بررسی ایرادات، خرابی ها و مشکلات عمده در بی ام و سری 5 اتاق F10

بررسی ایرادات، خرابی ها و مشکلات عمده در بی ام و سری 5 اتاق F10

بی ام و سری 5 با اتاق F10 نسل ششم این مدل است و در سال 2010 زمانی که جایگزین BMW سری 5 با اتاق E60 قبلی شد، وارد بازار شد. کد F10 برای نسخه سدان و کد F11 برای نسخه تورینگ (استیشن واگن) استفاده می شود. در سال 2013 تغییراتی در طراحی و برخی نوسازی ها در سطح فنی و داخلی ایجاد شد. در سال 2017 با نسل بعدی BMW سری 5 G30 جایگزین شد. بیایید بررسی BMW سری 5 با اتاق های F10/F11 را با مهم ترین اطلاعات، ایرادات و مشکلات رایج ببینیم.
-----------------------------

----------------------------- 

فضای داخلی و راحتی بی ام و 

بی ام و سری 5 اتاق F10 یک خودروی رده بالا است که متعلق به سگمنت E است. این یک ماشین مدرن است، با بسیاری از فن آوری های جدید و همه اینها منجر به پیچیدگی زیادی از ماشین می شود. بی ام و سعی کرده بهترین خودرو را در کلاس خود بسازد و از یک سو موفق بوده است اما از سوی دیگر باید از خود بپرسیم: چنین خودرو پیچیده ای پس از چندین سال زندگی چگونه رفتار می کند؟
در این مقاله خواهیم دید که آیا هزینه های نگهداری برای استفاده از خودروی مشابه اغراق آمیز نخواهد بود. توصیه می کنیم در هنگام خرید در هزینه خود صرفه جویی نکنید و با رعایت توصیه های ما به دنبال خودروی سالم باشید.

پلت فرم و بدنه بی ام و

پلت فرم مورد استفاده برای بی ام و سری 5 اتاق F10 نسخه کوتاه شده پلت فرم خواهر بزرگتر بی ام و سری 7 با اتاق F01/F02 است. این یک پلت فرم کلاسیک با موتور نصب شده به صورت طولی و دیفرانسیل عقب پایه است. به صورت اختیاری می توانید xDrive تمام چرخ متحرک را داشته باشید.
سیستم چهار چرخ محرک xDrive، با توجه به مشخصات سازنده، پایداری بهینه رانندگی، حداکثر چسبندگی چرخ‌ها و همچنین دوز اضافی از هیجان‌های ورزشی را تضمین می‌کند.
باید اعتراف کرد که با موتورهای قدرتمندتر، سیستم چهار چرخ محرک مطمئناً بسیار مفید است (دینامیک شتاب بهتر را تضمین می کند). همانند سایر خودروهای بی ام و ، در اینجا نیز از دیفرانسیل مرکزی با کلاچ چند صفحه ای استفاده شده است. در خودروهای مجهز به چهار چرخ متحرک، شعاع چرخش اندکی افزایش می یابد.
به لطف این واقعیت که بی ام و سری 5 اتاق F10 بر اساس خواهر بزرگتر خود بی ام و سری 7 اتاق F01 ساخته شده است، این خودرو در برابر رقیب اصلی خود مرسدس بنز کلاس E اتاق W212 که بر اساس مدل پایین تر مرسدس کلاس C W204 ساخته شده است، پیروز می شود.
سیستم تعلیق جلو از جنس جناغی بلند با محور فرمان نیمه مجازی است در حالی که سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی لینک با 4 بازو و نیم است.
می توانیم به یاد بیاوریم که طراحی بدنه بی ام و سری 5 اتاق E60 قبلی مورد پسند همه قرار نگرفت، بنابراین سازنده تصمیم گرفت وضعیت را اصلاح کند و همه را خوشحال کند. بی ام و F10 جدید طراحی اسپرت و در عین حال مدرن و ظریفی دریافت کرد. طراحان کار فوق العاده ای انجام دادند و علاوه بر ویژگی هایی که قبلاً ذکر شد، توانستند شدت و وحشیگری مناسبی را به آن اضافه کنند. شباهت زیاد به بی ام و سری 7 بزرگتر F01/F02 بلافاصله قابل توجه است.
از نظر زیبایی، خودرو چه قبل و چه بعد از بازسازی، به خصوص در نسخه های مجهزتر، جذاب است.
نسل ششم بی ام و سری 5 در دو مدل بدنه سدان (F10) و تورینگ (استیشن F11) موجود است. این خودروی آلمانی دارای طول 4899 – 5039 میلی متر، عرض 1860 میلی متر و ارتفاع 1464 میلی متر است. فاصله بین دو محور 2968 - 3108 میلی متر است. وزن خودرو بسته به نسخه از 1595 تا 1990 کیلوگرم متغیر است.
برای نسخه های کوپه و کابریولت، سری 6 اتاق F12/F13/F06 ساخته شد.

