بررسی تخصصی پورشه کاین کوپه هیبرید GT مدل 2023

بررسی تخصصی پورشه کاین کوپه هیبرید GT مدل 2023

پورشه کاین کوپه توربو ای هیبرید (E-hybrid) با پکیج جی تی ( GT ) چیزی نیست که پس از چندین بار لیفت کردن یا از دست دادن دندان مصنوعی خود، آن را پنج بار سریع بگویید. اما این قدرتمندترین نسخه از قدرتمندترین پیشرانه پورشه کاین است که تاکنون تولید شده است. و یکی از بهترین هیبریدی ها از هر نوعی که در حال حاضر می توانید خریداری کنید.

ما آن را - به سختی - در اطراف جاده های کوهستانی مونتسرات و در یک ترن هوایی کوچک از یک مسیر مسابقه در آن نزدیکی رانندگی کرده ایم. و اگر بعد از اینکه اخیراً یک Turbo E-GTP را در خریده باشید (برای ساکنین ایران آرزویی دست نیافتنی بیش نیست) حتی اگر به مرحله ای از زندگی برسیم که به دندان‌های مصنوعی نیاز داشته باشیم باز هم نمی توانیم این خودرو را بخریم و یا حتی امتحان کنیم.

پورشه کاین 2023

برای قدرت 729 اسب بخاری که بخشی از آن توسط یک موتور الکتریکی با گشتاورد 447 نیوتن متر تقویت شده است، بیش از حد کافی است که شما را در یک SUV با سقف پاناروما 2.5 تنی دچار سردرگمی جدی کند. اما قبل از هر چیزی شما رو با قیمت  10 میلیارد تومانی (بر اساس قیمت دلار 50 هزار تومانی) آشنا می کنم تا حداقل از نداشتنش دندان هایمان بریزد.

برای آنکه بدانید، ما همچنین پورشه کاین S E-Hybrid کوپه 512 اسب بخاری و همچنین توربو E-Hybrid معمولی  که همان 729 اسب بخار قدرت را دارد بدون تیتانیوم و فیبر کربن کار را نیز تست کرده ایم. همه هیبریدهای برقی، با ظاهری جدید در  ۲۰۲۳ و ارتقاهای مهندسی مرتبط، از جمله باتری های اضافی و یک موتور الکترونیکی قوی تر بر خوردار هستند.

بررسی پورشه کاین 2023 کوپه هیبریدی

آیا باید از این پورشه کاین کوپه هیبریدی بترسیم ؟

مزایا: عملکرد خیره کننده با حداکثر مسافت 77 کیلومتر رانندگی فقط الکتریکی، بهبود یافته و سایر فناوری ها، فضای داخلی چرم بنفش اختیاری

معایب: وزن E-Hybrid پویایی را کمی کاهش می دهد، مدافعین هوای پاک و سازمان های محیط زیستی احتمالا هنوز با این مدل مشکل خواهند داشت.

------------------------------------------------------------------------------------------------

چه خبر از پورشه کاین جدید؟

نکنه جالبی که وجود دارد به دلیل احترام به محیط زیست و آلودگی هوا فروش پورشه کاین بنزینی در انگلستان ممنوع شده است و پورشه کاین توربو E-Hybrid با پکیج GT جایگزین آن شده است، 

حتی با وجود تمام گشتاور افزایش یافته موتور الکتریکی در جهان - و توربو E در مجموع گشتاور 946 نیوتن متر در این خودرو تامین می شود - از این رو برای جبران  275 کیلوگرم از وزن خودرو کم کرده اند. بیشتر موارد اضافی و باتری ها روی محور عقب متمرکز شده اند.

تودوزی پورشه کاین جدید

با این حال، مزایای دیگری نیز وجود دارد.

کاین های فیس لیفت شده با این کالیبر با سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ به صورت استاندارد عرضه می شوند. با ارائه تراکم متغیر و برگشت، راحتی بهتری را فراهم می کند (جاده های اسپانیا تا کنون، اما به نظر می رسد در نقطه ای هستند) و چرخ ها را برای کشش بیشتر در تماس بیشتر با زمین نگه می دارد. و همه E-Hybrid های به روز شده در هیبریدی بودن بهتر هستند.

