نسل بعدی سوپر اسپورت بی ام و که کار روی آن در مراحل آخر بود ، اما به ناگهان متوقف شد

نسل بعدی سوپر اسپورت بی ام و که کار روی آن در مراحل آخر بود ، اما به ناگهان متوقف شد

اخیراً در اینستاگرام، رئیس بخش طراحی BMW، Domagoj Dukec، تعدادی عکس و نقاشی از جانشین بالقوه BMW i8 منتشر کرده است که به ندرت برای افراد خارج از شرکت دیده شده است. Dukec که I16 نامیده می شود ادعا می کند که طراحی داخلی و خارجی خودرو آماده بوده است. و سپس، فاجعه رخ داد و از رده خارج شده است.

سوپر اسپرت بی ام و

ماشین آماده بود، اما دنیا نبود. همه گیری کرونا رخ داد و ماشین هم به قرنطینه تاریخ پیوست. و بعد از آن تاریخ شانس تولید I16 از بین رفت و به فراموشی سپرده شد. این مایه شرمساری است، زیرا رندرهای I16 یک کوپه پرچمدار خوش فرم و جالب را نشان می دهد که یک نسخه بسیار اصلاح شده (و احتمالاً زیباتر) از مفهوم Vision M Next است که در سال 2019 نشان داده شد. هر دو Vision M Next و I16 شباهت های فراوانی به به i8 بدون اینکه از آن کپی شده باشد داشتند اما طرز شگفت انگیزی جذاب تر. دهانه دریچه‌مانند عمیقی که ستون C را از قسمت‌های عقب جدا می‌کند، تکیه‌گاه‌های i8 را به یاد می‌آورد.
همین امر در مورد نمای جلوی I16 نیز صدق می‌کند، که اگر در کنار هم به آن‌ها نگاه کنید، ارجاعات زیادی به i8 دارد، اما به تنهایی ایستاده است. i8 برای برجسته کردن پیشرانه هیبریدی نوآورانه خود، پراکنده‌های آبی را نشان می‌دهد، اما I16 که در اینجا نشان داده شده است، پررنگ‌تر از رنگ نارنجی را نشان می‌دهد – بالاخره هیبریدی‌ها در حال حاضر جریان اصلی هستند، بنابراین رنگ برجسته‌ای که بر اسپرت بودن تأکید دارد، مناسب به نظر می‌رسد.

بی ام و i16

به چراغ های خطر عقب نگاه کنید کشیده و باریک که شباهتی زیادی به ix شاسی بلند دارد. شیشه عقب که با شبکه هایی از هم جدا شده و استایل خاصی به خودرو داده که توقعی کمتر از این هم نمی شود داشت زیرا خودرو سوپر اسپرت خاص است. 
واقعا پشت صحنه خروج این خودرو از رده تولید چیست؟ آیا اتفاقات پاندمی تاثیر روی این تصمیم گیری داشته است ؟ از نظر نویسنده کانسپت و رندر های نهایی این خودرو واقعا من را به یاد خودرو های فضایی موجود در فیلم های هالیوودی می اندازد، که پرواز می کند. به نظر می رسد دلیل هایی مثل ترس برند از مشکلات اقتصادی ناشی از پاندمی و پایین آمدن تقاضای خرید  در بازار دلیل این امر باشد از سوی دیگر افت تولید کارخانه های زیر مجموعه های بی ام و دلیل قرنطینه  و عدم توانایی تولید لوازم یدکی بی ام دبلیو دیگر عامل این امر باشد. 
از سوی دیگر ما میدانیم که بی ام و i8 با استقبال زیادی مواجه نشد و نتوانست سهم بازار خوبی به دست بیاورد بنابراین بی ام و تصمیم گرفته است که تمرکز رو بر روی خودرو های خانوادگی و پرفروش قرار دهد تا از گرداب پاندمی خارج شود و جهان به یک سطح از امنیت برسد و بعدا دوباره این پروژه رو از نو شروع کنند. 

کانسپت بی ام و

با این حال هرچه دلیل این امر باشد چند نکته مدیریتی در پس آن نهفته است : 

  1. می دانیم که هزینه تحقیق و توسعه بسیار بالا است اما در شرایط بحرانی، مدیریت ریسک می تواند شرکت رو از ضرر بیشتر دور کند. 
  2. همیشه تولیدات منحصر به فرد شاید به نفع کمپانی های بزرگ نیست، شاید تمرکز بر روی بازار پر تقاضا شاید راهکاری برای نجات تولید کننده باشد. 
  3. در نظر گرفتن قدرت چرخه تولید در زمان های حساس و خاص، به این معنا که بتوانید منابع لازم را با بهترین قیمت و کیفیت تامین کنید که در محصولات شما تاثیر منفی نگذارد و قیمت نهایی خط تولید را بیش از بالا نبرد. 
نوشته شده در 1402-11-22 توسط 0 94
برچسب: بی ام و،

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0