معرفی مشخصات و نقاط ضعف و قوت موتور M282 1.3 L مرسدس بنز

معرفی مشخصات و نقاط ضعف و قوت موتور M282 1.3 L مرسدس بنز

مرسدس بنز M282 یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ و تزریق مستقیم است که توسط دایملر با مشارکت رنو-نیسان-میتسوبیشی تولید شده است. موتور M282 در سال 2018 معرفی شد. امروزه مرسدس از این موتور 1.3 لیتری توربو تقریبا در هر مدل دیفرانسیل جلو استفاده می کند. این موتور در خودروهایی همچون بنز کلاس A, بنز کلاس B, بنز کلاس GLA, بنز کلاس CLA, بنز کلاس GLB مورد استفاده قرار میگیرد. موتورهای M282 1.3 لیتر در آلمان در کارخانه دایلمر در کولدا مونتاژ می شوند. موتورهای رنو و نیسان در تاسیسات صنعتی آلیانس در اسپانیا و بریتانیا تولید می شوند. رنو این موتور را با نام TCe H5Ht 1.3 (یا TCe115, TCe150, TCe140, TCe160) معرفی میکند و نیسان نام رمز HR13DDT را برای آن قرار داده است. در این وبلاگ نگاهی عمیق به طراحی موتور مرسدس بنز M282 خواهیم داشت تا رایج ترین مشکلات, قابلیت اطمینان و طول عمر آن را مورد بررسی قرار دهیم. 





ویژگی های موتور M282 مرسدس بنز

موتور M282 حول یک بلوک سیلندر آلومینیومی ساخته شده است. یک لایه نازک فولاد بر روی موتور وجود دارد که هدایت حرارتی را افزایش می دهد. اصطکاک را به حداقل میرساند و وزن کلی موتور را کاهش میدهد. میل لنگ و میله های اتصال از جنس فولاد آهنگری هستند. پیستون ها دارای روکش Eco-tough هستند. این یک پوشش گرافیتی ویژه و مقاوم در برابر سایش بالا برای اصطکاک بهینه است. بلوک موتور دارای جت های خنک کننده پیستون است که روغن را روی سطح زیرین پیستون میپاشند تا گرما را از بین ببرد. سیستم روغن کاری دارای یک پمپ روغن با جا به جایی متغیر است که بسته به نیاز موتور با ظرفیت های مختلف کارآمدتر عمل میکند.
سرسیلندر توسط مرسدس ساخته و تولید می شود. این سرسیلندر 16 سوپاپ آلومینیومی دارد و بسیار باریکتر و سبک تر از سرسیلندر های مستطیلی معمولی است. این طراحی همچنین شامل منیفولدهای ورودی و اگزوز نیمه یکپارچه است. موتور M282 از یک زنجیر تایم تک ردیفی استفاده می کند که باید تمام عمر موتور را دوام بیاورد.
مرسدس بنز M282 دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت می باشد. به همین دلیل موتور مجهز به پمپ تزریق سوخت با فشار بالا است. پمپ سوخت پرفشار توسط یک میل بادامک ورودی از طریق یک میله فشاری غلتکی به حرکت در می آید. میل بادامک ورودی دارای یک بادامک 4 لوب اضافی برای این منظور است. ریل مشترک با انژکتورهای مستقیم متصل می شود که بنزین را مستقیما به داخل سیلندرها می پاشند. نازل های تزریق 6 سوراخ به طور مرکزی در محفظه احتراق قرار گرفته اند و یک فرآیند احتراق همگن و کارآمد را ارائه می دهند. جز کلیدی موتور M282 یک توربوشارژر است. این موتور دارای یک توربوشارژر مونو اسکرول با ضایعات کنترل شده الکترونیکی است. منیفولد اگزوز و بدنه توربوشارژر به صورت یک پارچه ریخته شده اند. اینترکولر هوا به هوا دمای هوای فشرده را قبل از ارسال به منیفولد ورودی کاهش می دهد.
موتور M282 علاوه بر مبدل کاتالیزوری دارای فیلتر ذرات به صورت استاندارد است. مبدل کاتالیزوری دارای مهر و مومهای عایق است و پوشش آن نیز نویز را کاهش می دهد. هم چنین شایان ذکر است که موتور M282 اولین موتور چهارسیلندری مرسدس بنز است که دارای سیستم غیرفعال کردن سیلندر است. موتور می تواند سیلندر دوم و سوم را در محدوده بار جزئی بین 1250 تا 3800 دور در دقیقه خاموش کند. 
کارخانه تولید کننده Kolleda Plant 
Beijing, China
سال های تولید2018 تا اکنون
جنس بلوک سیلندرآلومینیوم
جنس بلوک سرسیلندرآلومینیوم
نوع سوخت مصرفیبنزین
سیستم سوخت رسانیتزریقی
پیکربندیخطی
تعداد سیلندرها4
تعداد دریچه ها در هر سیلندر4
چیدمان سوپاپDOHC
سایز دریچه72.2 میلی متر
طول حرکت پیستون81 میلی متر
نوع موتور احتراقیچهارزمانه-توربوشارژر
نسبت تراکم10.6:1
قدرت موتور109-163 HP
گشتاور موتور133-184 lb 
ترتیب احتراق1-3-4-2
وزن روغن موتورSAE 0W-40, 5W-40 
(229.51,229.52,229.61,229.71)
فاصله تعویض روغن15000 (25000 km) / 12 month
خودروهای به کاررفتهمرسدس بنز A کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز کلاس CLA
مرسدس بنز کلاس GLA
مرسدس بنز کلاس GLB