راحتی و عملی بودن بی ام و

در داخل بی ام و F10 فضای داخلی زیادی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد. فاصله بین دو محور نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. حتی 5 بزرگسال راحت خواهند بود، اما برای سفرهای طولانی بهتر است در 4 نفر حرکت کنید.
صندوق عقب  دارای حجم 520 لیتر در سدان و 560 لیتر در استیشن واگن است. با خواباندن صندلی های عقب می توان به حجم 1670 لیتر رسید. در بی ام و سری 7 حجم صندوق بار از 440 لیتر تا 1700 لیتر متغیر است.
نقاط قوت این مدل هندلینگ و لذت رانندگی است، اما حتی در کیفیت داخلی و راحتی از دست نمی دهد. این ویژگی ها برای همه مدل های پریمیوم برند آلمانی معمول است. لذت در نسخه های اسپورت تر، با موتورهای قدرتمند و تریم های M Sport افزایش یافته است. توزیع وزن کاملاً متعادل است.
سیستم تعلیق بی ام دبلیو سری 5 با اتاق F10/F11 نرم و راحت است. حتی در جاده های ویران شده چاله ها و دست اندازها زیاد احساس نمی شود. در عین حال آنها می توانند ثبات خوبی را حفظ کنند و در منحنی ها هیچ تمایل اغراق آمیزی از بدن وجود نخواهد داشت. سیستم تعلیق تطبیقی می تواند رفتار خود را تغییر دهد و در حالت "Sport" سخت تر یا در حالت "Comfort" نرم تر شود.
در مجموع، بی ام و سری 5 F10/F11 را به خودرویی لذت بخش در داخل و خارج از شهر تبدیل می کند.

لوازم یدکی بی ام و سری 5، 528i ، 520i

تودوزی و تجهیزات داخلی بی ام و

فضای داخلی بی ام و سری 5 اتاق F10/F11 خود را بسیار خوب نشان می دهد. خوش آمد و مجلل است، کیفیت مواد بالا است، چرم در لمس دلپذیر است. همه اینها برای خودروهای این کلاس طبیعی است. طراحی نیز بسیار زیبا است، ارگونومی به خوبی فکر شده است، همه چیز راحت است.
عایق صدا بسیار خوب است و فضای داخلی در هر شرایطی ساکت می ماند.

اختلافات کیفیتی بی ام و

همه بی ام و های سری پنج با اتاق F10 مثل 520i و 528i  نتایج مقاومت یکسانی را در طول زمان نشان نمی دهند. از یک طرف بدون شک کیفیت عالی مواد استفاده شده و کیفیت بسیار بالای مونتاژ وجود دارد، اما از طرف دیگر علائم زشتی از سایش در برخی از عناصر در حال حاضر با مسافت پیموده شده کم ظاهر می شود.
این به این دلیل است که چرم می تواند انواع مختلفی داشته باشد. خوشایندترین چرم "نپا" خواهد بود، اما متأسفانه این چرم کمترین مقاومت را در برابر سایش دارد. بعد از 50000 کیلومتر (30 کیلومتر مایل) علائم آزاردهنده سایش را نشان می دهد، به خصوص اگر رنگ روشن داشته باشد.
همچنین در سایر عناصر، علائم جدی سایش ممکن است در مسافت پیموده شده زیاد ظاهر شود. البته اول از همه، عناصری که بیشترین استفاده را دارند فرسوده می شوند: روکش فرمان، دسته دنده، دکمه های کنترل تهویه مطبوع و موارد دیگر. در مسافت پیموده شده زیاد، ساییدگی و پارگی روکش صندلی نیز اجتناب ناپذیر است.
بخش خوب این است که در صورت تمایل می توان تمام آثار ساییدگی موجود در کابین را از بین برد. برخی از قطعات را می توان جایگزین کرد، برخی دیگر را می توان رنگ آمیزی یا بازسازی کرد.

آپشن های بی ام و سری 5 

از نظر تجهیزات هم وضعیت خیلی خوب است. صاحبان بی ام و سری 5  اغلب حتی از تمام عملکردهایی که خودروی آنها ارائه می دهد نمی دانند. به عنوان مثال، در تنظیمات می توانید زمان روشن ماندن چراغ ها پس از خاموش شدن موتور را انتخاب کنید. این گزینه follow-me-home نام دارد و برای روشن کردن راه خانه در شب استفاده می شود. این تنها یکی از بسیاری از تنظیمات ممکن موجود در سیستم iDrive است.
تودوزی و قطعات داشبورد بی ام و
از جمله کاربردی‌ترین گزینه‌هایی که می‌توان نصب کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نمایشگر هدآپ بی ام و، چراغ‌های جلوی بی ام و دو زنون تطبیقی، صندلی‌های چرمی برقی با گرمکن، کروز کنترل تطبیقی و موارد دیگر. برخی از خودروها همچنین دارای یک دوربین تصویربرداری حرارتی هستند که به لطف گرمایی که می‌دهند، می‌تواند افراد را در تاریکی ببیند.
پس از بازسازی، می توانید یک کابین خلبان کاملا دیجیتال داشته باشید. این یک سیستم جالب است که به شما امکان می دهد کابین خلبان را شخصی سازی کنید. این می تواند لذت استفاده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
سیستم چندرسانه ای iDrive حتی در ضعیف ترین نسخه بسیار خوب است (اگرچه با این یکی کیفیت صدا دقیقاً عالی نیست). این یکی از بهترین سیستم های چندرسانه ای است که در خودروهای مدرن یافت می شود. بی ام و سخت کار کرده و احتمالا راحت ترین سیستم را ایجاد کرده است. بدیهی است که بستگی به تنظیم دارد: در نسخه های ضعیف تر، عملکرد کاهش یافته و نمایشگر کوچک وجود دارد، در نسخه های برتر خدمات بیشتر و نمایشگر بزرگتر وجود دارد. نسخه های برتر رضایت زیادی را به همراه خواهند داشت. کیفیت صدای سیستم Hi-Fi در حال حاضر بسیار خوب است، اما می توانید سیستم صوتی هامن بی ام و یا حتی سیستم صوتی بنگ را پیدا کنید که صدایی عالی خواهد داشت.

