بررسی و مقایسه دو رقیب دیرینه و قدیمی : مرسدس بنز کلاس E و بی ام و سری 5 سال 2024

بررسی و مقایسه دو رقیب دیرینه و قدیمی : مرسدس بنز کلاس E و بی ام و سری 5 سال 2024

سری 5 بی ام و و مرسدس بنز کلاس E ، بزرگتر و هوشمندانه تر با موتور های احتراقی برای دور دیگری از دوئلی بی انتها بازگشته اند ممکن است حتما به این فکر می کنید کدام یکی پیروز میدان و دیگر محکوم به مرگ است بعد از این دوئل . در ادامه خواهیم دید که کدام زنده از این چالش هرساله بیرون خواهد آمد. 
-------------------------------------------------- 

--------------------------------------------------

توضیح مختصری در مورد بی ام و 520i 2024

چرا سری 5؟

اینکه آیا سری 3 یا سری 5 محصول اصلی بی ام و است، جای بحث است. اگر یکی از آنها عطسه کند(خراب کاری کند)، سازنده آن فروش را خود را از دست میدهد . بنابراین سری 5 به دلیل اینکه از نظر بصری ایمن است، بدون جلوپنجره دندانه دار یا چراغ های جلوی روی هم قرار گرفته است. علیرغم تلاش‌های آئودی، همیشه رقیب اصلی کلاس E بوده و به طور سنتی کمی کمتر لوکس و بیشتر بر رانندگی متمرکز بوده است برای این مقایسه انتخاب شده.

چیز هوشمندانه ای دارد؟

مرسدس کنترل کامند را حذف کرد، اما این بی ام و همچنان به رابط چرخشی iDrive متصل است که به راننده اجازه می دهد تا عملکردهای ثانویه را با حواس پرتی صفر و اطمینان 100 درصد کنترل کند. دستیار ارگونومیک توسط کنترل صوتی ارتقا یافته و دو سوئیچ بدون ابهام روی فرمان تمیز شده نصب شده است.
بی ام و 520i 2024

کدام نسخه سری 5 است؟

520i M Sport با قیمت 51000 پوند، مدل پایه 5 سری است. در فرم استاندارد به اندازه کلاس E گران‌تر لوکس و بسیار شیک نیست. در حال حاضر سری 5 فقط به صورت سالون و با دیفرانسیل عقب در دسترس است، اما نسخه Touring estate در راه است و همچنین xDrive چهارچرخ محرک که با 550e پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. یک PHEV 530e نیز وجود دارد. انتخاب مشخصات M Sport یا M Sport Pro است. و سپس i5 وجود دارد که اساساً یک سری 5 تمام الکتریکی است.
-------------------------------------------------- 

توضیح مختصری در مورد مرسدس بنز E220 2024

چرا سری E?

اگرچه سالن‌ها به سرعت تغییر می کند، کلاس E همچنان جذابیت بالایی برای کسانی دارد که تصویر را دوست دارند و خواهان ترکیبی از تجمل و استحکام هستند. نسل‌های متمادی است که در برابر سری 5 قرار گرفته است، اما اکنون یک بحث جانبی کوچک نیز در جریان است: آیا E واقعا کلاس S را بی‌ربط می‌کند؟ بیشتر ویژگی های ماشین کلاس بالاتر در این نسخه موجود است.
مرسدس بنز E کلاس

چیز هوشمندانه ای دارد؟

از نظر مکانیکی، این تکامل سخت افزار دور از انتظار نیست. اما این موضوع تحت الشعاع نوآوری‌های نرم‌افزاری مانند صفحه نمایش بزرگ و مجموعه‌ای از  نمایشگرها و دستیارهای واقعیت مجازی قرار گرفته است. عملکرد ماساژ صندلی فوق العاده است، به خصوص زمانی که با سایر ویژگی هایی مثل حس خوب بصری، صوتی و بویایی ترکیب شود.

