پل استار 3 شاسی بلند برقی رقیب جدید برای پورشه کاین

پل استار 3 شاسی بلند برقی رقیب جدید برای پورشه کاین

Polestar 3 تمام برقی در تابستان 2024 با قیمت 79900 پوند ( تقریبا 5 میلیارد تومان ) در بریتانیا و یا 1009 پوند در ماه (65 میلیون تومان ) به صورت اقساطی به بازار عرضه می شود. این قیمت برای نسخه SUV که با آپشن Pilot (راننده خودکار ) همراه است، اما نسخه های ارزان تر و در دسترس تر هم در زمان مناسب وارد بازار خواهند شد.

پل استار 3

حسرت داشتن خودرو های تمام برقی که می تواند در آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی نیز داشته باشد بر دل ایرانی ها وجود دارد، که نه تنها قادر به استفاده از این خودرو ها نیستیم حتی نمی توانیم خودرو های معمولی تر نیز استفاده کنیم . با این حال با توجه به قیمت پورشه کاین می توان اعلام کرد که پل استار 3 می تواند سهم خوبی در فروش این خودرو کسب کند.

پل استار 3 همانطور که از نامش پیداست، سومین مورد از خانواده رو به رشد Polestar است و نمی تواند به زودی وارد بازار شود. این شرکت تا امروز دو مدل خودرو برقی تولید و به بازار اراِئه کرده است و توانسته از زمان عرضه در سال 2020 تعداد 24000 دستگاه برقی در بریتانیا به فروش برساند.

اکنون این برند تخصصی سوئدی در آستانه تولید خودروهای برقی با بدنه جدید است، با دو کراس اوور الکتریکی جدید که قرار است در سال 2024 به طور قابل توجهی دامنه آن را افزایش دهد.

اطلاعاتی که در مورد پل استار 3 باید بدانیم :

شاسی بلند الکتریکی جدید ادعا می کند که محدوده قابل توجهی و ارقام عملکردی قوی دارد و انتظار می رود اولین مدل ها در پایان سه ماهه دوم سال 2024 وارد بازار شوند. انتظار می رود در ماه می/ژوئن در بریتانیا عرضه شود. توماس اینگنلات، رئیس Polestar (و علاقه‌مند به کت‌های خردلی) می‌گوید: «پلاستار 3 یک SUV الکتریکی قدرتمند است که با طراحی متمایز، اسکاندیناویایی و دینامیک رانندگی عالی، حواس را جذب می‌کند».

Polestar 3 از طرح مفهومی Precept (دستور دادن) الهام گرفته است، از جمله چراغ‌های جلوی زاویه‌دار دو تیغه (احتمالاً در تلاشی برای متمایز کردن بیشتر پل استار از امضای چراغ Thor's Hammer ولوو) و تیغه‌های بال‌های آیرودینامیک در جلو و عقب. ماشین.

این خودرو به دلیل آیرودینامیک بالا به احتمال زیاد در بریتانیا به دلیل بالا بودن قیمت سوخت و مصرف بهینه از انرژی مورد استقبال قرار خواهد گرفت . در جلوی خودرو در لبه جلویی کاپوت، لت‌هایی را مشاهده خواهید کرد که جریان هوا را هدایت می‌کنند و همین‌طور در عقب خودرو اسپویلر سقفی یکپارچه ای کار شده است.

این یک شکل غیرمعمول است و اندازه آن را نمی توان از روی عکس ها قضاوت کرد. این بزرگ با طول 4.9 متر است، در عین حال بسیار پایین تر از چیزی که انتظار دارید. برای خودرویی که تقریباً در برابر شاسی‌بلند پورشه کاین قرار می‌گیرد، به‌طور قابل‌توجهی سواری پایین‌تر و کوپه‌تر است.

