بررسی بی ام و X1 مدل 2023

بررسی بی ام و X1 مدل 2023

کوچکترین اس یو وی بی ام و برای شما مورد بررسی کامل قرار داده ایم . X1 جدید دارای صفحه‌نمایش و طراحی جدید در داخل، پوزه چاق‌تر در بیرون و فهرست بزرگ‌تری از چیزهایی است که به آن می‌بالد. که البته اکنون به صورت هیبریدی نیز در دسترس است.

اما این یکی از خشن‌ترین بخش‌های خودرویی است که X1 در آن رقبای زیادی دارد که همچنین قول می‌دهند که می‌تواند تمام خودرویی باشد که شما همیشه به آن نیاز دارید. پس بی ام و جدید در کجا قرار می گیرد؟

آیا این تمام توان کمپانی بی ام و در تولید X1 بوده است؟!

شاید شما بتوانید مرسدس را به خاطر همین موضوع با بسیاری از اتومبیل هایش نیز مورد انتقاد قرار دهید. اما طراحی مجدد سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید، حتی اگر کمی بیشتر طول بکشد تا به جزئیات توجه کنید. چراغ‌های جلو بی ام و خشمگین‌تر، جلوپنجره بی ام و (به طور طبیعی) بزرگ‌تر، تزئینات تیزتر و خطر عقب بی ام و زاویه‌دار هستند.

بی ام و X1

اندازه X1 نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 44 میلی‌متر بلندتر، 53 میلی‌متر بلندتر (با 22 میلی‌متر افزایش فاصله بین دو محور) و 24 میلی‌متر پهن‌تر است. صندوق بار نیز 50 لیتر بزرگتر است و از GLA، آئودی Q3 و جگوار E-Pace بزرگتر است.

بزرگ‌ترین تغییرات در داخل است، با یک فضای داخلی بازسازی‌شده با فناوری‌های بیشتر. اینطور نیست که متوجه شوید، زیرا طراحان BMW بیشتر آن را روی سیستم صفحه نمایش خمیده پنهان کرده اند که اکنون در محدوده بی ام دبلیو رایج شده است. همچنین طراحی داشبورد بدون کنترلر iDrive است. شوکه شدن! اما به یاد داشته باشید که آخرین سری 2 Active Tourer ابتدا این کار را انجام داد و بحث این است که کابین خلبان بلندتر و به شما نزدیک‌تر است تا بتوانید به جای آن به آن ضربه بزنید.

به طور کلی، این مکان دلپذیری است. مواد استفاده شده کیفیت خوبی دارند - هیچ چیز در اینجا ضعیف به نظر نمی رسد و تجهیزات استاندارد زیادی وجود دارد. سه تریم در امارات وجود دارد: Sport، xLine و M Sport. هر X1 دارای چراغ‌های جلو LED، درب عقب برقی، ناوبری زنده از طریق سیستم BMW OS 8.0، کنترل تهویه هوا، صندلی‌های عقب عقب، کروز تطبیقی و دوربین پارک است.

خوب - تا اینجا خیلی خوب است، اما رانندگی با بی ام و X1 چطور است؟

ما تاکنون دو نسخه از بی ام و X1 را امتحان کرده‌ایم: sDrive18d xLine و xDrive23i M Sport. در بی ام‌ و، این یک دیزلی 2 لیتری با 148 اسب‌بخاری دیفرانسیل جلو در تریم میانی (تصویر سبز) و یک مدل بنزینی 2.0 لیتری 201 اسب بخاری با مشخصات بالا (تصویر خاکستری) اسپرت‌تر است. گهمچنین نسخه هیبریدی پلاگین برای X1 نیر تولید شده است که به آن iX1 می گویند که در مقاله ای مجزا شرح خواهیم داد.

جالب اینجاست که هیچ یک از موتورهایی که تاکنون امتحان کرده‌ایم به‌طور خاص ما را جذب نکرده است. نوع 18d همان چیزی است که شما انتظار دارید یک موتور قابل اعتماد است. مقدار گشتاور قابل توجه است که اگر از به آن فشار وارد کنید نظر شما را جلب می کندد. برخلاف سری 3 که اخیراً امتحان کردیم، به نظر می‌رسد که بی ام و در اینجا کمتر با عایق صدا اذیت می‌کند. با این وجود، احتمالاً یکی از کارآمدترین موتورها است که از هیبریدی های پلاگین جلوگیری می کند و دارای فناوری هیبریدی ملایمی است که موتور را به سمت ساحل خاموش هدایت می کند.