ایمنی بی ام و

در تست ایمنی یورو، بی ام و سری 5 ستاره از 5 را کسب کرد. ایمنی تصادف بسیار خوب است، اما برای کاهش خطر به لاستیک بی ام و خوب نیاز دارید. لاستیک ها تقریباً مهمترین چیز برای ایمنی در جاده ها هستند.

قابلیت اطمینان و مشکلات بی ام و

همانطور که قبلاً گفتیم، بی ام و سری 5 از سال 2010 تا 2017 بسیار پیچیده است و سیستم های زیادی دارد که همیشه باید مراقب آنها بود. با وجود همه چیز، بی ام و در سال های اول زندگی خود کاملاً قابل اعتماد بود. فقط پس از 4-5 سال ممکن است مشکلات کوچک ظاهر شوند. پس از چندین سال زندگی، پرهزینه ترین مشکلات ممکن است ظاهر شوند.

گیربکس بی ام و

در بی اام و سری 5 اتاق F10/F11 می توانید گیربکس دستی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک را پیدا کنید. فقط نسخه اسپرت BMW M5 مجهز به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه بود.
در یک نقطه خاص، مشکلات عملیاتی مختلفی نیز ممکن است ظاهر شود: سایش یاتاقان ها، خرابی چرخ دنده ها، ظاهر شدن بازی در شفت ها و موارد دیگر.
وقوع این خرابی ها معمولاً با تعمیر و نگهداری ناکافی و تعویض نادر روغن همراه است. برای جلوگیری از این مشکلات، تعویض روغن به طور منظم ضروری است.
اگر علائم سایش هنوز خیلی مشهود نیست، ارزش آن را دارد که فوراً مداخله کنید تا وضعیت بدتر نشود. مداخله در ابتدا آن را با هزینه کمتر حل می کند.
فلایویل بی ام و دو جرمی باید حداقل 100 تا 150 هزار کیلومتر (60 تا 95 کیلومتر مایل) زندگی کند. تعویض آن متأسفانه گران تمام خواهد شد. بدیهی است که مدت زمان چرخ فلایویل و کلاچ بستگی زیادی به سبک رانندگی دارد.

گیربکس اتوماتیک ZF 8HP بی ام و

گیربکس اتوماتیک نصب شده از نوع روغن گیربکس ZF 8 سرعته در نسخه های 8HP45 و 8HP70 است. تنها تفاوت این دو در مقاومت است. نسخه اول برای تحمل حداکثر 450 نیوتن متر گشتاور و نسخه دوم تا حداکثر 700 نیوتن متر گشتاور طراحی شده است. گیربکس را می توان به خوبی با سبک رانندگی راننده تطبیق داد و عملکرد روان، دلپذیر و سریع را ارائه می دهد. همه اینها فقط در صورتی معتبر است که گیربکس در شرایط خوبی باشد.
دوام و قابلیت اطمینان آن تا حد زیادی به سبک رانندگی بستگی دارد. به خوبی کار می کند و در صورت استفاده و نگهداری صحیح باید مدت طولانی دوام بیاورد. مهم است که تعویض دوره ای روغن را فراموش نکنید و گیربکس را بیش از حد گرم نکنید.
مکاترونیک گرمای بیش از حد و روغن کثیف را دوست ندارد و در برخی موارد ممکن است از کار بیفتد. در گیربکس‌هایی که از اولین دوره تولید با درمان ضعیفی مواجه شدند، می‌توانست در 80000 کیلومتر (50 کیلومتر مایل) جای خود را بدهد. در حدود 100 تا 120000 کیلومتر (60 تا 75 کیلومتر مایل) اگر سبک رانندگی تهاجمی دارید، ممکن است لازم باشد کلاچ های قفل مبدل گشتاور را تعویض کنید. چرخ دنده های سیاره ای از استارت های تهاجمی رنج می برند.
مواردی از خرابی مبدل گشتاور و بلوک هیدرولیک وجود داشته است.
پس از تغییر شکل، گیربکس اتوماتیک کمی بادوام تر شده است و می تواند حداقل 140 تا 180،000 کیلومتر (85 تا 110 کیلومتر مایل) را بدون مشکل، حتی بدون تعویض روغن، طی کند. اگر روغن را عوض کنید، عمر مفید به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
برای اینکه مشکل کمتری با گیربکس اتوماتیک ZF 8HP داشته باشید، بهتر است روغن را هر 40 تا 50000 کیلومتر (25 تا 30 کیلومتر مایل) در گیربکس های پیش از فیس لیفت و حداقل هر 50 تا 70،000 کیلومتر (30 تا 45 کیلو مایل) تعویض کنید. ) در لیفت صورت. همراه با روغن، باید صفحه پلاستیکی حاوی فیلتر روغن گیربکس بی ام و نیز تعویض شود. اغلب در بی ام دبلیو سری 5 F10 صفحه گیربکس آسیب دیده و نشتی وجود دارد. به همین دلیل مهم است که مراقب هرگونه نشتی از زیر خودرو باشید.
علاوه بر تعویض مکرر روغن، کاهش دمای کار به 85 تا 90 درجه سانتیگراد نیز به افزایش طول عمر گیربکس کمک می کند.

