8 مدل از جالب ترین خودرو های اسپرت بی ام و که تولید آن ها به شکست انجامید

8 مدل از جالب ترین خودرو های اسپرت بی ام و که تولید آن ها به شکست انجامید

مسیر BMW برای تبدیل شدن به برند منتخب با کارایی بالا برای صدها هزار مشتری لوکس، مملو از پروژه‌های جذاب یک‌باره، پروژه‌های سوپراسپرت محکوم به فنا، و تجربه‌های رانندگی تیز است که همگی با هم باعث شهرت مدرن این شرکت شدند. از ابتدای ساخت M Division، آزمایش با شگفتی‌های عجیب و غریب و موتور وسط، تا قرار دادن موتورهای بزرگ در زیر کاپوت کوپه‌های کوچک، BMW از فرصت‌سازی و آزمایش خارج از هنجارهای بازار خودروهای اسپورت هراسی نداشته است.
در اینجا هشت مورد از جالب‌ترین خودروهای اسپرت بی‌ام‌و را مشاهده می‌کنید.
--------------------------------------------

-------------------------------------------- 

خودروهای اسپرت بی ام و که بعد از تولید با شکست مواجه شدند

بی ام و 507 

بی ام و 507

در دهه 1950، بی ام دبلیو به یک پیروزی در آمریکا نیاز داشت. مکس هافمن، واردکننده برجسته خودروهای اروپایی در سراسر اقیانوس اطلس، و مردی که مسئول الهام بخشیدن به نمادهای خودرویی مانند مرسدس بنز 300SL و پورشه 356 است، وارد شوید. او با متقاعد کردن آنها برای بریدن سقف خودرو، جادوی خود را روی برنج BMW کار کرد. پلتفرم گرند تور سری 500 و ایجاد یک نسخه خودروی اسپرت روباز که می تواند پا به پای رودسترهای آلمانی، ایتالیایی و بریتانیایی که در آن دوره مورد پسند قرار می گرفتند.

بی ام و 507

اگرچه 507 کمی دیر به بازار عرضه شد، اما 507 با بدنه آلومینیومی باشکوه، اولین موتور بی ام و V-8 و 150 اسب بخار قدرت در دورانی عرضه شد که در چنین پکیج کوچکی عملکرد خیره کننده ای داشت. متأسفانه، این یک غارت مالی نیز برای این برند بود: تنها 252 دستگاه بین سال‌های 1956 و 1960 ساخته شد. با این وجود، 507 یک قطعه بیانیه از بی ام و بود: الویس یکی را خرید، و همینطور فرد آستر، و به بسیاری از آمریکایی ها دلیلی داد تا برای اولین بار بنشینند و متوجه این خودروساز شوند. امروزه، خطوط باشکوه و تجربه رانندگی عالی 507 آن را به یکی از مطلوب‌ترین و گران‌ترین خودروهای کلاسیک این شرکت تبدیل کرده است.

-------------------------------------------- 

بی ام و 2002 توربو

بی ام و 2002 توربو

خودروی اصلی بی ام و در سال 2002 در سال 1968 وارد بازار شد و به سرعت نقش یک خودروی مسافربری دو در مقرون به صرفه اما سرگرم کننده را ایفا کرد. با این حال، طی چند سال، بی ام و به لطف استفاده از تزریق سوخت، موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر پایه خود را از کمتر از 100 اسب بخار به تقریباً 130 اسب بخار در سال 2002 رساند.

بی ام و 2002 توربو

در سال 1973، این خودروساز با معرفی توربو 2002، نسخه‌ای از پلتفرم سال 2002 خود را به صورت همه‌چیز در اختیار داشت. کوپه بی ام و با قدرت 170 اسب بخار از نسخه توربوشارژ همان موتور چهار سیلندر و حداکثر سرعت 131 مایل در ساعت، از بسته سبک وزن خود نهایت استفاده را برد و لشکر رانندگان را متقاعد کرد که برای اولین بار از القایی اجباری استقبال کنند. سرهای جدید، خنک‌کنندگی پیشرفته، ترمزهای بزرگ‌تر، و پنج سرعت رو به جلو (ارسال خروجی به قسمت عقب با لغزش محدود)، توربو 2002 را به عنوان یک ستاره خارج از جعبه مسیر قرار داد، و اگرچه تولید خودرو کاهش یافت. با بحران انرژی در همان سال، این مدل به طور محکم عملکرد خوبی را ایجاد کرد و افسانه ای را ایجاد کرد که تا امروز نیز تکرار می شود. ناگفته نماند که احتمالاً تنها خودروی تولیدی است که نام خود را بر روی سپر جلو به صورت معکوس چاپ کرده است تا بتوانید هنگام زوم کردن روی آینه عقب عکس العمل نشان دهید.

