ایرانی های موفق در صنعت خودروسازی جهان

ایرانی های موفق در صنعت خودروسازی جهان

صنعت خودروسازی در جهان بسیاری از ابداعات و طراحی های بی نظیرش را به جمعی از ایرانیان مدیون است. در این وبلاگ قصد داریم تا داستان تعدادی از این افراد را بخوانیم تا علاقه مندان به صنعت خودروسازی بتوانند با الهام گرفتن از آنها مسیر درستی را در پیش گیرند. 

1- کوروش منصوری :

یکی از موفق ترین و نامی ترین ایرانی های صنعت خودروسازی در جهان است که شرکت آلمانی-سوئیسی تیونینگ خودروهای لوکس را راه اندازی کرد. تمرکز اصلی این شرکت بیشتر بر روی برندهای خاصی همچون فراری , لامبورگینی , رولزرویس , بنز , استون مارتین , بنتلی و ... میباشد.برای اولین منصوری کارخانه تولید قطعات خودرو جهت تیونینگ را در سال 2001 به طور مستقل راه اندازی کرد. در حال حاضر این برند دارای یک شرکت در آلمان و شرکتی دیگر در سوییس میباشد. 


2- فریس رضوانی

از دیگر کمپانی های خودروسازی معروف ایرانی در لس آنجلس آمریکا می توان به شرکت خودروسازی رضوانی اشاره کرد. این شرکت در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گران قیمت فعالیت میکند. از معروف ترین خودروهای این شرکت همان تانک رضوانی است. اولین منبع الهام فریس برای طراحی خودروهای جنگی پدرش بود که خلبان هواپیماهای جنگنده بود. این شرکت با اینکه نوپاست و فقط چندین سال از افتتاحش میگذرد توانسته طرفداران زیادی را در سراسر دنیا جذب نماید. 


3- امید مستقیمی :

امید مستقیمی در رشته الکترونیک از دانشگاه نیوکاسل فارغ التحصیل شد. تمامی خودروهای فرمول وان یک مسابقات جهانی که در کشورهای مالزی , چین و استرالیا برگزار شد را امید مستقیمی طراحی کرده است. در حال حاضر در کمپانی مرسدس بنز مشغول به کار است.


4- هرمیداس اتابکی :

هرمیداس اتابکی یکی از موفق ترین ایرانی هایی ست که در رشته طراحی خودرو از دانشگاه دیترویت آمریکا فارغ التحصیل شد. او با کمپانی های بزرگی همچون رنو و لامبورگینی در زمینه طراحی خودرو همکاری کرده است. وی دارای کارگاهی در پاریس است و حتی چندین بار به ایران آمد تا بتواند به توافقی برای طراحی خودروهایی متناسب با جامعه ایران برسد اما موفق نشد و هم اکنون دارای کارگاهی در پاریس میباشد.او علاوه بر طراحی خودرو به طراحی قطار , کشتی و سایر وسایل حمل و نقل نیز پرداخته است.


5- نادر فقیه زاده :

در سن 9 سالگی ایران را به مقصد آلمان ترک کرد. وی دوره های حرفه ای طراحی خودرو را در شرکت مرسدس بنز سپری کرد. مهم ترین پروژه های او طراحی خودروهای بی ام و سری 7 , بی ام و سری 6 کوپه , بی ام و سری 6 گرن کوپه بود. او به یک استودیوی طراحی در آلمان پیوست و اولین محصول مشترک چانگان موتورز و هوآوی را طراحی کرد. این خودرو از زیربرند مشترک این دو شرکت است که آواتار 11 نام دارد.


6- امید بادل

زاده شیراز بود. برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از آنجا که علاقه وافری به طراحی خودرو داشت چندین نرم افزار طراحی خودرو را به طور حرفه ای فراگرفت. به تازگی طرحی برای شرکت بی ام و زده است که بسیار خارق العاده و تحسین برانگیز بود. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

-----------------------------------------------------

نوشته شده در 1401-03-31 توسط 0 567

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0