به عنوان مثال، بسته باتری اکنون 25.9 کیلووات ساعت (از 17.9 کیلووات ساعت) قابل توجه است که تا 77 کیلومتر برد فقط الکتریکی را ارائه می دهد و همچنین با سرعت بیشتری شارژ می شود. این موتور الکترونیکی اکنون به تنهایی 174 اسب بخار قدرت (از 128 اسب بخار) تولید می کند و می تواند انرژی ترمز را تا 1.6 کیلومتر در ساعت بازیابی کند. اکنون برای حداکثر کارایی به ذخیره باتری کمتری نیز نیاز دارید.

لنت ترمز پورشه کاین

همه اینها باعث می شود که جدیدترین Cayenne E-Hybrids در بیشتر مواقع کارآمدتر و سریعتر شود.

دیگر ارتقاءها به غیر از لیفت فیس، شامل چراغ های جلوی LED ماتریسی با 32000 پیکسل نوری جداگانه، صفحه نمایش 10.9 اینچی اختیاری برای سرنشین جلو و آرایه ای کم رنگ وحشی از گزینه های رنگ و تزئینات جدید. نمونه هایی که ما آن را تست کردیم شامل چرم برامبل (بنفش)، هایلایت های ساتن نئودیم (طلایی) و انواع الیاف کربن بود.

همه مدل‌ها دارای یک صفحه نمایش دیجیتال خمیده که دکه های راهنما لمسی برای هر بخش به صورت مجزا طراحی شده بود، سر دنده کوچک‌ در نزدیکی فرمان نصب شده است - و یک دکمه غول‌پیکر روی کنسول مرکزی که عملکردهای مختلفی را انجام می‌دهد. 

------------------------------------------------------------------------------------------------

مشخصات پورشه کاین GT هیبریدی 2023 چیست؟

در حال حاضر سه نوع کاین کوپه E-Hybrid به اضافه بسته GT (که فقط در توربو موجود است) وجود دارد:

E-Hybrid معمولی ترکیبی از یک موتور 3.0 لیتری V6 توربو با قدرت 300 اسب بخار با موتور الکتریکی است که در مجموع 463 اسب بخار قدرت و گشتاور 679 نیوتن متر تولید می کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در زمان  4.9 ثانیه و حداکثر سرعت 254 کیلومتر در ساعت - که 6 کیلومتر در ساعت بیشتر از نسخه SUV است، ثابت می کند که خط سقف برای چیزی خوب است.

طراحی داخلی پورشه کاین کوپه

اس ای-هیبرید ( S E-Hybrid ) یک نسخه 348 اسب بخاری از همان موتور V6 را دارد که قدرت کل سیستم 512 اسب بخار با گشتاور 889 نیوتن متر است. این برای شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت برابر با 4.4 ثانیه و حداکثر سرعت 262 کیلومتر در ساعت کافی است.

توربو E-Hybrid هر دوی این خودروها را با موتور 4 لیتری V8 با قدرت 591 اسب بخار برای حداکثر قدرت 729 اسب بخار و 949 نیوتن متر در جای خود قرار می دهد.

پکیج GT به لطف سقف فیبر کربنی به جای پنل شیشه ای استاندارد، اگزوز تیتانیوم و کاهش کاهش صدا بیش از 100 کیلوگرم سبک تر است و قبل از رسیدن به سرعت 305 کیلومتر در ساعت، 0-100 کیلومتر در ساعت را در 3.6 ثانیه می رساند.

همه از یک شارژر داخلی 11 کیلوواتی جدید بهره می برند، به این معنی که می توانید بسته باتری را در 2.5 ساعت از طریق برق شارژ کنید. برد رانندگی الکتریکی کمی متفاوت است، اما قبل از اینکه سلول ها کاملاً از بین بروند باید بیش از 40 مایل طی کنید.

