بی ام و سری 3 کروک بخریم یا نخریم

بی ام و سری 3 کروک بخریم یا نخریم

با توجه به عام پسند بودن خودروی بی ام و سری 3 کروک در ایران , این وبلاگ به بررسی کلی مزایا و معایب اصلی این خودرو اختصاص دارد. قبل از خرید هر خودرویی بررسی آن از نظر فنی می تواند ما را در تصمیم گیری بهتر جهت خرید یاری دهد. بی ام و سری 3 کروک در ایران در چهار مدل 320i , 325i ,330i , 335i موجود می باشد. از آنجایی که سال تولید این خودروها به سال های 2008 تا 2010 برمیگردد می توان نتیجه گرفت که غالب آنها مدل پایین و low option هستند و تمام آنها به صورت دسته دو در بازار موجود می باشند. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

از نقاط قوت قابل توجه این خودروی جذاب می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

1- این خودرو به دلیل ظاهر منحصر به فرد خود در بین تمامی خودروهای بی ام و طرفداران زیادی نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها دارد. سقف کروک , ظاهر اسپرت و بدنه کانورتیبل آن این خودرو را به یکی از جوان پسندترین خودروهای موجود در بازار تبدیل کرده است. 

2- از ظاهر که بگذریم, اگر مشخصات فنی خودرو برای شما مهم تر باشد باید گفت که این خودروها غالبا دارای موتور 6 سیلندری بسیار قوی هستند. قدرت موتور اغلب سری 3 های کروک 170 اسب بخار می باشد.

3- از آنجایی که این خودروها به عنوان خودروهای اسپرت تلقی می شوند , سرعت و شتابشان بسیار قوی می باشد. حداکثر مقدار سرعت 226 کیلومتر بر ساعت و شتاب این خودروها 9.8 ثانیه است. طبق تجربیات غالب بی ام و سواران بی ام و 330i کروک با اتاق E93  عملکرد فنی بهتر , موتور قوی تر و سواری بهتری نسبت به سایر مدلهای مشابه دارد.

ویژگی های فنی بی ام و 330 کروک
قدرت170 اسب بخار
گشتاور210 نیوتن بر متر
شتاب9.8 ثانیه
سرعت226 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر

4- اجزای سیستم خنک کننده یا همان cooling system این خودرو کارکرد بسیاری مطلوب و قوی ای دارد به طوری که نیازی به تعویض یا تعمیر زود به زود آن نیست. برای مثال سیستم کولر و کمپرسور کولر این خودروها با توجه با مدل پایین بودنشان هنوز عملکرد مطلوب خود را حفظ کرده اند.

5- یکی دیگر از مهم ترین مزایای سری 3 کروک فراوانی و در دسترس بودن لوازم یدکی و لوازم عقب بندی , لوازم جلوبندی و لوازم موتوری این خودرو در بازار می باشد. پس اگر خودروی شما از نظر فنی دچار مشکل شود , چالشی برای تهیه لوازم این خودرو وجود ندارد. اما مشکل اساسی قیمت بالا و هزینه های گزافی است که باید برای تعمیر یا تعویض قطعات این خودرو پرداخت شود. 

 نقاط ضعف این خودرو از مهم ترین چالش هایی است که خریداران را برای خرید این خودرو مردد می کند. موارد زیر برخی از مشکلات اصلی این خودرو را نشان می دهد. 

1- غالب این خودروها به علت مدل پایین بودن کیلومتر بالایی دارند , لازم به ذکر است که برخی از این خودروها برای این که در بازار ایران به فروش بروند, بارها کیلومترشان صفر شده است. می توان نتیجه گرفت که این خودروها کارکردهای بالاتری دارند و مسافت بیشتری را نسبت به آنچه کیلومتر ماشین نشان می دهد پیموده اند. 

2- متاسفانه سقف کروک این خودروها اکثرا خراب بوده و تعمیر نشده اند. غالب ریل های روی سقف هم شکسته اند. سقف کروک این خودروها بسیار سخت پیدا می شوند و معمولا در بازار موجود نیستند. اگر هم باشند قیمت بسیار بالایی دارند. 

3- کم بودن آپشن های این خودرو همچون عدم وجود تجهیزاتی مانند موس و مانیتور از جمله مواردی است که کیفیت کابین اتاق داخلی این خودرو را پایین می آورد. 

4- بدنه تصادفی این خودروها به علت جوان بودن مالکان آنها می باشد . گلگیرها و کاپوت معمولا به علت تصادف نیاز به تعویض دارند. تعمیر قطعات بدنه هزینه بیشتری نسبت به تعویض قطعات یدکی دارد. 

5- از آنجایی که این خودروها بارها و بارها در بازار معامله شده اند مشخص نیست که مالک قبلی رسیدگی های لازم را جهت تعمیر و سرویس قطعات انجام داده است یا نه ؟ از این رو شاید در ابتدا قیمت این خودرو کمتر از سایر مدلهای بی ام و باشد اما بعد از خرید هزینه های این خودرو خریداران را به دردسر می اندازد.

6- بر اساس تجربه فراوانی که در فروش لوازم یدکی این خودرو کسب کرده ایم ,یکی از قطعاتی که به وفور نیاز به تعمیر دارد پمپ بنزین و صافی بنزین می باشد. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

7- کلید شیشه بالابر مادر این خودروها نیز معمولا خراب است , تاشو سقف نیز به وسیله این کلید عمل می کند. این کلید بسیار کمیاب است و قیمت بالایی دارد. 

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

8- از دیگر مشکلات بدنه می توان به پوسیدگی دستگیره های در اشاره کنیم.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه 

------------------------------------------------------

با توجه به موارد گفته شده , تصمیم نهایی مبنی بر خرید این خودرو به خود مشتری بستگی دارد. اما خرید یک خودرو صرفا به خاطر قیمت پایین تر یا برند آن کار معقولی نیست و باید دید که هزینه هایی که باید برای تعمیر آن بپردازیم ارزش استفاده از آن خودرو را دارد یا خیر. بر اساس نظر شخصی این خودرو از نظر ظاهری بسیار جذاب می باشد به طوری که ممکن است خریدار را به شدت ترغیب کند اما از نظر فنی و هزینه های تعمیر با توجه به مدل پایین بودنش اصلا گزینه مناسبی نیست. 

نوشته شده در 1400-02-31 توسط 0 7910

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0