اشتباهات رایج در نگهداری از خودرو

اشتباهات رایج در نگهداری از خودرو

نگهداری و پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری اتومبیل شخصی شما امری اجتناب ناپذیر و بدون شک ضروری است که بی توجهی به آن تبعات گران باری برای شما ایجاد خواهد کرد. با توجه به قیمت های سرسام آور خودرو در بازار داخلی ایران نیاز است که تا اشتباهات نگهداری خودروی خود را به حداقل برسانیم , زیرا هر نوع خرابی می تواند از نظر اقتصادی به ضررمان تمام شود. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

1- بی توجهی به چک آپ روزانه و کوچک ترین مشکلاتی که برای آن ایجاد می شود :

همیشه به خاطر داشته باشید که حتی بی اهمیت ترین مشکلات ظاهر شده باید مورد بررسی قرار بگیرند. از چک کردن کارکرد صحیح موتور گرفته تا عوض کردن برف پاک کن قدیمی, همه و همه در عملکرد صحیح خودرو موثرند. چک آپ روزانه و کسب اطمینان از عدم وجود کوچک ترین مشکل فنی نیز اهمیت بسیاری دارد. هر مشکل کوچکی در صورت برطرف نشدن و بی توجهی کردن می تواند باعث ایجاد خرابی های بزرگ تری گردد. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

2- بی اعنتایی به تعویض فیلتر هوا

از این باور اشتباه دست بکشید که تنها تمیز کردن فیلتر هوای شما برای نگهداری از آن کافی است. مخصوصا زمانی که گرد و غبار روی آن انباشته شده است. خوشبختانه فیلتر هوای تمام خودروها در فروشگاه های لوازم یدکی موجود هستند و قیمت پایین و ارزانی دارند. هم چنین تعویض آنها بسیار آسان است و بدون نیاز به یک تعمیرکار می توانید آن را به راحتی عوض کنید.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

3- عدم توجه به موتور و مایعات درون آن :

هر اتومبیلی شش مایع اساسی دارد که باید به موقع تعویض گردند. روغن موتور , روغن هیدرولیک فرمان , روغن گیربکسروغن ترمز , خنک کننده ها و مایعات برف پاک کن. کم شدن سطح این مایعات یا سرویس نکردن به موقع آن می تواند خرج های گزافی را برای شما ایجاد کند.

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

3- گرفتن ترمزهای شدید و بی توجهی به تعویض لنت های ترمز : 

گرفتن ترمزهای شدید باعث ایجاد اصطکاک و گرمای شدید در سیستم تعلیق خودرو می شود که در نهایت موجب خرابی لنت ترمز می شود. تمام شدن لنت ترمز و یا خراب شدن آن سیستم تعلیق و سیستم فرمان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از تصادف های خطرناک به علت خراب بودن لنت ترمز رخ داده است. هم چنین به تعویض دیسک ترمزها نیز باید توجه کرد. زیرا اگر دیسک ترمز شما خراب باشد , در صورت استفاده از بهترین لنت ها نیز , نمی توان از سیستم ترمز توقع یک عملکرد مناسب را داشت. 

4- خودروی خود را دیر به دیر به کارواش می برید :

تمیز نگه داشتن ماشین تنها از جنبه ظاهری اهمیت ندارد, بلکه شستن به موقع آن از خردگی و زنگ زدگی خودرو جلوگیری می کند. 

5- عدم توجه به روشن شدن چراغ های هشدار روی داشبورد :

جدی گرفتن چراغ چک و چراغ روغن اهمیت فراوانی دارد. مکررا به درجه های روی داشبورد خود پشت فرمان نگاهی بیندازید. اگر سرویس های دوره ای اتومبیل خود را جدی گرفته باشید. معمولا روشن شدن آلارم یا چراغ هشدار روی داشبورد نمی تواند نشانه ای از وجود مشکل خاصی باشد.

6- تا چراغ باک روشن نشود اقدام به بنزین زدن نمی کنید :

قبل از روشن شدن چراغ باک بنزین , اقدام به بنزین زدن نمایید. در غیر این صورت پمپ بنزین شما در صورت گرم شدن بیش از حد خراب می شود و هزینه تعویض آن بسیار بالاست. بنزین نقش روانکار و خنک کننده را برای پمپ بنزین شما انجام می دهد. در صورت کم شدن آن به طور مکرر باید خودتان را برای تعویض پمپ سوخت ماشین خود آماده نمایید.

بیشتر بخوانید : بی ام و سری 3 کروک بخریم یا نخریم ؟

7- کشیدن دنده معکوس :

گرفتن دنده عقب به خصوص زمانی که خودرو در حال حرکت رو به جلو است می تواند به سیستم انتقال قدرت یا گیربکس آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

8- عدم مراجعه به تعمیرکار خبره و حرفه ای :

بسیار پیش آمده است که مشتریان به علت مراجعه به تعمیرکار ناوارد و غیرحرفه ای که ارور خودرو , مخصوصا خودروهای لوکس را اشتباه تشخیص داده است , مجبور به پرداخت هزینه های گزاف شده اند. پس در صورتی که صاحب  بنز , بی ام و , پورشه یا سایر ماشین های لوکس هستید حتما به یک تعمیرکار مطمئن مراجعه کنید.

9- استفاده از لوازم یدکی فیک و غیر اورجینال :

خرید لوازم یدکی فیک و چینی که بی کیفیت هستند مشکلات و خرابی ها را دو چندان می کند. خرید قطعات و لوازم یدکی اورجینال حتی اگر ملزوم به پرداخت هزینه بالاتری باشد به صرفه تر است. زیرا قطعات باکیفیت عمر طولانی تری دارند و به عملکرد بهتر خودرو کمک می کنند. 

10- تعویض نکردن به موقع برف پاک کن ها : 

یکی از قطعاتی که رانندگان دیرتر اقدام به تعویض آن می کنند برف پاک کن ها می باشند. خرابی برف پاک کن ها و پوسیدگی آن ها باعث لک افتادن روی شیشه جلو می شود. در خرید برف پاک کن ها به اورجینال بودن و تاریخ انقضایشان حتما دقت نمایید.

11- بی اعتنایی به تنظیم چرخها و تایرها :

وقتی که مکانیک لاستیک های جدید را جایگزین لاستیک های قدیمی می کند از تراز و تنظیم بودن صحیح آنها اطمینان حاصل می کند. اما عبور از دست اندازها و چاله ها می تواند باعث برهم خوردن این توازن شود. اگر در رانندگی در یک مسیر مستقیم خودروی شما به یک طرف کشیده شود , حتما به یک مکانیک برای تنظیم چرخها مراجعه نمایید. 

منبع : blog.protectmycar.com

نوشته شده در 1400-03-22 توسط 0 624

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0