-------------------------------------------- 

بی ام و 3.0 CSL

بی ام و 3.0 CSL

اگر مردمی تحسین برانگیز نام «بتموبیل» را به خودروی شما داده اند، می دانید که باید یکی از جالب ترین مدل هایی باشد که تا به حال تولید کرده اید. بنابراین، با BMW 3.0 CSL، کوپه‌ای که تیغه‌های گلگیر جلو، اسپویلر سقف و بال‌های بزرگ نصب‌شده در صندوق عقب آن با جلوپنجره جلوپنجره‌ای مشبک شده است تا استایلی فراموش‌نشدنی در اوایل دهه 70 ایجاد کند.

بی ام و 3.0 CSL

اگر ظاهر تمام خودروهای Neue Klasse بی‌ام‌و بود، این می‌توانست برای کسب جایگاهی در تاریخ کافی باشد. مکانیک‌های ویژه 3.0 CSL و حضور خارق‌العاده آن در جاده‌ای که با عملکرد استثنایی ارتقا یافته است. با ورود پسر عموی خود به مسابقات اتومبیل های تور اروپا (جایی که شش قهرمانی را به دست آورد)، 1256 مدل خیابانی سبک وزن (L در "CSL") وجود داشت که تقریباً مشابه هوا (منهای پهن بدنه قابل توجه آن) را نشان می دادند و به طور قابل توجهی ارتقا یافته بودند. خروجی موتور (203 اسب بخار از یک 6 سیلندر مستقیم).

-------------------------------------------- 

بی ام و M1

بی ام و M1

بی ام و M1 اولین خودرویی بود که نشان M را بر تن کرد. در ابتدا قرار بود با مشارکت لامبورگینی به عنوان یک پلت فرم مسابقه اتومبیلرانی اسپورت ساخته شود، این شگفت انگیز موتور وسط به دلیل روند ورشکستگی این خودروساز ایتالیایی به تعویق افتاد و بی ام و را مجبور کرد که پروژه را به طور کامل در داخل خود انجام دهد. همانطور که قوانین مسابقه در جهان رو به جلو حرکت می کرد، BMW در نهایت یک سری تک ساخت به نام Procar برای M1 ایجاد کرد تا در آن در کنار نسخه های مسابقه استقامتی گروه 4 شرکت کند.

بی ام و M1

هیچ یک از این بازی‌ها موفقیت‌آمیز نبودند و کسری مالی مرتبط با توسعه خودرو به‌طور جدی فعالیت‌های موتوراسپرت بی ام و را دچار مشکل کرد، زیرا دهه 1970 به دهه 1980 تبدیل شد. نسخه جاده ای M1 به کمتر از 400 نمونه محدود بود که بین سال های 1978 و 1981 به صورت دستی ساخته شد. علیرغم اینکه در آن زمان مخاطبان پایداری پیدا نکرد، M1 گوه ای شکل تأثیر زیادی بر برخی از بادوام ترین بی ام و داشته است. اتومبیل‌ها، با موتور 3.5 لیتری M88 مستقیم شش‌گانه‌اش که پایه‌ی پیشرانه‌ی اولین مدل‌های M5 و M6 را تشکیل می‌دهد – بدون در نظر گرفتن این واقعیت که بی ام و موتوراسپرت قادر به اجرای (هر چند بی‌سود) یک خودروی خیابانی به تولد کمک کرد. بخش M که امروزه بر تلاش های عملکردی آن تسلط دارد.
-------------------------------------------- 

بی ام و E30 M3

بی ام و E30 M3

بی‌ام‌و M3 اصلی باعث ایجاد مدل‌های متوالی شد که ماشین‌های عملکرد خیابانی این برند را برای سه دهه آینده تعریف کردند. M3 که در سال 1988 وارد شد، بدنه پهنی را برای کوپه استاندارد سری 3 به همراه یک بال و هوای تهاجمی که نقش آن را به عنوان یک خودروی ویژه مسابقات مشابه منعکس می کرد، به همراه آورد. برخلاف تلاش‌های قبلی M، خودروی نسل E30 با موتور چهار سیلندر با موتور شش سیلندر خطی سنتی جایگزین شد که از حجم متوسط 2.0 لیتری 197 اسب بخار قدرت می‌گرفت.

بی ام و E30 M3

اگرچه سایر خودروسازان (مانند مرسدس بنز با 190E) نیز نسخه‌های مسابقه‌ای از کامپکت‌های سطح پایه مربوطه خود را ساختند، این BMW E30 M3 است که تأثیرگذارترین مسیر را در هر یک از تلاش‌های این شرکت در آمریکا ترسیم کرد. E30 که به زودی توسط E36 M3 پیشرفته تر (اگرچه کمتر بازیگوش) جایگزین می شود، استاندارد طلایی برای طرفداران برندی است که از هندلینگ سبک وزن و برقراری ارتباط با جاده به جای هر گونه نگرانی دیگر ترجیح می دهند.
-------------------------------------------- 

بی ام Z1


بی ام و Z1

اولین چیزی که در مورد BMW Z1 متوجه می شود، درهای آن است - یا بهتر است بگوییم، فقدان آن ها، زیرا وقتی آنها را در پانل های راک می اندازند، رودستر کوچک بهترین جعل خود را از Jeep Wrangler انجام می دهد و به نظر می رسد که نقاط ورودی باز است. هر طرف. سپس ساختار آن است که از پانل‌های پلاستیکی مونتاژ شده است که می‌توان آن‌ها را جدا کرد و به جای ورق استاندارد جایگزین کرد، با یک زیرانداز پلاستیکی که جریان هوا را در سرعت صاف نگه می‌دارد.