پیشرانه و سیستم انتقال بی ام و

BMW سری 5 دیفرانسیل عقب معمولاً برای حداقل 200 هزار کیلومتر (125 کیلومتر مایل) هیچ مشکلی با گیربکس ندارد. این بدیهی است که در مورد خودروهایی که به طور معمول استفاده می شوند، بدون استرس اغراق آمیز صدق می کند. بلوک های بی صدا که از دیفرانسیل عقب پشتیبانی می کنند در نسخه های قدرتمند آسیب زیادی می بینند و دیر یا زود جای خود را می دهند. این باعث ایجاد لجن می شود که به نوبه خود منجر به شکستن شفت کاردان (محرک درایو) می شود. توصیه می شود به طور دوره ای آن را بررسی کنید.
در مسافت پیموده شده زیاد، دیفرانسیل عقب بی ام و شروع به نشتی می کند، مهر و موم آن خیلی خوب نیست. اتصالات با سرعت ثابت و محور کاردان در شرایط استفاده معمولی کاملاً مقاوم هستند، اما اگر دریفت انجام شود، این عناصر و سایر عناصر می‌توانند نشانه‌های جدی سایش را نشان دهند (در بدترین موارد، در 50000 کیلومتر یا 30 کیلومتر مایل از کار می‌افتند). . توصیه می شود عناصر در معرض خطر را به صورت دوره ای بررسی کنید تا از مشکلات جدی تر و موقعیت های خطرناک جلوگیری کنید.
سیستم چهار چرخ محرک به اندازه کافی محکم است، اما بدون مشکل نیست. مواردی از مشکلات شفت کاردان جلو (شفت محرک) وجود دارد: اسپلاین ها در تقاطع با جعبه انتقال آسیب می بینند (با استفاده تهاجمی این می تواند حتی قبل از 100000 کیلومتر یا 60 کیلومتر مایل رخ دهد). خوشبختانه این همه قابل رفع است.
در BMW سری 5 F10 با موتورهای قدرتمند، عمر شفت های محور جلو کوتاه است. بدیهی است که این به سبک رانندگی بستگی دارد، اما در بدترین حالت آنها می توانند در 50000 کیلومتر (30 کیلومتر مایل) حرکت کنند.
جعبه های انتقال ممکن است با بسته های کلاچ و یاتاقان ها مشکل داشته باشند. این واحد روغن کثیف یا کاهش سطح آن را دوست ندارد. حتی اگر سازنده برای تعویض روغن پیش بینی نکرده باشد، مکانیک ها توصیه می کنند این کار را به موازات تعویض مایع در گیربکس انجام دهید. همچنین نمی تواند رانندگی تهاجمی را به خوبی اداره کند. با رانندگی آرام، مدت زیادی دوام می آورد، اما در شرایط استرس می تواند حتی قبل از 100000 کیلومتر (60 کیلومتر مایل) فرسوده شود. اگر احساس ضربه، بازی و کشش ناهموار دارید، بهتر است برای تعمیر آن اقدام کنید. اگر زودتر مداخله کنید، هزینه ها کمتر می شود.

سیستم تعلیق، فرمان و ترمز بی ام و

سیستم تعلیق بسیار خوب تنظیم شده است، اما خیلی قوی نیست. مواردی وجود دارد که در 50000 کیلومتر (30 کیلومتر مایل) بازوهای پایینی سیستم تعلیق جلو و همچنین برخی از بازوهای تعلیق عقب باید تعویض شوند. بنابراین به زودی معمولاً در اتومبیل هایی که در جاده های بد حرکت می کنند اتفاق می افتد.
در خودروهایی که در جاده های خوب استفاده می شوند، عمر سیستم تعلیق اندکی بیشتر است. کمک فنرها اغلب حتی 100000 کیلومتر (60 کیلومتر مایل) دوام نمی آورند. قطعات یدکی اصلی بسیار گران هستند (مخصوصا کمک فنرهای EDC و تثبیت کننده های فعال DD) همانطور که در واقع برای همه خودروهای سگمنت ممتاز است. علاوه بر این، یک رابطه مستقیم وجود دارد: هر چه رینگ ها بزرگتر باشند، عمر تعلیق کوتاهتر است.
بی ام و سری 5 GT دارای سیستم تعلیق بادی عقب است. به نظر می رسد اینها کاملاً قابل اعتماد هستند.
در دفاع از سیستم تعلیق می توان گفت که آنقدر راحت هستند که برای مالکان احساس ناراحتی نمی کنند و در نتیجه برای جلوگیری از چاله های جاده توجه زیادی نمی کنند. تقریباً همیشه آنها حتی متوجه تلاش ها و ضرباتی که تعلیق ها متحمل می شود نمی شوند.
شکایاتی در مورد بلند بودن و گران بودن لاستیک ران فلت وجود داشته است.