پل استار 3 چقدر سریع است و چقدر برد دارد؟

این خودرو در حال حاضر با یک پیشرانه عرضه خواهد شد و دو موتوره خواهد بود. به طور استاندارد،  دارای یک بسته باتری قابل توجه 111 کیلووات ساعتی و دو موتور سنکرون مغناطیس دائمی است که 483 اسب بخار قدرت و 840 نیوتون متر حرکت می کند، شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 5 ثانیه است و حداکثر سرعت 209 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. لازم به ذکر است تنها یک باطری در زمان عرضه این خودرو به بازار ارائه خواهد شد.

پل استار3 دارای سیستم تعلیق بادی خود تراز تطبیقی به صورت استاندارد با میرایی فعال و همچنین ترمزهای چهار پیستونی برمبو است. علاوه بر این،  دارای فناوری بردار گشتاور دوکلاچه در موتور الکترونیکی عقب است که از کاربرد اولیه آن در Polestar 1 تکامل یافته است. حالت رانندگی با یک پدال در دسترس است و می تواند تنها با یک موتور فعال رانندگی کند. برای راندمان بهتر تحت بارهای کم بسته پرفورمنس علاوه بر افزایش قدرت، هندسه سیستم تعلیق بادی را اصلاح می‌کند، آلیاژهای منحصربه‌فردی را به خودرو اضافه می‌کند و رنگ طلایی سنتی Polestar را به خودرو اضافه می‌کند.

پل استار3 می تواند از شارژر 250 کیلووات را از طریق پریز برق DC و یا تا 11 کیلووات را از طریق پریز برق AC استفاده کند.

این خودرو همچنین می تواند رقیب خوبی برای خودرو برقی ولوو EX90 باشد. یک پل استار 3 استاندارد دارای پنج حسگر رادار، پنج دوربین و 12 حسگر اولتراسونیک در داخل و خارج است، و "منطقه هوشمند" که در آن بیشتر تجهیزات رو به جلو در آن قرار دارد.

حسگرهای داخل نیز شامل سنسورهایی هستند که بررسی می‌کنند کسی را داخل آن جا نگذاشته‌اید (هیوندای و کیا نیز این کار را انجام می‌دهند، اما فقط با یادآوری اینکه در وهله اول قبل از حرکت در عقب را باز کرده‌اید) و این فناوری نیز به کنترل آب و هوا مرتبط است. سیستمی که Polestar ادعا می کند برای جلوگیری از گرمازدگی یا هیپوترمی در دماهای شدید طراحی شده است.

سیستم ارتباطی این خودرو شامل  سیستم‌عامل Android Automotive Google است که در ابتدا در Polestar 2 عرضه شد. در اینجا، این سیستم از نسخه‌ای که در ابتدا در نسخه فست‌بک جک‌آپ Polestar دیده می‌شد که چند سالی است به فروش می‌رفت تکامل یافته است، و این برند وعده می‌دهد ورژن های جدید این سیستم عامل را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

این سیستم عامل از طریق یک صفحه نمایش لمسی 14.5 اینچی در یک فضای داخلی بسیار تمیز و کم سر و صدا - درست مانند Polestar 2 نمایش داده می شود. این برند همچنین می گوید که در انتخاب مواد خود، از جمله چرم و پشم "دارای تاییدیه رفاه حیوانات" دقت کرده است. ما در Polestar 3 نشسته‌ایم و می‌توانیم کیفیت پیشنهادی و فضا را تضمین کنیم. در مورد خط سقف کم نگران نباشید: این یک فضای داخلی بسیار جادار و جادار است، با فضای کافی در هر دو ردیف صندلی ها و یک چکمه بزرگ.

اکنون می توانید یک Polestar 3 را با قیمت 79900 پوند برای نسخه دوربرد دو موتوره که ابتدا عرضه می شود، سفارش دهید، با بسته اختیاری Performance Pack 5600 پوند به برچسب قیمت اضافه می کند. مانند Polestar 2، انتظار می رود که گزینه های پیشرانه 3 در طول زمان گسترش یابد، احتمالاً نسخه های تک موتوری محدوده را به سمت پایین کشیده می شوند. در اواخر سه ماهه دوم سال 2024 در بریتانیا فرود خواهد آمد.

برگرفته از: کار مگزین

نوشته شده در 1402-10-18 توسط 0 101

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0