طریقه تعویض فیلتر هوای پورشه پانامرا

طریقه تعویض فیلتر هوای پورشه پانامرا

خودروهای برند پورشه همگی خاص اند و این خاص بودنشان حتی در تعمیر کردن این خودرو ها هم آن ها را خاص کرده است.

پس ما هم خیلی خاص و مخصوص به مراحل تعویض فیلتر هوای پورشه پانامرا می پردازیم.

وسایل مورد نیاز برای این کار یک پیچ گوشتی سر ستاره ای (فیلیپس) که به سر های T20،T27،T30 نیاز دارید، یک پیچ گوشتی ساده و همچنین سیمی که گیره دار است.

 

 



1-در مرحله اول شما باید دو پیچ ستاره ایه T20 را از هر دو طرف باز کنید .

 

 

 

 


 

2-اکنون باید ضربه‌گیر را به سمت خودتان بکشید تا کمی از جایش در بیاید،سپس شما قطعا یک زبانه فلزی را بر روی کابل متصل مشاهده می کنید که باید این زبانه فلزی را فشار دهید و آن را به بیرون بکشید.(شاید کمی سخت به نظرتون برسد اما باور کنید مثل بیرون کشیدن یک دوشاخه است از پریز برق).

 

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

 

 

 


 

3-پس از مرحله دوم شما باید یک زبانه فلزی را که به نشانگر متصل است را باز کنید سپس کمی نیرو به نشانگر وارد کنید و به بیرون درمی آید.

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

 


 

4-در این مرحله شما باید ضربه گیر را از سپر جلو جدا کنید برای این کار باید دنبال جای پیچ سر ستاره ای که در جایی بین سپر و ضربه گیر است آن را پیدا کنید و باز کنید.(معمولا پیچ ستاره ای T27 در انتهای هر طرف سپر قرار دارد که  ضربه گیر و سپر جلو را به هم متصل می کند.)

 

 

 

 

 


 

5-حالا شما باید درب کاپوت ماشین را باز کنید و قسمت پلاستیکی را که بر روی سپر قرار دارد باز کنید این کار به این علت است که در زیر این پوش پلاستیکی چهار پیچ ستاره ای قرار دارد که سپر را به بدنه خودرو متصل کرده اند بنابراین شما باید به آرامی و با حوصله این روکش پباستیکی را باز کنید . میتوانید در قسمت های زبانه با پیچ گوشتی کمی نیرو وارد کنید و این زبانه هارا باز کنید اما هرگز نیرو و فشار زیادی وارد نکنید.

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز 

------------------------------------------------------


 

6-در این مرحله شما باید سر T30 را در پیچ گوشتی ستاره‌ای قرار بدهید و چهار پیچ ستاره ای را باز کنید.

 

 

 

 


 

7-حالا بروید زیر ماشین و سپر جلو را که با 9 پیچ ستاره ای (T20) به بدنه متصل است را باز کنید.

 

 

 

 

 


 

8- شما باید سپر را از چراغ های جلو جدا کنید ، برای این کار اصلا نیازی نیست که چراغ ها را در بیاورید ابتدا سپر را باید سه سمت بیرون بکشید همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید شما توسط یک آچار باید این کار را انجام بدهید و حدود نود درجه که آن را بچرخانید زبانه ای که چراغ را نگه داشته است رها می شود و می توانید آن را باز کنید(باز هم تأکید می کنم که اصلا نیازی نیست چراغ ها باز شوند).

 

 


 

9- در عکس های زیر همانطور که می بینید چراغ ها را هم باز کرده ایم که بتوانیم بهتر توضیح بدهیم و اجزا را به خوبی ملاحظه فرمایید.

در اقدام بعدی شما باید زبانه فلزی ای که در شکل هم معلوم هست را باز کنید. این زبانه ها، سپر را را به سمت بالا نگه می دارند . زبانه ها را باید به سمت موتور ماشین حرکت کنید کاری که شما باید انجام بدهید این است که به وسیله یک قلاب این زبانه را بکشید تا شیاری(سوراخی) که در آن وجود دارد از قسمتی که سپر به داخل آن افتاده است در بیاید. (سعی کنید آن را از دست ندهید و بدون آنکه آسیب برسانید آن را بکشید).

 

 

 

 

 


 

10-سپر جلو باید آزاد بشود اما به دلیل آنکه سنسور پارک هنوز متصل است این امر تا زمان جدا کردن سیم سنسور پارک میسر نمی شود پس فقط یک پیچ گوشتی بردارید و پلاگین(سیم سنسور پارک) را با کمی فشار به زبانه آن از هم جدا کنید.

 

 

 


 

11- مطمئنم که مراحل جدایی سپر انقدر طولانی شدند که شما هم خسته شده باشید اما اصلا بد به دلتان راه ندهید چون دیگه در چند قدمی رسیدن به هدف اصلی یعنی عوض کردن فیلتر هوای ماشین هستیم .

اکنون سپر جلو کاملا جدا نشده و یک لوله که مربوط به آب رسانی و شست شو می باشد هنوز به سپر وصل هستش پیشنهاد ما به شما این است که هرگز این لوله آب رسان را قطع نکنید و بگذارید در سر جای خودش باقی بماند فقط سپر را بدون آنکه به این لوله فشاری بیاید بسمت چپ منتقل کنید همانند تصویر که مشاهده می کنید آن رابه کناری بگذارید تا راحت تر به تعویض فیلتر هوا بپردازید.

 

 

 

 


 

12- کاری که حالا باید انجام بدهید این است که اتصال سنسور زیر فیلتر هوا را قطع کنید.

 

 

 


 

13-حالا هشت پیچ محفظه حاوی فیلتر هوا را باز کنید.(دقت کنید که دو پیچ در جلوی موتور و پشت محفظه است و برای دسترسی به آنها باید کمی سختی بکشید).

 

 

 

 


 

14-لوله انتقال هوا که به محفظه فیلتر متصل است را باز کنید و حالا بالأخره شما به فیلتر هوای پورشه پانامرا دسترسی پیدا کرده اید(خیلی راه طولانی را برای ملاقات فیلتر هوا طی کردید، بهتون تبریک می گویم! )

 

 

فیلتر جدیدی که انتخاب کردید قطعا در محفظه فیلتر هوا بد جا می رود و این بخاطر پلاستیک دور فیلتر است سعی کنید بدون اینکه به خود فیلتر آسیبی برسانید حتی بوسیله یک پیچ گوشتی میتوانید لبه های آن را کمی به داخل فشار دهید تا فیلت راحت تر جا برود.

 


 

 

 

 

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

منبع: https://goo.gl/daLmF7

 

نوشته شده در 1396-08-06 توسط 2 4946

2 نظرات

  • سعید

    سعید 1398-11-27 پاسخ

    سلام اقا فیلتر کابین ماکان کجاشه دقیقا؟
  • یاسمن ایرانی

    یاسمن ایرانی 1396-08-14 پاسخ

    سلام واااااای که سایتتون بلاگ های خیلی خوبی داره. ما پورشه پانامرا و ماکان داشتیم. به همسرم میگم که از سایتتون بازدید کنه .

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0