سیستم فرمان و هدایتگر بی ام و

سیستم فرمان بسیار پیچیده است و بیش از حد با وسایل الکترونیکی رشد کرده است. محور عقب نیز قابل هدایت است. به طور کلی همه چیز کاملاً قابل اعتماد است، اما وقتی زمان تعمیر چیزی فرا می رسد، بین عناصر مکانیکی، سنسورهای مختلف و کار، هزینه زیادی می کنید.
از عناصر نسبتاً شکننده می توان به ستون فرمان اشاره کرد. با گذشت زمان ممکن است شروع به پخش کند و صدا ایجاد کند. در بی ام وسری 5 F10 با لاستیک‌های پهن و رانندگی در جاده‌های بد، مشکلات ممکن است از 50000 کیلومتر یا 30 کیلومتر مایل شروع شود (معمولاً میله‌های کراوات و انتهای میله‌ها باید تعویض شوند).
برخی از مالکان بی ام و با فرمان تطبیقی شکایت دارند که خودرو تمایل دارد به سمت راست بکشد.

سیستم ترمز بی ام و

ترمزها موثر و دلپذیر هستند. مشکل اصلی آنها عمر کوتاه دیسک بی ام و و لنت بی ام و حتی در نسخه هایی با ضعیف ترین موتورها است. این عمدتاً تقصیر سیستم تثبیت کننده است که به طور فعال از آن استفاده می کند.

سیستم های الکترونیکی و سیستم برقی بی ام و

الکترونیک بسیار پیچیده است. دلیل آن سیستم های رفاهی، چند رسانه ای و ایمنی متعدد است. تا زمانی که جدید است، فقط رضایت را ارائه می دهد زیرا بسیار خوب کار می کند. مشکلات جدی معمولا از عوامل خارجی ناشی می شود. از این جمله می توان به نفوذ آب در تماس با کابل ها و واحدهای کنترل، حوادثی که به سیستم آسیب وارد می کند و دخالت افراد فاقد صلاحیت در سیستم الکترونیکی اشاره کرد.
در برخی از خودروهای سال های اول تولید، برخی از مشکلات در حال حاضر ظاهر می شوند. در برخی موارد ممکن است سرمایه گذاری های کلان لازم باشد.
در حال حاضر، قطعاتی که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارند، دینام، سنسورهای مختلف و کابل های زیر کاپوت هستند (مخصوصاً در خودروهایی با موتورهایی که در دمای بالا کار می کنند).
ممکن است مشکلات باتری بی ام و نیز وجود داشته باشد. به دلیل تجهیزات الکترونیکی پیچیده ممکن است اتلاف انرژی وجود داشته باشد که باعث می شود باتری به طور کامل تمام شود.
ممکن است نقص در سیستم چند رسانه ای رخ دهد. در برخی لحظات، ناوبر یا نمایشگر ممکن است از کار بیفتد. این مشکل معمولاً با خاموش و روشن کردن مجدد ماشین حل می شود. برای به حداقل رساندن احتمال مواجهه با این نقص، توصیه می شود نرم افزار مدیریت را به روز کنید.
همچنین به دلیل تجهیزات الکترونیکی، ممکن است مشکلاتی در موتورها و گیربکس ها وجود داشته باشد. حتی این زمینه های خودرو نیز مورد هجوم وسایل الکترونیکی قرار می گیرند. در بخش های مناسب این مقاله در مورد آن با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.
مواردی از سایش زودرس چراغ های جلو، قسمت الکترونیکی قفل درها، موتور الکتریکی صندوق عقب و حتی کنترل های روی فرمان نیز وجود دارد. البته بعید است که تمام مشکلات الکترونیکی روی یک خودرو اتفاق بیفتد. در خودروهای سال های اول تولید نیز ممکن است مشکلاتی با کم نور شدن خودکار آینه ها وجود داشته باشد.

