پرخرج ترین نسل 5 بی ام و در بازار خودروی ایران

پرخرج ترین نسل 5 بی ام و در بازار خودروی ایران

معمولا یکی از سوالایی که ذهنمون رو خیلی درگیر میکنه, انتخاب یک خودروی مناسب با توجه به بودجه مورد نظرمونه.تو کشور ما خرید خودروهایی همچون بی ام و و بنز نشونه ای از متمول بودن و لاکچری بودنه و واقعا هم همین طوره. وقتی قیمت خرید بنز C200 2012 در ایران حداقل 1200000000 تومان هست (که واقعا باعث تاسفه, این خودرو دیگه تو مارکت جهانی به ندرت خرید و فروش می شه) , بنابراین باید در خرید خودروهایی این چنین اطلاعات بیشتری کسب کنیم و تا حد ممکن با اطمینان خرید کنیم. شاید باورتون نشه ولی خرید یک خودروی بی ام و و بنز در خارج از کشور واقعا کار سختی نیست . اما سوال اصلی اینجاس که چرا با وجود قدرت خرید بالا در دیگر کشورها همه سوار آخرین مدلهای بنز و بی ام و نمیشن؟!! خب جوابش بدون شک برمیگرده به هزینه های نگهداری و سرویس این خودروها که نه تنها اشک بنز سوارها و بی ام و سوارهای مارو دراورده بلکه در خارج از کشور هم با یه حقوق معمولی نمیشه از پسش براومد. به همین خاطر میتونیم نتیجه بگیریم که اگه میخوایم سوار بنز و بی ام و بشیم باید جرئت پرداخت هزینه هاش رو هم داشته باشیم.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

همان طور که مشخص است عنوان بلاگ درباره پرخرج ترین نسل 5 بی ام و در بازار خودروی ایران می باشد. رایج ترین مدلهای بی ام و سری 5 موجود در ایران مدلهای E60 و F10تولید سالهای 2005 تا 2016 می باشند. از اونجایی که طرفدارای سری 5 در کشور ما زیاده منم تصمیم گرفتم که با توجه به تجربه شخصی ای که در رابطه با فروش لوازم یدکی این خودرو به مشتریان داشتم, اطلاعات کلی ای را درباره مشکلات و نقایص فنی رایج این خودرو بهتون بدم تا با چشم بازتری اقدام به خرید کنید. 

بی ام و E60 حدودا از سال 2001 تا 2010 به وفور تولید میشد. هم چنین واردات خودروهای آلمانی در آن بازه در ایران بیشتر بود. می توان گفت که از مدل 2005 به بعد این خودرو در ایران موجود است. بی ام و 520i , بی ام و 525i , بی ام و 530i و بی ام و 523 رایج ترین سدان های موجود در ایران از سری E60 می باشند. موتورهای این خودروها معمولا در دو نوع M54 و N52 ساخته شده اند و غالبا 6 سیلندری می باشند. 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

1- مشکلات مربوط به دسته موتور بی ام و E60 سالهای 2005 تا 2010 :

ترک خوردن و شکستن دسته موتورها به علت قدیمی بودن و مستهلک شدن خودرو که به مرور زمان باعث ایجاد لرزش موتور در هنگام رانندگی می شود. این لرزش غالبا با صدا همراه است و باعث کاهش قدرت موتور نیز می شود. هزینه تعویض دسته موتورها اگر اورجینال باشند بالاست اما می توان از سایر برندهای افترمارکت آلمانی همچون لمفوردر و ... که تولیدکننده لوازم یدکی برای خودروهای بنز و بی ام و و پورشه می باشند این قطعه را تهیه کرد که از نظر قیمت مناسب تر از نوع اورجینال (bmw group) آن می باشد.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

2- مشکلات جلوبندی بی ام و E60 سالهای 2005 تا 2010 :

باز هم به علت قدیمی بودن مدل این خودرو چون سال تولید آن به 15 سال قبل برمیگردد پس بدیهی است که اجزای جلوبندی این خودرو همچون بوش ها, بوش طبق کوچک و بزرگ , میل موجگیر, سیبک فرمان , میل فرمان و غیره در معرض خراب شدن قرار گرفته باشند. اکثرا چون این خودروها به صورت دسته دو برای خرید موجود هستند و نمی توان نسخه صفر کیلومترشان را پیدا کرد از همین رو  قطعات جلوبندی که صددرصد در مصرف قبلی تعویض شده اند ممکن است جنس مرغوب نداشته باشند از همین رو خرید خودروهای مدل پایین بسیار ریسکی است. مخصوصا در کشور ما که هم گران هستند و هم مشخص نیست صاحب قبلی خودرو چه قدر به نگهداری و سرویس خودروی خود اهمیت داده است.