بی ام و Z1

البته با توجه به موتور شش سیلندر متوسط و 168 اسب بخاری این خودرو، افزایش سرعت کمی طول می کشد. Z1 در گوشه‌ها درگیر بود و دارای سیستم تعلیق عقب بود که در نهایت در بسیاری از خودروهای اسپورت دهه 1990 این برند به همراه سیستم جلویی که از E30 قرض گرفته شده بود، رواج یافت. در سال 1987 به عنوان یک مفهوم معرفی شد و بین سال های 1989 تا 1991 به تولید رسید، تنها 8000 نمونه از آن ساخته شد.
-------------------------------------------- 

بی ام و نازکا M112 / C2

بی ام و نازکا M112/C2

پس از شکست M1، بی ام و به طور قابل درک در مورد رفتن به مسیر اختصاصی سوپراسپرت برای بار دوم عصبی بود. بیش از یک دهه پس از بیرون کشیدن M1 از نمایشگاه‌ها طول کشید تا این شرکت دنباله‌روی خود را معرفی کند، شگفت‌انگیز دیگری به نام Nazca M12/C2.
شکل کوپه که در ابتدا در سال 1991 در نمایشگاه خودروی توکیو با نام نازکا M12 به نمایش گذاشته شد، توسط فابریزیو جوجارو نوشته شد و بسیاری از موتیف‌های مسابقه ماشین برای خیابان (با شباهت‌هایی به سری Oldsmobile Aerotech) را تداعی کرد. از مفاهیم). نازکا C2 بسیار مشابه یک سال بعد با مشارکت تیونرهای قدیمی آلپینا معرفی شد و شامل یک نسخه 350 اسب بخاری از موتور 5.0 لیتری V-12 بی ام و به همراه عناصر فیبر کربنی عجیب و غریب که در آن زمان در سرتاسر پلت فرم آن پاشیده شده بود، ارائه شد. تا سال 1993 یک نسخه کانورتیبل از این خودرو نیز در بازار عرضه شد (که دارای 25 اسب بخار بیشتر بود)، بالهای مرغی را با T-top تعویض کرد و شامل یک پوشش شفاف موتور برای هیولا 12 در وسط نصب شد.
هیچکدام از این خودروها هرگز به فروش نرسیدند و کمتر از پنج خودرو ساخته شده بودند، اما در دوره ای که فراری، لامبورگینی، و حتی خودروهایی مانند تویوتا سوپرا و مزدا RX-7 به سطح بالایی دست یافتند، به طور قابل توجهی شهرت این برند را بالا بردند. فناوری، نورافکن با عملکرد بالا.
-------------------------------------------- 

بی ام و Z3 M کوپه

بی ام و Z3 M کوپه

بی ام و  Z3 M کوپه نمونه ای جذاب از شخصیتی است که بر محدودیت های فنی پلت فرم خودرو غلبه می کند. اگرچه رودستر Z3 (و برادر نادر و با سقف ثابت آن) سال قبل از ظهور مدل‌های M هر دو وارد شده بود، اما به دلیل اشتباه در سمت راحتی معادله در برابر عملکرد متصل رقبای مانند پورشه باکستر شناخته شده بود. M کوپه اولیه نیز دقیقاً شور و اشتیاق مشتاقان را برانگیخت، با موتور ساده‌تر S52 شش‌شکل راست خود که از E36 M3 به عاریت گرفته شده بود و مشخصات خوب اما غیرقابل قبولی را ارائه می‌کرد.

بی ام و Z3 M کوپه

یک تغییر عمده در سال 2001 زمانی که M کوپه از جانشین E36 M3، E46 M3، به پیشرانه دسترسی پیدا کرد، رخ داد. قدرت 315 اسب بخاری این موتور S54 بیش از یک تطابق با سیستم تعلیق خودروی مبتنی بر Z3 بود و تمام آن عضله زیر کاپوت تجربه رانندگی M کوپه را به چیزی بسیار خشن تر از آن چیزی که هر کسی حق انتظارش را داشت تبدیل کرد. ترکیب آن با ظاهر غیرمعمول، عرشه کوتاه، کاپوت بلند و تمایل آن به سر خوردن و روشن کردن لاستیک ها در لحظه، و شخصیت بزرگ M کوپه نقطه منحصر به فردی را در تاریخ بی ام و ایجاد کرده است.
نوشته شده در 1402-12-03 توسط 0 81
برچسب: بی ام و،

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0