دیگر مشکلات و مزایا

بدنه از مقاومت خوبی در برابر خوردگی برخوردار است. اگر خودرو در مکان هایی با آب و هوای شدید استفاده شود، آثار کوچکی از زنگ زدگی قابل قبول است. از طرف دیگر، اگر آثار زنگ زدگی زیاد باشد، احتمالاً خودرو دچار تصادفاتی شده و سپس به خوبی تعمیر شده است.
رنگش هم کیفیت خوبی داره اگر به درستی درمان شود، زیبایی خود را حتی پس از سال ها حفظ می کند. از سوی دیگر، عناصر کروم می توانند پس از چند سال عمر، درخشش خود را از دست بدهند.
همچنین در بی ام و سری 5 اتاق F10، مانند بی ام و سری 5 اتاق E60 قبلی، بسیاری از عناصر آلومینیومی به خصوص در قسمت جلویی خودرو استفاده شده است. این یک عامل مثبت از نظر توزیع وزن است، اما در صورت تصادف می تواند یک شوخی بد باشد. آلومینیوم مانعی برای تعمیر خودرو خواهد بود و بازگرداندن همه چیز به حالت عالی تقریبا غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل بهتر است از خودروهایی که دچار تصادف شده اند خودداری کنید.
پلاستیک های استفاده شده در نمای بیرونی کاملاً مقاوم هستند (مخصوصاً سپرها). در فصول گرم سال حتی می توانند در برابر ضربه های کاملاً قوی هم مقاومت کنند بدون اینکه خراش روی رنگ برجای بگذارند. از طرفی در فصول سرد سال در صورت ضربه احتمال بروز ترک وجود دارد. قیمت پلاستیک های اصلی بالاست، بنابراین قبل از هر خریدی مهم است که یکپارچگی آنها (حتی از زیر ماشین) بررسی شود.
روکش‌های ماشین لباسشویی چراغ‌های جلو و اتصالات سنسور پارک می‌توانند جدا شده و پرواز کنند.
یک مشکل رایج خرابی کندانسور کولر گازی است. در برخی از خودروهای قدیمی ممکن است مشکلاتی در عملکرد قفل درب وجود داشته باشد.
می توانید ترک هایی را در چراغ های جلو پیدا کنید. یک چراغ جلو اصلی جدید ارزان نیست. اگر صحبت از چراغ های جلو بای زنون باشد، قیمت می تواند بسیار زیاد باشد.