3- مشکلات سیستم ترمز که به دیسک های جلو مربوط هستند. غالبا به علت استفاده از لنت ترمز نامرغوب دیسک های جلو لبه دارند و یا از بین رفته اند. هزینه تعویض دیسک ترمز برای بی ام و E60 بسیار بالاست مخصوصا اگر بخواهید یک جنس مرغوب خریداری کند که تا چندین سال شما را از تعویض دیسک ترمز بی نیاز کند. 

4- خراب شدن و ازبین رفتن تودری ها , کهنه شدن روکش های صندلی, خرابی کلید شیشه بالابر و دستگیره های داخلی از دیگر مشکلاتی هستند که مربوط به اتاق داخلی خودرو می باشند. 

5- لرزش های فرمان : تا به حال زیاد شنیده ایم که در بی ام و e60 اگر راننده ترمز بگیرد فرمان شروع به لرزیدن می کند , اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید حتما یکی از موارد زیر مسببش می باشد :

1- خراب شدن روتورهای ترمز

2- خراب شدن تایرها (هزینه تعویض تایرها برای بی ام و سری 5 بالاست)

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

6- خراب شدن لوله های رادیاتور و خود رادیاتور هم که از رایج ترین مشکلات بی ام و سری e60 می باشد. که تعویض آنها هزینه بسیار بالایی دارد.

7- از آنجایی که تعمیرکار خبره و ماهر به سختی پیدا می شود بسیار پیش می آید که علت نقص قنی خودرو به درستی تشخیص داده نمی شود و هزینه اضافی برای صاحب خودرو ایجاد می کند. علاوه بر سختی پیدا کردن یک متخصص ماهر برای تعمیر خودروهای غیر ایرانی , کم بودن بعضی از قطعات لوازم یدکی و لوازم بدنه خودرو تعمیر این خودروها را در صورت نیاز سخت تر می کند. درست است که بی ام و E60 در کشور ما زیاد است اما چون لوازم یدکی آن دیگر تولید نمی شود , پیدا کردن قطعات اورجینال این خودرو برای برخی از قطعات خاص سخت است و گاه مجبوریم قطعات استوک خریداری کنیم. برای خرید جنس استوک هم باید حتما به یک فروشگاه لوازم یدکی مطمئن مراجعه کنیم. 

علاوه بر مشکلات ذکر شده شما باید هزینه های سرویس همچون تعویض روغن موتور, فیلتر روغن و فیلتر هوا را در نظر داشته باشید. در کل می توان گفت که هزینه های نگهداری و سرویس بی ام و e60 بالاست و به طور غافلگیرانه ای باید خود را برای پرداخت این هزینه ها آماده کنید. از آنجایی که این خودروها کیلومتر زیادی دارند و مسافت زیادی طی کردند پس گاها پیش میاد که مجبور بشید روغن موتور , فیلتر روغن و فیلتر هوا و سایر لوازم مصرفی رو زودتر از موعد تعویض کنید. 

مشکلات مطرح شده بالا تنها تعداد معدود و اما هایلایت ترین مواردی است که در خرابی بی ام و E60 پیش می آید. به عنوان نتیجه گیری کلی این خودرو گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد و علت اصلی  هم به گران بودن و پرخرج بودن آن برمیگردد. شاید با همان مقدار بودجه لازم برای خرید بی ام و E60 بتوان یک خودروی تویوتا , هیوندا و هر خودروی هم رده دیگر را خریداری کرد که هزینه سرویس و نگهداریش کمتر باشد و توقع سرنشینان را از یک خودروی خوب برطرف سازد. 

نوشته شده در 1399-12-03 توسط 0 3023

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0