بی ام و X3 پرخرج ترین کراس اور آلمانی

بی ام و X3 پرخرج ترین کراس اور آلمانی

اولین نسل بی ام و X3 در سال 2003 و چهار سال پس از ساخت اولین X5 که یکی از لوکس ترین SUV های کمپانی بی ام و بود, تولید شد. بی ام و X3 بیشتر به عنوان یک کراس اور شناخته می شود تا شاسی بلند. ظاهر این خودرو نسبت به X5 اسپرت تر است. این خودرو با هدف رقابت با سری Q آئودی , کلاس G بنز و Range rover تولید شد اما برخلاف تصور نتوانست بسیاری از انتظارات مشتریان را برآورده سازد. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

به طور کلی بی ام و X3 دارای 3 نسل زیر می باشد :

بی ام و E83 <<-  X3 تولید سالهای 2003 تا 2010 که به عنوان نسل اول X3 شناخته می شود.

بی ام و F25 <<- X3 تولید سالهای 2011 تا 2017 که به عنوان نسل دوم X3 شناخته می شود.

بی ام و G01<<- X3 تولید سالهای 2017 تا اکنون که به عنوان نسل سوم X3 شناخته می شود.

موضوع وبلاگ درباره بررسی مشکلات رایج نسل اول بی ام و X3 می باشد که در عین ناباوری هزینه های بالایی را جهت تعمیر و سرویس ایجاد خواهند کرد.

1- مشکلات مربوط به سیستم خنک سازی خودرو :

 سیستم خنک کننده خودرو شامل قطعاتی همچون ترموستات, رادیاتور و منبع انبساط می باشد. یکی از رایج ترین مشکلات بی ام و E83 نیز مربوط به اجزای این سیستم است.

برای مثال : منبع انبساط فابریک به کاررفته در بی ام و X3 از جنس پلاستیک می باشد و به علت کیفیت پایین متریال سازنده اش به زودی ترک برمی دارد یا خرد می شود. صرف نظر از اینکه منبع انبساطی که جهت تعویض خریداری می کنید اصلی باشد یا از سایر برندهای افترمارکت باشد , هیچ یک از محصولات موجود در بازار کیفیت مطلوب را نداشته و چاره ای جهت تعویض مدام و دوباره آن وجود ندارد. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

خرابی ترموستات نیز باعث افزایش بیش از حد دمای موتور و روشن شدن چراغ هشدار موتور روی داشبورد میشود. پس بهتر است به طور مرتب و مداوم سیستم خنک کننده و اجزای آن را چک کنید.

نشت مایع خنک کننده یا همان coolant از رادیاتور آب و خراب شدن بدنه رادیاتور از دیگر مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده این خودرو می باشد.  هزینه تعویض رادیاتور X3 بسیار بالاست مخصوصا اگر بخواهیم برند اورجینال این قطعه را خریداری کنیم که هزینه ای بالغ بر 10 میلیون تومان ایجاد خواهد کرد.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

2- نشت روغن موتور :

مشابه با سایر مدلهای بی ام و غالب موتورهای بی ام و مستعد در نشت روغن می باشند. ترک خوردن درب سوپاپ و فرسوده شده آن به علت جنس پلاستیکی اش باعث نشت روغن به قسمت خارجی موتور می شود. 

خودروهای مدل پایین تر و قدیمی تر که کیلومتر بالایی دارند بیشتر در معرض نشت روغن موتور قرار می گیرند. امکان نشتی روغن موتور در بی ام و ٍX3 E83 با توجه به مدل پایینش زیاد است که این مشکل هزینه های زیادی را جهت تعمیر بخش های داخلی موتور برای رانندگان ایجاد خواهد کرد.

3- مشکلات مربوط به سیستم ترمز خودرو :

تاب برداشتن دیسک ترمز یا لبه دار شدن آنکه غالبا به علت استفاده ازلنت ترمز نامرغوب می باشد. هم چنین زود تمام شدن لنت ترمز نیز از دیگر مشکلات بی ام و X3 می باشد. هزینه تعویض دیسک ترمز و لنت ترمز برای بی ام و X3 بسیار بالاست.

4- یکی از دغدغه های اصلی رانندگان بی ام و X3 خراب شدن آپشن سانروف خودرو می باشد. چکه کردن آب به داخل خودرو در هوای بارانی و برفی به همین علت است. اگر هر چه زودتر به تعمیر سانروف اقدام نکنیم باید هزینه گزافی را برای تعویض آن بپردازیم. این مشکل به طور رایج در بین تمامی خودروهای تولیدی نسل اول X3 وجود دارد که باعث نارضایتی شدید مشتریان این برند محبوب آلمانی شده است.

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

5- از دیگر معایب این خودرو رینگ های بزرگ آن است. درست است که این رینگ های بزرگ ظاهری اسپرت تر و زیباتر به بی ام و X3  بخشیده اند اما علت اصلی سواری خشک این خودرو به علت استفاده از این رینگ های بزرگ در ساخت است. لاستیک هایی که روی این رینگ های قرار دارند دیواره کوتاهی دارند , به همین خاطر در مواجه شدن با دست اندازهای تند و خطرناک احتمال ترکیدگی لاستیک وجود دارد. با توجه به هزینه های بالای تعویض لاستیک و رینگ ,  بهتر است همان ابتدا سایز کوچکتری برای رینگ خود استفاده کنید تا آسیب کمتری به کارت بانکی شما وارد شود. 

بی ام و X3 نسل اول مخصوصا مدلهای 2008 به بعد از اسپرت ترین و جذاب ترین کراس اورهایی هستند که در بازار یافت می شوند, با وجود اینکه بیش از 10 سال از تولید این خودرو می گذرد ,این خودرو می تواند از نظر توانایی های حرکتی بسیاری از رقبای خود را شکست دهد اما متاسفانه به علت استهلاک بالا , طراحی بدنه و اتاق ضعیف , خشکی سواری و هزینه های بالا نگهداری نمی تواند گزینه قابل اعتمادی برای خرید باشد و به همین علت است که غالب مشتریان به خرید خودروهای ژاپنی و کره ای هم رده روی می آورند. به عنوان مثال لکسوس RX350 از نظر قیمت تقریبا با بی ام و X3 هم رده است اما سواری بهتر و نرم تری دارد و هزینه های نگهداری آن به مراتب از X3 کمتر است.

 

نوشته شده در 1399-12-23 توسط 0 1818

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0