سدان ایجاد کرد. این سیستم صدارو به صورت سه بعدی پخش میکنه و کاری میکنه که صدا به طور یکنواخت تو کل فضای ماشین به جریان دربیاد فرقی نمیکنه صندلی جلو نشسته باشید یا صندلی عقب. تعبیه اسپیکر در سقف از عواملی هست که به تولید صدای سه بعدی کمک میکنه. این سیستم توسط تهیه کننده و مهندس صدای برنده جایزه گرمی یعنی الیوت شاینر طراحی شده. این تهیه کننده معروف با بسیاری از مشاهیر موسیقی همچون گروه فوفایترز , فلیت وود مک و کویین همکاری داشته و تولید صدای این سیستم صوتی به قدری دقیق و جذاب هست که معلومه شاهکار دست یک هنرمند واقعی پشتشه.


5- لندروور ایکس مریدیان (Land Rover x Meridian)

لندروور مساوی است با لوکس بودن و این قاعده فقط به طراحی بدنه و کابین خودرو ختم نمیشه. همکاری لندروور و مریدیان از سال 1977 میلادی رقم خورد. مدل 2021 لندرور دیفندر مجهز به سیستم صوتی با 13 اسپیکر بوده و  یک ساب ووفر دو شبکه ای نیز در عقب کابین تعبیه شده است. هم چنین تولید صدای سه بعدی همچون سیستم صوتی پاناسونیک از دیگر نقاط قوت این سیستم می باشد.


لینکلن کورسایر ایکس رول (Lincoln Corsair x Revel)

لینکلن سابقه زیادی در عرصه موسیقی داره. برای مثال اسپانسر بسیاری از فستیوال ها و رویدادهای بزرگ موسیقی همچون گرمی اواردز بوده. لینکلن در همکاری ای با برند Revel یک سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر رو در جدیدترین مدل خودش تعبیه کرده. آکوستیک عالی , قرارگیری اسپیکرها در جایگاه مناسب و طراحی جذاب سیستم صوتی از نقاط قوت این خودرو می باشد که به شما حس سواری از یک جت شخصی رو میده. استفاده از صداهای instrumental و ضبط شده توسط ارکسترسمفونیک به عنوان موسیقی پس زمینه خودرو (آلارم ها و غیره) باعث متمایز شدن این سیستم صوتی می شود. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه 

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز 

------------------------------------------------------

منبع : www.rollingstones.com

نوشته شده در 1402-04-07 توسط 0 277

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0