پیش بینی خودروها در 25 سال آینده

پیش بینی خودروها در 25 سال آینده

موتور خودروها چه تغییری خواهند کرد؟

هر قدر به سال 2040 نزدیک تر می شویم خودروها به سمت برقی شدن پیش می روند به طوری که موتورهای چهارزمانه دیگر از پروژه ساخت خودروها حذف خواهند شد و موتورهای برقی جایگزین خواهند شد. موتورهای برقی هم کوچکترند و هم مجهز به سیستم توربوشارژر و یا یک سیستم الکتریکی هستند که کارآمدی بیشتری نسبت به موتورهای Four Stroke یا چهارزمانه خواهد داشت. امروزه تنها 20 الی 30 درصد انرژی سوخت به نیرویی برای راه انداختن خودرو تبدیل می شود و مابقی این انرژی به صورت گرما از طریق اگزوز و سیستم خنک کننده خارج می شود و به هدر می رود. برای جلوگیری از این هدررفت انرژی موتور جایگزین یک موتور استرلینگ کوچک است که برای تولید انرژی مکانیکی به یک منبع گرمای خارجی متکی است. ایده دیگر استفاده از متریال ترموالکتریکی است که گرما را به برق تبدیل تبدیل میکند. آن طور که به نظر می رسد تکنولوژی ساخت موتور خودروها رو به بهترشدن و بهینه سازی انرژی پیش میرود.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

تایرهای خودروهای آینده چگونه خواهند بود ؟

لاستیکها در حال حاضر بخش جدایی ناپذیر از عملکرد خودروهای امروزی هستند اما تا سال 2040 قرار است نقش مهم تری را ایفا کنند. رومن هانسر مدیر برنامه های فناوری گودیر اظهار می کند که تایرهایی که جایگزین تایرهای امروزی خواهند شد مجهز به تکنولوژی ای هستند که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی داده هایی را در ارتباط با شرایط جاده در اختیار خودرو قرار دهند. بدین ترتیب لاستیک به صورت وایرلس به وسیله نقلیه متصل می شود. پس از رسیدن به این مرحله خودروها می توانند اطلاعات مربوط به وضعیت سطح جاده را از طریق اتصال به سایر خودروها به صورت بی سیم با یکدیگر به اشتراک بگذارند. شکل ظاهری تایرها نیز 100 درصد با آن چیزی که امروزه به صورت تایر میشناسیم تفاوت خواهد داشت.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

متریال ساخت خودرو چه خواهد بود ؟ 

متریالی که در ساخت خودروها استفاده می شود بسیار سبک تر خواهند بود به طور مثال بخشی از موتور و یا گیربکس از پلاستیک ساخته خواهند شد.

آلومینیوم, فیبرکربن , پلاستیک بخش عمده ای از ساختار اصلی خودروها را تا سال 2040 تشکیل خواهند داد.پیش بینی می شود که اگر استفاده از این مواد با موفقیت صورت بگیرد قیمت آنها بیشتر از 80 درصد کاهش خواهد یافت و از نظر اقتصادی به نفع کمپانی های خودروسازی می باشد. 

طراحی داخلی خودروها چه تغییری خواهند کرد ؟

هر کدام از کمپانی های مطرح خودروسازی در جهان سبک خاصی برای طراحی کابین داخلی در نظر گرفته اند.به عنوان مثال بی ام و طرحی کلی از قسمت داشبورد را ارائه داده که دارای یک صفحه مانیتور بزرگ سراسری است. این سیستم کاملا جهت انطباق با سیستم خودرانی یا اتونوموس طراحی شده است. این صفحه مانیتور امکاناتی همچون برقراری تماس تصویری هنگامی که خودرو در حالت خودران قرار دارد را برای راننده فراهم میکند. هم چنین امکاناتی همچون شخصی سازی و ایجاد تغییرات در طراحی داخلی خودرو با استفاده از هوش مصنوعی برای راننده وجود دارد. استفاده از صفحه نمایش لمسی در چندین سال آینده منسوخ خواهد شد و سیستم های سرگرمی خودرو مجهز به سیستم کنترل حرکتی خواهند شد. به این ترتیب که تمامی حرکات شما توسط دوربین های داخلی ردیابی خواهند شد, از این رو خودرو میتواند تشخیص دهد که چه کسی و در کجا درخواست افزایش دما یا افزایش صدا داده است. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

نحوه شارژ خودروهای برقی چه تغییری خواهد کرد ؟

به لطف در دسترس بودن شارژر وایرلس استفاده از وسایل نقلیه برقی و هیبریدی آسان تر خواهد شد. به جای وصل کردن خودرو به برق , به سادگی با پارک کردن ماشین روی پد باتری خودرو شارژ خواهد شد. 

و در نهایت به بحث استفاده از سیستم خودران در خودروها میرسیم که نزدیک به دو دهه است که مورد آزمایش قرار گرفته است. البته برای عملی شدن همچین پروژه ای باید تمام زیرساخت های شهری در سراسر کشورها آماده پذیرش همچین تکنولوژی ای شود. انتظار می رود که استارت این پروژه از سال 2025 زده شود و تا سال 2040 تمام خودروها دیگر مجهز به این تکنولوژی شوند.

نوشته شده در 1400-11-07 توسط 0 834

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0