کلکسیون عجیب ترین فرمان هایی که تاکنون ساخته شده اند

کلکسیون عجیب ترین فرمان هایی که تاکنون ساخته شده اند

با توجه به اینکه تکنولوژی اتونوموس یا خودران به زودی خودروسازی را متحول خواهد کرد , معلوم نیست که تا چندسال دیگر فرمان خودروها به این شکلی که الان هستند مهمان اتومبیل های ما باشند. یکی از دلایل اصلی جذابیت کابین هر خودرویی طراحی فرمان آن است. در این وبلاگ تعدادی از عجیب ترین و جذاب ترین فرمان هایی که تا به حال ساخته شده اند یا نمونه کانسپت آنها را معرفی خواهیم کرد.

1- شورولت تستادو (Chevrolet Corveir Testudo) :

نسخه کانسپت این خودرو در سال 1963 در نمایشگاه Geneva Motor ارائه شد. به جرئت یکی از زیباترین فرمان های لیست ما متعلق به این خودرو میباشد. طراحی فرمان این خودرو به صورت بیضی بوده و عملا یک میله فلزی باریک است.طراحی تمام قطعات داشبورد این خودرو همچون سردنده , فرمان , صفحه کیلومترشمار به طور منحصر به فردی زیباست. متاسفانه این خودرو هیچ وقت به مرحله تولید انبوه نرسید و به دلیل اشکالاتی در حد همان نسخه کانسپت باقی ماند.

2- لانچیا بتا تروی (Lancia Beta Trevi) :

شماره دوم این لیست متعلق به این خودرو میباشد , طراحی داشبورد این خودرو به طور کلی عجیب است. فرمان آن یک فرمان دایره ای است که دارای یک هلال نیم دایره ای در وسط میباشد.

3- مازراتی بومرنگ (Mazerati Boomerang) :

کانسپت مازراتی بومرنگ در اصل به عنوان خودرویی مناسب برای جاده طراحی شده بود. اما هیچ وقت به مرحله بهره برداری و تولید در سطح جهانی نرسید. همان طور که در تصویر میبینید در وسط فرمان این خودرو داشبورد و صفحه کیلومتر خودرو تعبیه شده است. اندازه این فرمان به قدری بزرگ است که راننده را به چالش میکشد. به خاطر همین نواقص بود که تولید این خودرو از مرحله کانسپت نتوانست پیش تر برود. 

4- لانچیا استراتوس (Lancia Stratos Sibilo) :

رقبای ایتال دیزاین , برتونه , در سال 1987 طرح کانسپت این خودرو را ارائه کرده اند. تلاش آنها در طراحی فرمانی بوده که راننده برای چرخاندن آن از کف دستش استفاده کند. اما همان طور که مشخص است کنترل این فرمان میتواند در سرعت های بالا بسیار دشوار باشد. 

5- سوبارو ایکس تی (Subaro Xt) :

پره های این فرمان یک حالت L مانند دارند. طراحی آن از طراحی کابین داخل هواپیما الهام گرفته شده است. یکی از مدرن ترین و جالب ترین داشبورد های لیست به همین خودروی سوبارو تعلق دارد.

6- سیتروئن دی اس (Citroen DS21) :

سیتروئن DS21 از تمام جهات یک خودروی انقلابی در زمان خودش بود. فرمان این خودرو دارای یک روکش چرمی با پره های براق میباشد. به جرئت یکی از شیک ترین و لوکس ترین فرمان های کلاسیک بدون شک همان این فرمان میباشد.

7- مزدا ام ایکس (Mazda MX-03) :

این خودرو در نمونه کانسپت در سال 1985 معرفی شد. یک خودروی اسپرت مجهز به موتور توربوشارژر با قدرت 315 اسب بخار و حداکثر سرعت 180 متر بر ساعت. هرچندکه طراحی بدنه آن بسیار مشابه با هوندا NSX میباشد, فضای داخلی آن بیشتر شبیه یک جت است تا یه خودروی سوپر اسپرت. اولین نسل فرمان های دیجیتال متعلق به همین خودروی مزدا ام ایکس میباشد. 

8- برتون لامبورگینی آتون (Bertone Lamborgini Athon) :

لمبورگینی آتون یک خودروی کانورتیبل مجهز به موتور V8 بود و توسط مارک دیشمپس طراحی شده بود. منحصر به فردترین عنصر این خودرو فرمان آن است. همان طور که در اول نگاه اول به نظر میرسد انگار فرمان معلق است و با جادو سر جایش ایستاده, نکته دیگر استفاده از چرم طبیعی خاص در ساخت میباشد. این فرمان هیچ پره ای ندارد و عملا یک دایره توخالی است.طراحی داشبورد این خودرو به عنوان یک طراحی شاهکار در نظرگرفته میشود. هرچند این خودرو نیز یک نمونه کانسپت بود.

9- سیتروئن اوموز (citroen Omose) :

ما در دنیایی زندگی میکنیم که همه چی در آن لمسی است. تلفن لمسی لپ تاب و سایر وسایل سرگرمی همه و همه مجهز به تکنولوژی touch screen میباشند. همین ایده ساده سیتروئن را به فکر طراحی فرمان لمسی انداخت. این فرمان منحصر به فرد با تاچ دست کنترل میشود و تمام اطلاعات خودرو روی صفحه نمایش آن ظاهر میشود. 

10 - بی ام و (BMW Z22) :

قبل از ورود به قرن جدید میلادی یعنی در سال 1999 بی ام و که همیشه میخواست جلوتر از رقبای خودش باشد یک خودروی کانسپتی ارائه نمود با فرمانی مستطیلی شکل و سوپر اسپرت که مجهز به دوربین , سیستم هد آپ و اسکنر اثر انگشت بود. این فرمان میتوانست با اتصال به برق نیز کار کند, هرچند آن زمان هنوز ساخت خودروهای برقی و هیبریدی مثه امروز زیاد نشده بود. 

11- اسپایکر C8 اسپایدر (Spyker C8 Spyder) :

اسپایکر یک خودروی سوپر اسپرت میباشد که اوایل سال 2000 میلادی طراحی شده بود. مجهز به موتور V8 آئودی که قرار بود موتور کوئینزینگ جایگزین آن شود. بدنه این خودرو کانورتیبل بود و استایل فرمان آن الهام گرفته از فرمان هواپیما بود. فرمانی با چهارپره ی آلومینیومی. بزرگ ترین نقص این فرمان نداشتن ایربگ بود, به طوری که طراح آن تنها زیبایی را ملاک اصلی قرار داده بود و به جان راننده توجه نکرده بود. 

منبع : www.carbuzz.com

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------

نوشته شده در 1401-02-31 توسط 0 840

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0