کدام نسخه کلاس E است؟

مرسدس بنز E220 AMG که بدون آپشن آن 6000 هزار پوند قیمت دارد. در حال حاضر، نه موتور 4 Matic AWD و نه موتور شش سیلندر موجود نیست. مدل برتر در حال حاضر E300e PHEV Premium Plus است که از یک موتور 2 لیتری 328 اسب بخاری با قیمت 76585 پوند استفاده می کند.
-------------------------------------------------- 

مرسدس E کلاس در مقابل BMW سری 5: مهمانی در قبل از شروع مسابقه

مقایسه مرسدس E کلاس و بی ام و سری 5

چیزی بدیهی که ما برای مدت طولانی می دانستیم، ناگهان کاملاً استثنایی به نظر می رسد. دو خودروی پریمیوم جدید، بدون کابل شارژ. سالن های چهار در با موتور احتراقی از BMW و Mercedes. از برخی جهات کارهایی که برای چندین دهه انجام داده اند، با یکدیگر بسیار متفاوت است.
در گذشته، سری 5 و کلاس ای پرچمدار دو دنیای متفاوت بودند. بی‌ام‌و معمولاً انتخاب راننده های جوان و عاشق سرعت بود، بیشتر درگیر و پویا، یک خودروی اسپرت برای مشتریانی که خود را در لاین سرعت اتوبان تصور می‌کردند، و کمتر در ترافیک های شهری. مرسدس بنز معمولاً یک نماد وضعیت راحت‌تر بود و رانندگانی مسن تر بود، از نظر ایمنی غنی‌تر و همچنین به‌ویژه در داخل بسیار زیبا بود.
اما این خط کشی ها اخیرا محو شده اند. نرم افزارها و گجت های هوشمند به محرک اصلی نوآوری تبدیل شدند، AMG شروع به به چالش کشیدن M در همه جبهه ها کرد و هر دو مارک در یک جهت حرکت کردند و تابلوهای لوکس ممتاز را نشان دادند. مرسدس و ب ام و هر دو در حال توسعه رویکردهای غیرعادی پرخطر برای طراحی بودند - EQE و EQS یا سری 4 و 7 را در نظر بگیرید. با این حال، در بخش اصلی، جایی که سری 3 و کلاس C و سری 5 و کلاس E با هم رقابت می‌کنند، رقبا همچنان مطمئن هستند.
نز ما با صفحه نمایش فوق العاده XXL (استاندارد در برخی از نسخه ها، در مدل های با مشخصات پایین تر) از کاربر خود استقبال می کند، که به سختی نسبت به هایپرصفحه XXXL ارائه شده در مدل های گران قیمت تر، ترسناک تر است. اگرچه برای چرم و چوب تیره با منافذ باز هزینه اضافی پرداخت می کنید، اما به سختی جایی برای این مواد گرانبها باقی می ماند زیرا تقریباً تمام سطوح در میدان دید راننده از قبل با تاچ پد، مانیتور، وسایل روشنایی، سنسورها و دستگاه های تنظیم مختلف تزیین شده است. یک نمایشگر سرنشین برای سرنشینان بیقرار مشغول وجود دارد.
زمانی بود که استفاده از این مدل‌های بصری و بسیار لذت‌بخش بود، اما آن روزها خیلی گذشته است. روشن کردن موتور 520 BMW اشکالی ندارد، اما قبل از قطع کردن هشدار آکوستیک محدودیت سرعت و ناظر خروج از خط که هرگز قطع نمی شود، شروع به رانندگی نکنید. کلید های لمسی در صفحه نمایش جفت خودرو های بسیار کوچک و نزدیک به هم طراحی شده و باعث اعصاب خوردی می شود زیرا که هر لحظه ممکن است دکمه اشتباهی رو بزنید. که باعث حواس پرتی در رانندگی خواهد شد.
اگرچه صندلی‌های مرسدس اقلامی هستند که از کلاس C و نه S کلاس استفاده می شوند، اما با یک سیستم ماساژ چند حالته پیچیده در دسترس هستند، ویژگی که متاسفانه در سری 5 موجود نیست.
تودوزی و نمای داخلی بنز E کلاس
مشکل بعدی انتخاب حالت رانندگی است ، به قول ما ایرانی ها مثل پیدا کردن سوزن در کاهدان است. منوی انتخاب نوع رانندگی در بی ام و بسیار متفاوت از مدل های قدیمی و با آپشن های بیشتری مثل شخصی، اسپورت، اسپورت پلاس، بهینه، پرقدرت، هنر دیجیتال، ریلکس و بی صدا طراحی شده. شما هم مثل من از اسم ها تعجب کردید؟ همه برنامه ها با گرافیک، رنگ ها و صداهای سفارشی همراه هستند. ظاهراً این همان چیزی است که مشتری می خواهد. ما باید برای رحمت های کوچک شکرگزار باشیم: هیچ آواتار متحرکی وجود ندارد که به عنوان دستیار دیجیتال شخصی داخل خودرو عمل کند، مانند آنچه در خودروهای Nio و HiPhi مشاهده می کنید.