خرابی و مشکلات رایج در موتور های بی ام و 

لیست موتورهای بنزینی  بی ام و 

محدوده موتورها بسیار زیاد است. شما می توانید موتورهای بنزینی با 4، 6 و 8 سیلندر را در نسخه های مختلف قدرت پیدا کنید. موتورهای دیزلی 4 یا 6 سیلندر هستند، اما در نسخه های مختلف قدرت (با یک، دو یا حتی سه توربین) وجود دارند.
موتور N20 بی ام و
موتور 3.0 لیتری سری N53 بی ام و
موتور 3.0 لیتری N53 یک 6 سیلندر تنفس طبیعی با تزریق مستقیم است. این موتوری است که بسیار خوب به نظر می رسد، هم دارای نقاط مثبت و هم منفی است، بدون نقاط ضعف نیست.
موتورهای سری N53 با پمپ های فشار قوی شکننده (بسیار حساس به کیفیت بنزین) و انژکتورهای نه چندان مقاوم مشکل دارند. به دلیل تزریق مستقیم، شمع ها و کویل های جرقه زن نیز طول عمر زیادی ندارند.
بهتر است با سیستم تزریق فرسوده اشتباه نکنید. انژکتورهای بد ممکن است نشت کنند و در بدترین حالت می توانند پیستون ها را خراب کنند.
اگر سیستم خنک کننده به طور منظم تمیز نشود، گرمای بیش از حد امکان پذیر است. وانوها جاودانه نیستند و با نگهداری نادرست عمر آنها کاهش می یابد.
در غیر این صورت، اگر به درستی نگهداری شود، موتور نباید ناامید شود.
موتور 3.0 لیتری سری N55 بی ام و
موتور 3.0 لیتری N55 قدرتمند، دلپذیر، گسترده و جالب است.
این یک موتور 6 سیلندر بی ام و مدرن با تکنولوژی بالا است. مجهز به فن آوری های توربین ونوس، والوترونیک و تویین توربو است. همچنین دارای تزریق مستقیم با انژکتورهای پیچیده و بسیاری از گزینه های فنی دیگر است که آن را عملکردی و دلپذیر می کند. با این حال، همه اینها اگر به درستی نگهداری نشود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
انژکتورها و پمپ فشار بالا به دلیل کیفیت پایین بنزین ممکن است از کار بیفتند. به دلیل تغییرات نادر روغن بی ام و و دمای عملیاتی بالا (که در صورت تمیز نشدن سیستم خنک کننده می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد) توربین، دنده ونوس بی ام و، والوترونیک، عناصر مختلف لاستیکی و پلاستیکی نیز ممکن است از کار بیفتند. تجمع کثیفی می تواند در ورودی ایجاد شود که باید تمیز شود.
سیستم جرقه زنی (شمع  و کویل بی ام و) باید نظارت شود و در شرایط خوبی نگهداری شود. با گذشت زمان، برخی از سنسورها ممکن است از کار بیفتند که هزینه بسیار کمی نخواهد داشت.
موتور 2.0 لیتری N20 بی ام و
موتور 2.0 لیتری N20B20 نیز بسیار محبوب و جالب است. روی بسیاری از مدل‌های سازنده آلمانی نصب می‌شود، مزایا و معایب خود را دارد تا بدانید ارزش خرید دارد یا خیر.
موتور 2 لیتری بنزینی سری N20 تا سال 2013 یک مشکل اساسی داشت: سایش زودرس زنجیر پمپ روغن. هنگامی که مشکل شروع به رخ دادن می کند، صداهای اضافی شنیده می شود. در این موارد برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر (آسیب جدی موتور و تعمیرات گران قیمت) فوراً به کارگاه مراجعه کنید.
زنجیر پمپ روغن در ابتدا ممکن است حتی در 60 تا 80 هزار کیلومتر (35 تا 50 کیلومتر مایل) از کار بیفتد. حتی زنجیر زمان‌بندی آن‌قدر طولانی عمر نکرد، در 80-100 هزار کیلومتر (50 تا 60 کیلومتر مایل) جای خود را از دست داد. لازم است از قبل مداخله کرد و هر دو زنجیر را با زنجیرهای مدرن جایگزین کرد که قابل اعتمادتر هستند. در سال 2013 موتور به روز شد و مشکل بسیار کمتر رخ می دهد.
پس از نوسازی، عمر زنجیر افزایش یافته است، اما این زنجیر ابدی نیست و باید به طور متوسط در 120000 کیلومتر (75 کیلومتر مایل) جایگزین شود. طول عمر می تواند متفاوت باشد و به عوامل زیادی از جمله سبک استفاده و نگهداری بستگی دارد.
توربین که به طور ناگهانی خراب می شود می تواند نشانه آشکاری از وجود مشکلات در روانکاری باشد.
در برخی از موتورها مشکلاتی در سیستم تزریق مستقیم، مصرف روغن، خرابی سیستم های دنده ونوس و والو ترونیک ، سیستم خنک کننده و الکترونیک مدیریت وجود دارد. موتورهای در شرایط بد می توانند باعث مصرف بیش از حد سوخت، صدا و لرزش شوند.
دیر یا زود انژکتورها باید تعویض شوند (معمولاً اگر یکی از کار بیفتد، پس از مدت کوتاهی بقیه نیز از کار خواهند افتاد). انژکتور جدید خیلی گران نیست. سیستم تزریق در شرایط نامناسب می تواند به مبدل کاتالیزوری آسیب برساند. مبدل کاتالیزوری ممکن است حتی در مسافت پیموده شده زیاد آسیب ببیند.
با گذشت زمان، ترموستات و پمپ بنزین با مشکل مواجه می شوند. پس از 100000 کیلومتر (60 کیلومتر مایل)، زمان تعویض درپوش سوپاپ و واشر آن فرا می رسد. مدت کوتاهی پس از آن، ممکن است رادیاتور نیز نیاز به تعویض داشته باشد. کل سیستم خنک کننده کاملا شکننده است و به کثیفی حساس است. بهتر است هر از گاهی سطح مایع خنک کننده را چک کنید و رادیاتورها را تمیز کنید.
در نسخه های 528i با موتور سری N20 ممکن است مشکلاتی در مورد پمپ فشار بالا وجود داشته باشد. پمپ جدید گران است. در حدود 200000 کیلومتر (125 کیلومتر مایل) مواردی از مشکلات پیستون وجود دارد، اما این مشکل معمولاً در موتورهای بد رفتار می شود.
موتور آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست. این یک موتور مدرن و پیچیده است که عملکرد عالی را در عین حفظ مصرف سوخت پایین ارائه می دهد. در بیشتر موارد، تعداد زیادی از مشکلاتی که ممکن است ظاهر شوند به دلیل نگهداری ضعیف موتور است. مالکان نقاط ضعف را نمی‌دانند و بنابراین توجه کافی ندارند، نمی‌دانند که باید سیستم خنک‌کننده را سالم نگه دارند و نمی‌دانند که باید فواصل تعویض روغن را کوتاه کنند.
با بنزین با کیفیت بالا، با دمای کارکرد منظم و با روغن همیشه تازه (هر 10000 کیلومتر یا حداکثر 6000 مایل تعویض می شود)، موتور می تواند مدت طولانی بدون مشکلات زیادی عمر کند.
موتور 4.4 لیتری N63 بی ام و
سری موتورهای N63 شامل اولین موتورهای توربو بنزینی نوع V8 از سازنده آلمانی است. در طول دوره تولید، موتورها تحت چندین نوسازی قرار گرفته اند و بنابراین نسخه های مختلف می توانند از نظر عملکرد و قابلیت اطمینان متفاوت باشند.
یک بلوک سیلندر آلومینیومی جدید با مکانیزم میل لنگ سبک وزن برای 4.4 لیتر N63 توسعه داده شد. سرسیلندرها دارای سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ Bi-VANOS / Dual-VANOS در محورهای ورودی و اگزوز هستند.
سیستم سوپرشارژ از دو توربوشارژر Garrett MGT22S استفاده می کند که به صورت موازی کار می کنند و در قسمت مرکزی بلوک به همراه اگزوز قرار دارند.
در سال 2012، موتور مدرن شد و نام N63TU را دریافت کرد. در اینجا پیستون های جدید با کف اصلاح شده، میله های اتصال جدید و میل لنگ تطبیقی وجود دارد. سر سیلندر برای استفاده از سیستم بالابر سوپاپ والوترونیک 3 (مانند N55) دوباره طراحی شد، سیستم تزریق مستقیم سوخت اصلاح شد (اکنون به عنوان TVDI).
همچنین نوسازی هایی برای سیستم دنده ونوس صورت گرفته است. سیستم خنک کننده و سیستم روغن کاری بهبود یافته است، ورودی بهبود یافته است، اگزوز ثابت مانده است. سیستم مدیریت Bosch MEVD17.2.8 است.
نوسازی بیشتر در سال 2015 زمانی که موتور نام N63TU2 را به خود اختصاص داد انجام شد. این به‌روزرسانی همچنین تغییرات عمده‌ای را به همراه داشت: پیستون‌های جدید، رینگ‌های اسکراپر روغن جدید، سوزن انژکتورهای روغن و پمپ روغن جدید، منیفولد هوا ورودی و خروجی جدید، پمپ فشار بالا سازگار، سیستم خنک‌کننده جدید و موارد دیگر. توربین‌ها تبدیل به Twin-scroll MGT2256DSL شدند. واحد کنترل Bosch DME 8.8.0 است.
نسخه N63TU3 در سال 2018 وارد بازار شد، اما این دیگر در مورد BMW سری 5 F10 صدق نمی کند.
حتی پس از یک توضیح ساده در مورد این موتورها، مشخص است که آنها بسیار پیچیده هستند. در نتیجه آنها دمدمی مزاحم و دردسرساز هستند. میزان مشکلات احتمالی واقعاً عالی است.
معروف ترین مشکل مصرف زیاد روغن ناشی از فرسودگی مهر و موم لاستیک ساق سوپاپ و حلقه های اسکراپر روغن است. در بدترین موارد (استفاده از سوخت با کیفیت پایین، تعویض نادر روغن، گرم شدن بیش از حد)، این مشکل را می توان در 50 هزار کیلومتر (30 کیلومتر مایل) بیان کرد. در مسافت پیموده شده بیشتر، این مشکل می تواند ناشی از سایش بلوک سیلندر نیز باشد که در این صورت باید تعویض شود.
به دلیل بلوک سیلندر آلومینیومی "نرم"، پایه های سرسیلندر بی ام و ممکن است ضعیف شوند و سر سیلندر می تواند کمی بلند شود. شمع های ساده در اینجا خیلی سریع از کار می افتند و ممکن است اشتباه عمل کنند. برای حل این مشکل، باید شمع های استفاده شده در نسخه های M را نصب کنید.
پس از توقف طولانی، امکان تخریب پیستون بی ام و به دلیل نشت انژکتورهای پیزو وجود دارد. انژکتورها چندین بار مدرن شده اند و فقط آخرین اصلاحات مشکل را حل کرده است.
شلنگ هایی به سمت توربین‌ها می‌روند به تدریج مسدود می‌شوند، بنابراین به مرور زمان بدتر روغن کاری شده و از کار می‌افتند. این مشکل با این واقعیت تشدید می شود که توربین ها به دلیل موقعیت خود بسیار داغ می شوند و بنابراین لوله های نفت را نیز گرم می کنند. دقیقاً به همین دلیل مهم است که فقط از روغن با کیفیت بالا استفاده کنید، آن را اغلب تعویض کنید و اجازه دهید توربین ها پس از استفاده تهاجمی خنک شوند.
به دلیل دمای بالای موتور، لوله های سیستم خنک کننده موتور نیز دچار مشکل می شوند. مکانیسم زمان‌بندی و سیستم‌های دنده ونوس بی ام و و والوترونیک بی ام و دوگانه دوام زیادی ندارند.
فقط موتورهای تولیدی جدیدتر (بنابراین مدرن) که بسیار خوب رفتار شده اند، قابلیت اطمینان نسبتاً خوبی خواهند داشت.
موتور 4.4 لیتری S63 بی ام و
موتور اسپرت S63 4.4 لیتری V8 توربو بنزینی در مدل های سری M نصب شده است. در اینجا به ترتیب در BMW M5 با آن مواجه می شویم. این واحد مبتنی بر برادر ضعیف N63 است که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، اما همچنین بسیاری از نوآوری‌های لازم را برای پشتیبانی از قدرت بیشتر و تلاش‌های بیشتر معرفی می‌کند.
با وجود اینکه موتور S63 اصلاح و تقویت شده است اما مشکلاتی مانند برادر N63 خود دارد. علاوه بر این، اغلب مورد سوء استفاده و بارگذاری بیش از حد قرار می گیرد، بنابراین احتمال یافتن آن در شرایط بد بیشتر است.
با چنین موتوری باید مراقب باشید و قبل از خرید احتمالی آن را تا ریزترین جزئیات بررسی کنید.