مشکلات موتور M282 مرسدس بنز


آیا موتور M282 مرسدس بنز یک موتور خوب و قابل اعتماد است؟ ما معتقدیم که این موتور 1.3 لیتری 1-4 توربو امتیازات بالاتر از حد متوسط را برای قابلیت اطمینان کسب می کند. اگر چه این موتور هنوز برای مرسدس بنز جدید است صدها هزار خودروی رنو با موتورهای TCe 1.3 در حال حاضر در جاده های سراسر جهان در حال تردد هستند. و به نظر می رسد که این موتور 1.3 لیتری توربوشارژر که به طور مشترک توسعه یافته است هیچ نقص طراحی جدی ندارد. با این حال برخی از مشکلات احتمالی وجود دارد که ممکن است M282 1.3L با آن مواجه شود. 

رایج ترین مشکلات موتور M282

لیستی از رایج ترین مشکلات موتور مرسدس بنز M282 وجود دارد که تا به امروز شناخته شده است. 
مصرف بیش از حد روغن
تشکیل کربن

مصرف بالای بنزین

ما مصرف بیش از حد روغن را به عنوان رایج طبقه بندی میکنیم. اما در واقع چندان رایج نیست. با این حال برخی از مالکان مصرف بیش از حد بنزین را 
گزارش کرده اند. در بیشتر موارد علت این مشکل نقص قطعات (رینگ روغن و پیستون) بوده است. اما باید در نظر داشت که این نوع موتورهای توربو با جا به جایی کوچک با تزریق مستقیم سوخت مستعد مصرف روغن تحت بارهای سنگین بیشتر از اکثر موتورهای تنفس طبیعی با سطح کارایی قابل مقایسه است. سوخت تزریق شده ممکن است روغن را از سطح سیلندر که اتفاقا به لطف فرآیند NANOSLIDE شبیه یک آینه به نظر می رسد. در نهایت این فرآیند منجر به افزایش مصرف روغن در برخی موتورها می شود. بنابراین استفاده از روغن با کیفیت که تمام مشخصات لازم را داشته باشد بسیار مهم است. 
مشکل دوم نیز مربوط به سیستم تزریق مستقیم سوخت است. اما نیازی به نگرانی نیست زیرا اکثر موتورهای M282 احتمالا تمام عمر خود را با رسوبات کربن اضافی می گذرانند. فقط در برخی موارد نادر تجمع کربن ممکن است تاثیر قابل توجهی برعملکرد داشته باشد. 

نقاط قوت موتور M282 مرسدس بنز 

به طور خلاصه می توان گفت که موتور M282 دارای یک بالانس فوق العاده در مصرف سوخت است. این موتور یک موتور قوی و قابل اعتماد می باشد. این موتور دارای دوام 160000 مایل یا 250000 کیلومتر است و عمر بالایی دارد. اما به خاطر داشته باشید که نگهداری و تعمیر مرتب و تعویض روغن دوره ای یک تجربه راندن قابل اعتماد را برای شما تضمین میکند.
------------------------------------------------------------------------------
مرسدس بنز A کلاس

موتور مرسدس بنز A کلاس

مرسدس بنز B کلاس
موتور مرسدس بنز B کلاس

مرسدس بنز کلاس CLA
موتور مرسدس بنز کلاس CLA

مرسدس بنز کلاس GLA
موتور مرسدس بنز کلاس GLA

مرسدس بنز کلاس GLBموتور مرسدس بنز کلاس GLB
نوشته شده در 1402-12-22 توسط 0 77

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0