در واقع، به لطف افزایش 88 کیلووات قدرت بازیابی که تقریباً به حالت سکون عمل می‌کند، و برخی بهینه‌سازی‌های هیبریدی هوشمندانه، ممکن است دریابید که مسافت کلی EV در یک سفر مختلط واقعاً بالاتر از آن است.

حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعت بدون موتور احتراقی امکان پذیر است و در حالت های رانندگی تهاجمی تر Sport و Sport Plus متوجه شدیم که موتور به طور فعال باتری را در شرایط کم بار شارژ می کند. این احتمالاً برای اطمینان از وجود حداکثر توان در هر زمان که شما به آن نیاز دارید انجام می شود.

------------------------------------------------------------------------------------------------

چگونه رانندگی می کند؟

دسترسی به آن حداکثر قدرت نمی تواند آسان تر باشد. که در مورد یک کوپه روی پایه که وزنی بیش از 2495 کیلوگرم دارد در حالی که 729 اسب بخار قدرت دارد، به نظر می رسد بسیار مبهم است، اما دو دلیل خوب برای این وجود دارد.

در مرحله اول، دکمه Sport Response وجود دارد که می‌تواند کل شبنگ را برای 20 ثانیه سرگرمی سبقت‌گیری فرا بخواند، بدون توجه به اینکه قبلاً در حالت EV در حال چرخیدن بوده‌اید یا خیر. ثانیاً، جادوی شاسی‌های پورشه وجود دارد که دهه‌ها تجربه در ایجاد لذت ظالمانه از پیکربندی‌های غیرمعمول پیشرانه دارد.

سر اگزوز پورشه کاین

------------------------------------------------------------------------------------------------

طراحی و تودوزی داخل پورشه کاین هیبرید چطور است؟

مدرن لوکس بدون رسیدن به جذابیت بی‌ ام‌ و iX. و این شامل در نظر گرفتن تزئینات طلایی ساتن و چرم بنفش است (که ما پنهانی دوست داریم).

صفحه‌نمایش‌ها زیبا هستند، اطلاعاتی که در آنها وجود دارد به وضوح ارائه می‌شود – هرچند کمی طول می‌کشد تا با دسته ابزار سفارشی‌سازی شده آشنا شوید – و صندلی‌ها تا حد زیادی فوق‌العاده هستند. با این حال، تاکید بر روی بزرگ است، زیرا ما متوجه شدیم که در هنگام پیچیدن سخت در داخل آنها می‌لغزیم و گاه به گاه موقعیت پرانتز بداهه را مجبور می‌کنیم.

در پشت نیز فضای زیادی وجود دارد. به علاوه یک صندوق عقب 434 لیتری معقول. بی‌ام‌و X6 تا 580 لیتر ظرفیت دارد، اما هنوز مجبور به استفاده از گابین هیبریدی پلاگین نشده است. کیت ایمنی دقیقاً با بهترین ها وجود دارد، و آخرین رتبه بندی کاین از Euro NCAP پنج ستاره بود، البته برای شاسی بلند در سال 2017.

------------------------------------------------------------------------------------------------

مشخصات فنی: 
قیمت150 هزار پوند معادل 10 میلیارد تومان
موتور3996 سی سی بیتوربو V8 به اضافه 130 کیلووات الکتروموتور، 729 اسب بخار، 949 نیوتن متر گشتاور ، بسته باتری 25.9 کیلووات ساعت با شارژر داخلی 11 کیلووات (0-100٪ در 2.5 ساعت)
گیربکسهشت سرعته اتوماتیک، چهار چرخ متحرک
توانایی0-100 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیه، 305 کیلومتر در ساعت، ، 43-40 گرم در کیلومتر CO2، برد 70 کیلومتر فقط با باطری
وزن2495 کیلوگرم
سایز به میلیمتر 4930/2194/1652

برگرفته از: سایت

نوشته شده در 1402-10-27 توسط 0 189

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0