از آنجا که هر دو خودرو از یک موتور احتراقی 4 سیلندر استفاده می کنند تفاوت زیادی در مصرف سوخت دیده نمی شود. لازم به ذکر است که هر دو موتور از یک کمک هیبریدی استفاده می کنند. موتور هیبریدی در مرسدس بنز با قدرت 23 اسب بخاری با موتور هیبریدی با قدرت 18 اسب بخار تفاوت خاصی ایجاد می کند. احتمالاً این خودرو ها که از ابتدایی ترین موتور 2.0 لیتری استفاده می کند در صدر لیست آرزوهای شما قرار ندارند. اما ارتقاء هیبریدی نامحسوس در هر دو مورد کمک کننده است زیرا واکنش دریچه گاز را سرعت می بخشد و سوراخ توربو را پر می کند. هنگامی که در یک رول هستید، تعداد سیلندرها دیگر یک عامل مهم دینامیکی نیست.
اگرچه بی ام و واقعاً نمی‌تواند در یک خط مستقیم از مرسدس بنز فاصله بگیرد، اما در بخش‌های پر پیچ و خم جاده زمان را جبران می‌کند، از قدیم هم همه می دانستند بی ام و ماشین پیچ های سخت و سرعت بالاست. با این حال، در سطوح ناهموار، بنز دوباره شروع به رسیدن به عقب بی ام و می‌کند، اگرچه گشتاور اضافی و موتور سنگین‌تر بنز، به طور همزمان کاهش نیرو را بدون تأخیر دشوارتر می‌کند. به طور کلی، E-Class کمتر قابل چکش است و کمتر محکم کاشته می شود، اما تفاوت در شب و روز نیست.
فرمان بنز بسیار نرم تر، سبک تر و حتی تو پر تر از رقیبش بی ام و است. سیستم ترمز در بنز بسیار دقیق و قوی هستند اما در بی ام و سریع تر و بسیار مصمم تر به نظر می رسد. و به نظر می رسد بی ام و در لحظه ای که پدال ترمز را فشار می دهید اعتماد بیشتری در راننده ایجاد می کند.
تودوزی و نمای داخلی بی ام و سری 5
مرسدس بنز کلاس E همانطور که انتظار می رود یک سواری راحت تر، دینامیک نرم تر و پیشروتر، رویکرد بخشنده تر در پیچ های سریع، حاشیه خطای گسترده تر و هندلینگ نرم تر ایجاد می کند. در حالی که BMW ترجیح می دهد تحت فشار قرار بگیرد تا بدرخشد، بنز در یک مدار آرام بیشتر به نظر می رسد.
برای سالن های لوکس همانند این دو، لذت پویا همیشه تنها بخشی از جذابیت بوده است. چندی پیش ویژگی هایی مانند چرم و چوب، سیستم صوتی پیشرفته و شاید یک سانروف فانتزی نشان می داد که خودروی شما کمی خاص است و برای سازنده به معنای درآمد اضافی بود. اکنون سود بیشتر سازندگان عمدتاً از طریق سیستم‌های کمکی پیچیده، ویژگی‌های دیجیتالی جدید و فریب‌های بهبود عاطفی سفر بسیار در جذب مشتری تاثیر دارد.
بررسی تفاوت های سری 5 و کلاس E
بنابراین هنگامی که با کلید در جیب به سمت این خودروها می روید، آنها نه تنها قفل خود را باز می کنند، بلکه چراغ های گودال لوگوی خود را نیز روشن می کنند، یک طلسم LED را در مسیر نزدیک قرار می دهند، وقتی در باز می شود آهنگ خوشامدگویی را پخش می کنند و خلاصه ای را روی صحنه می برند.
همچنین می‌توانید ماشین را وادار کنید تا گرما را در یک زمان معین به دمای معینی افزایش دهد، اخبار ساعت شش را بدون درخواست روشن کند، 10 دقیقه قبل از رسیدن شما با خانه تماس بگیرد و بسیاری از کارهای غیرضروری دیگر را انجام دهد. در BMW، صفحه‌نمایش منحنی آینده‌نگر چند کاره به‌عنوان بوم عریض برای ابزارهای براکت مربعی عجیب و غریب، بازی‌های چندرسانه‌ای معمولی، اتصال کامل و مجموعه‌ای از برنامه‌ها وجود دارد.
مرسدس بنز E220 مدل 2024
موارد جدید شامل یک کتابخانه بازی، یک برنامه فوتبال کامل با تیک تیک ویدیو و مسابقات زنده، و به اصطلاح AirConsole مناسب برای حداکثر چهار بازیکن است که می توانند گوشی های هوشمند خود را پس از اتصال از طریق یک کد QR به عنوان کنترلر استفاده کنند.

