10 تا از برترین برنامه های خودرویی در دنیا

10 تا از برترین برنامه های خودرویی در دنیا

بیشمار برنامه های تلویزیونی یا کانال های یوتوبی و یا بلاگرهای خودرویی در سراسر دنیا وجود دارند که در آپدیت سازی اطلاعات خودرویی و سرگرم شدن میتوانند به شما کمک کنند. مجله لوکس یدک قصد دارد که در این وبلاگ تا 10 تا از بهترین این برنامه ها را معرفی کند. 

1- Comedians in Cars Getting Coffee :

اولین شوی آمریکایی این لیست (کمدین ها در ماشین قهوه میخورند.) میباشد. جری سینفیلد مجری این برنامه بوده و به بررسی جزییات و معرفی خودروهای کلاسیک میپردازد. او در هر قسمت معروف ترین اشخاص دنیا رو دعوت میکند و با آنها به سفرهای جاده ای در بزرگترین شهرهای آمریکا میرود تا درباره خودروهای خاص کلاسیک با مهمان های برنامش صحبت کند و البته اطلاعات گرانباری هم در اختیار مخاطبان قرار میدهد. این شو هم جنبه فان و کمدی دارد و هم به بالابردن اطلاعات خودرویی تماشاچیان کمک میکند.


2- Fifith gear :

فیفث گیر یا دنده پنج یکی دیگر از برنامه هایی میباشد که مجری آنها از بین اسم های مشهور و درایورهای حرفه ای انتخاب میشد. این برنامه بیشتر به معرفی خودروهای مسابقه ای و تجزیه و تحلیل مسابقات فرمول 1 میپرداخت. یکی از برنامه های بسیار قدیمی است که دیگر ضبط و تولید نمیشود اما میتوان نسخه های ساخته شده آن را در یوتیوب پیدا کرد. 


3- Monster garage :

برنامه گاراژ مانستر درباره یک نمایشگاه بازسازی ماشین است که مکانیک فوق العاده حرفه ای و خلاق اون یعنی جسی جیمز و تیمش خودروهای اسقاطی رو به طور کامل بازسازی میکنند. اغلب اوقات , اتومبیل ها یا کامیون ها وارد گاراژ میشدند و از نظر ظاهری به طور قابل توجهی تغییر میکردند و به اصطلاحی تیون میشدند. این برنامه باعث شد تا نظر مردم درباره سفارشی سازی خودروهای قدیمی تغییر کند, به طوری که بسیاری از افراد به گاراژ جسی برای ترمیم خودروهاشون مراجعه میکردند. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه 

------------------------------------------------------


4- Pimp my ride :

یکی از معروف ترین برنامه های بازسازی و تیون خودرو هست که ما ایرانی ها به خوبی باهاش آشناییم. این برنامه به شهرت بسیار بالایی در سراسر دنیا دست یافت و مجری آن Xzibit رپر معروف آمریکایی بود. ارتقای سیستم فنی تنها هدف ارجاع خودروها به این نمایشگاه نیست بلکه تقویت سیستم بلندگو و صدا , سیستم روشنایی بیرونی (چراغهای سفارشی و مدل بالا) و مانیتورها و سیستم های بازی در صندلی های عقب از برنامه های اصلی بازسازی خودروها در این شوی جذاب بود. 


5- Chasing classic cars : 

در جستجوی خودروهای کلاسیک به میزبانی وین کارینی برنامه ای بود که به جستجوی خودروهای نادر و کمیاب می پرداخت که یا تا به حال کسی آنها را نرانده بود یا اینکه خیلی وقت بود روشن نشده بودند. مکانهای جذاب فیلمبرداری و معرفی خودروهای خاصی که کمتر دیده شده اند از دلایل اصلی موفقیت این برنامه بود. 


6- American hot rod :

یک ریالیتی شوی حرفه ای که مرز بین یک ریالیتی موفق و یک شوی آموزنده خودرویی رو رعایت کرده بود. بوید کادینگتون بوید مجری این برنامه در لوکیشن این برنامه که یک نمایشگاه خودرو در کالیفرنیا بود به بازسازی و طراحی سفارشی خودروهای اسپرت و کلاسیک آمریکایی میپرداخت.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و 

------------------------------------------------------



7- Motor week

شاید یکی از کسل کننده ترین برنامه های معرفی شده در این لیست باشه. این برنامه بیشتر شهرت خود را مدیون مجری آن (جان دیویس) میباشد. جان دیویس قریب به 40 سال به بررسی حقیقت ها و فکت های خودروهای رایج در آمریکا پرداخت. از این رو با بیان صادقانه نقاط ضعف و قدرت خودروها , کمک بسیار زیادی به آمریکایی ها جهت خرید خودروی مناسب نمود. 


8- Jay Leno's Garage :

یکی از معروف ترین برنامه های در حال حاضر برنامه گاراژ جی لنو میباشد. این برنامه در ابتدا یک شوی یوتیوبی بود که در پی رسیدن به شهرت و محبوبیت فراوان توانست به جایگاه یک شوی جذاب تلویزیونی دست یابد. جی لنو دارای یک موزه و کلکسیون جذاب از خودروهای کلاسیک میباشد. او در این شوی تلویزیونی با سازندگان خودروهای خاص ملاقات کرده و با آنها درباره خودروها و ویژگی های آنها صحبت میکند. علی رغم وجود بسیاری از سلبریتی های جذاب در این برنامه تمرکز اصلی برنامه هم چنان بر روی بررسی خودروها میباشد. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------


9- Top gear : 

 تاپ گیر پرطرفدارترین و یکی از برنامه های مورد علاقه ما ایرانی ها میباشد. این برنامه از سال 1980 شروع به ساخت نمود. این برنامه یکی از پرچم داران برنامه های ماشین در انگلیس میباشد که به بررسی سوپرخودروهای دور از دسترس و رویایی میپردازد. جرمی کلارکسون بلاگر محبوب خودرو در دنیا از مجریان این برنامه بود. 


10- The grand tour : 

این برنامه اقتباسی از برنامه مشهور تاپ گیر میباشد. دارای پلت فرم و بودجه بیشتر در ساخت و موفقیت بالایی در جذب مخاطب بوده و به بررسی خودروهای سوپر لوکسی میپردازد که تا به حال هیچ کس توفیق سواری یا حتی دیدن آنها را نداشته . گرند تور و تاپ گیر مورد تقلید ترین برنامه های تلویزیونی هستند. 

منبع : www.hotcars.com

نوشته شده در 1401-06-12 توسط 0 3208

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0