از غول مرحله آخر 6 چرخ و 6 سیلندر شکست می خورید

اگر شما هم مثل من ماشین باز باشید حتما در اینستاگرام عکس های این ماشین جنجالی رو دیده باشید. غول بزرگی که فضای مجازی رو ترکونده و همه جا صحبت از آن است. البته شاید بانک های آمریکایی رو هم به چالش کشیده باشه ، زیراکه قیمت باور نکردی آن می تواند شما رو شوکه کند. 
اگر 750000 دلار داشتید، ترجیح می‌دهید خانه‌ای در کالیفرنیای جنوبی بخرید یا این هاموی شش چرخ کاملاً سفارشی با موتور Hellcat و با رنگ سبز نظامی مات؟ ما همه ماشین باز هستیم بنابراین وسوسه می‌شویم که سراغ هاموی برویم حتی اگر اولین واکنش شما این باشد که این دیگه چیه ؟ گاراژ میمون های بنزینی با انتشار ویدیو این ابر خودرو جزو 8 ویدیو پر بازدید یوتیوب و اینستاگرام شده است. این به این معناست که توجه افراد زیادی رو به خود جلب کرده است.


شاید فکر کنید این ماشین ساخته آمریکایی هایی است که عاشق ماشین های قدرتی هستند، اما اشتباه می کنید این هیولا توسط فرانسوی ها ساخته شده که نشان دادن ماشین باز بودن در همه جا رایج است. البته این گاراژ در آمریکا هم شعبه ای دارد اما تفکر کلی آن از فرانسه شروع شده. این اسباب بازی گران در طول 10 هفته ساخته شده است  که به نظر من جزو برترین هامو های هلکت تا به امروز است. 


حال سوال این است که این قیمت 750 هزار دلار از کجا آمده؟ واقعیت این است که این ماشین در یک حراجی خودرو در آمریکا با قیمت 750 هزار دلار به فروش رفته است .نکته جالب این حراجی این بوده که رقابت بین افراد زیادی در جریان بوده است و قیمت به طرز عجیبی در حال بالا رفتن بوده. 


تمام اجزای بدنه استفاده شده در آن سفارشی می باشد و از هیچ خودرو دیگری استفاده نشده . نکته جالب توجه اینجاست که  اگر یک گاراژ محلی همچین خودرویی ساخنه و با این قیمت فروخته چرا کمپانی های خودرو سازی ایرانی با این همه امکانات و نیرو هنور در حال تولید پراید و سمند هستند. آیا واقعا ساختن یکی از این ها نمی تواند سود بیشتری نصیب آن ها بکند. 


هم خنده دار است و هم ناراحت کننده که ما در پیچ اول صنعت خودرو سازی گیر کرده ایم و  توانایی های خودرو افزایش ندادیم. شاید شما هم به یاد داشته باشید که چند وقت قبل یک جوان تبریزی یک خودرو دست ساز مشابه لامبورگینی تولید کرده بود که سر و صدای زیادی هم داشت .


قیمت گذاری و فروش این ماشین اگرچه گوش خودروسازان داخلی ما را باز نمی کند و بدون توجه از کنار آن خواهند گذشت اما می تواند درس خوبی برای جوان تر ها و افرادی که قدرت و توانایی کار هایی این چنین را دارند باشد. اگر یک گاراژ محلی توانسته همچین چیزی بسازد پس شما هم می توانید و باید از دانش و تلاش خود به نحو احسند استفاده کنید. 
حتما الان با خود می گویید موتور را از کجا بیاریم ؟ رینگ هاش داخل ایران نیست ، گیربکس چکار کنیم و هزاران موانع دیگر اما واقعیت این است که همه این موارد رو می توانید تهیه کنید. دفتر ما در امارات به شما کمک خواهد کرد که لوازم یدکی از دبی برای شما تهیه و در ایران به شما تحویل بدهد. 

نوشته شده در 1402-11-22 توسط 0 83
برچسب: ماشین باز،

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0