--------------------------------------------------

برنده نهایی در دوئل

بیایید در اینجا اصول اولیه را از دست ندهیم. هر دو رقیب از نظر بصری جذاب، تناسب خوبی دارند، به خوبی کنار هم قرار می گیرند و به خوبی مجهز هستند. آنها همچنین هر دو به خوبی رانندگی می کنند و احساس بسیار خاصی دارند، در طرح بزرگ. انتقاداتی که ما از آنها داریم بیشتر در مورد حاشیه‌های ظریف و تفاوت‌های ظریف، در مورد اطلاعات سرگرمی و در دسترس بودن عملکرد ماساژ صندلی است. هر دو خودروهای خوبی هستند که با افتخار سنت های مربوطه خود را حفظ می کنند.
بی ام و سری 520i مدل 2014
BMW مدرن‌تر، کمتر خودنمایی‌کننده‌تر و دلپذیرتر به نظر می‌رسد. اگر کلاس S قدیمی پدرتان را با علاقه به یاد بیاورید، کلاس E جدید را دوست خواهید داشت. مرسدس بنز از آنچه هست معتبرتر و بزرگتر به نظر می رسد. سری 5 دارای فاصله بین دو محور کمی بیشتر و فضای کمی بیشتر در عقب است. به طرز چشمگیری، روکش چرمی آن به اندازه روکش مخفی ماشین آزمایشی E220 ما ارزشمند است.
اینکه صندوق عقب 520i جدید 20 لیتر کمتر از صندوق عقب 540 لیتری همتای خود دارد، در واقع مشکل خاصی نیست. 
کلاس E در مدل معمولی مرسدس بنز جادارتر، خانه دارتر و باکلاس تر است. در مقابل، کابین  سری 5کاملاً مدرن و کاربردی است. با وجود رکورد 44 آیکون، کابین راننده هنوز هم کم شده است. از برخی زوایای تقریباً عقیم است.
دوئل مرگبار بی ام و و مرسدس بنز
به نظر من خودروی برنده بی ام و 520i است هرچند که این انتخاب چیزی از ارزش های مرسدس بنز کلاس E کم نمی کند و فقط این سلیقه من است.
خوشحال میشیم که شما هم نظرات خودتون را با ما به اشتراک بگذارید.
نوشته شده در 1402-11-09 توسط 0 106

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0