سپس در انتهای دیگر مقیاس، 23i قرار دارد - مسلماً اسپورت‌ترین خودرویی که می‌توانید تهیه کنید و نیازی به دوشاخه برق ندارد. این یک خودرو با شتاب نسبتا خوب است (که بی‌ام‌و سعی می‌کند با غرغر دیجیتالی «IconicSounds» خود آن را تقویت کند) اما مطمئناً باعث می‌شود که X1 در این سمت از iX1 EV قدرتمندتر احساس شود.

داخل بی ام X1

هر دو موتوری که ما آزمایش کرده‌ایم در سرعت کروز بی‌صدا هستند که به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته صاف متصل هستند. چیزی به نام X1 دنده دستی وجود ندارد. در مورد اصلاح در جاهای دیگر، سر و صدای لاستیک به طرز چشمگیری حتی روی آسفالت درشت تر به خوبی میرا می شود، و تنها صدای باد واقعی از  بر روی آینه های احساس می شود.

مطمئناً تیزتر از GLA و Audi Q3 است، مطمئناً. فرمان بسیار نرم و بی‌حس دارد،، که حداقل یک حس سطحی از X1 را یک کراس اوور خانوادگی کوچک برای کسانی که به دنبال کمی درخشش هندلینگ هستند، می‌دهد.

صفحه نمایش بی ام و X1

اخطار جزئی این است که ما تاکنون فقط مدل های جدیدی را با گزینه تعلیق تطبیقی به کار برده ایم. در طول تست ما با آن خودروها، کنترل بدنه بدون توجه به اینکه در چه حالت رانندگی هستید (در حالت استاندارد شخصی، اسپرت و کارآمد وجود دارد) به طرز چشمگیری حفظ می‌شود و کیفیت سواری نیز قابل توجه است. اما ما باید آنهایی را با سیستم تعلیق استاندارد امتحان کنیم تا واقعاً تفاوت را احساس کنیم.

آیا بی ام و X1 بخرم ؟

بی‌ام‌و با X1 جدید خود مطمئن بود، اما همچنان توانست یک کراس اوور خانوادگی ممتاز بسازد که ارزش آن را نسبت به برخی از نزدیک‌ترین رقبای خود معرفی کند. در حالی که هزینه ورودی بالاتر از آئودی Q3 یا مرسدس GLA است، X1 کیت بیشتری را در فضای داخلی با احساس برتر، فضای بیشتر و فرمان تیزتر ارائه می دهد. این یک ماشین خانوادگی است.

مشخصات مربوط به بی ام و X1 اکس لاین:

قیمت50,500 دلار
قدرت موتور1995 سی سی چهار سیلندر دیزل، 148 اسب بخار در 3750 دور در دقیقه، 265 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
گیربکسهشت سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
کارایی0 تا 100 کیلومتر در 8.9 ثانیه - بیشترین سرعت 210 کیلومتر
وزن1575 کیلوگرم
سایز به میلی متر4500/1845/1440

صندوق عقب بی ام و X1

واقعیت این است که بسیاری از ما در آرزوی خرید یک خودرو خوب در ایران سالهاست که منتظر باز شدن گمرک هستیم ، اما موانعی که همه ما در جریان آن هستیم از قبیل مافیای خودرو و دلال بازی باعث شده که همین بی ام و X1 مدل 2013 را با قیمتی نزدیک به 2 میلیارد و پانصد هزار تومان بخریم ( البته اگر بتوانیم بخریم ) در حالی این خودرو برای سال 2023 با قیمت دلار روز و صفر کیلومتر در کشور های اطراف ما چیزی در حدود 2 میلیارد است و این جای تاسف دارد که چرا مسئولین فکر راه و چاره ای نیستند.

برگرفته از: سایت

نوشته شده در 1402-10-27 توسط 0 131
برچسب: بی ام و،X1،

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0