نتیجه گیری و مشاوره و نکاتی برای خرید کارکرده بی ام و سری 5

بی ام وسری 5 اتاق F10 هنوز یک خودروی جدید و مدرن است. این یک ماشین پیچیده است که تقریباً مطمئناً هزینه زیادی برای نگهداری آن خواهد داشت. اما، این برای یک برند آلمانی درجه یک طبیعی است.
توصیه می‌کنیم از سال‌های اولیه تولید خودروها اجتناب کنید یا حداقل از ضعف‌هایی که ممکن است داشته باشند آگاه باشید. یک خودروی تولیدی جدیدتر و مدرن‌تر نباید مشکل پیش‌بینی‌نشده زیادی برای شما ایجاد کند. یک نمونه در شرایط خوب فقط رضایت زیادی به شما می دهد.
رقبای اصلی بی ام سری 5 عبارتند از: خواهر این برند یعنی سری 6 با اتاق F12/F13/F06، آئودی A7، آئودی A6 C7، مرسدس بنز کلاس E W212، مرسدس بنز CLS، ولوو V80 II، ولوو XC70 و خودروهای مشابه دیگر. مهمترین چیز این است که یک ماشین در شرایط عمومی خوب پیدا کنید.
نوشته شده در 1402-12-21 توسط 0 125

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0