آیا پانامرا بهترین مدل پورشه در ایران است؟

آیا پانامرا بهترین مدل پورشه در ایران است؟

شاید شما هم مثل من از طرفداران پروپاقرص پانامرا باشید, اگر اشتباه نکنم واردات این خودرو در سال 2010 برای اولین بار به ایران انجام شد و پانامرا سوارشدن تو اون دوره نشونه ای از ثروتمندی بود هرچند هنوزم همین طوره. اون زمانها یکی از رویاهام داشتن یه پانامرا بود, سالها گذشت و به طور غیرقابل باوری حرفه اصلیم خرید و فروش لوازم یدکی خودروهای لوکس من جمله لوازم این خودرو شد به طوری که تصمیم گرفتم تو این وبلاگ هرچی اطلاعات مفید درباره این خودرو را دارم در اختیارتون قرار بدم تا قبل از خرید بتونید آگاهی های لازم رو درباره ویژگی های این خودروی لوکس آلمانی در اختیار داشته باشید.

سرفصل های این وبلاگ :

1-نگاهی به تاریخچه پانامرا

2- معرفی نسل های پورشه پانامرا :

نسل اول (G1 970 Chassis 2009)
نسل دوم (G2 971 Chassis 2016)
نسل سوم ( 
G3 972 Chassis 2023)

3- مشکلات رایج در پورشه پانامرا

4- آیا باید پورشه پانامرا بخریم یا نه؟
 
5- حرف آخر 


                                                                                            تاریخچه پورشه پانامرا
شرکت خودروسازی پورشه یکی از فاخرترین سدان های خود یعنی پانامرا را وارد مارکت جهانی کرد. با پورشه پانامرا , پورشه به طور کلی توانست برای اولین بار قدم در راه تولید خودروهای سدان لوکس بگذارد. این خودرو ترکیبی از راحتی , لاکچری, اسپرت و در عین حال پرفورمنس بالا و بهترین سواری ای است که میتوانید از یک خودروی فوق العاده درخواست کنید. 
طراحی بدنه و جلوه های بصری این خودرو بسیار خاص بود به طوری که با ورود به مارکت جهانی خودرو توانست مشتری را به خریدش به اندازه کافی متقاعد کند. یک سدان با تودروزی بسیار شیک و خاص و کلیدهای پرزرق و برق که باعث می شود احساس کنید خلبان یک جت شخصی هستید. 




نسل های پورشه پانامرا
نسل اول Chassis 970 G1 سال های 2009 تا 2016 :
بعد از ایده پورشه برای تولید یک خودروی سدان لوکس, اولین نسل پورشه پانامرا در سال 2009 در شوی خودروی شانگهای چین رونمایی شد. پورشه پانامرای مدل 2009 با دو موتور V6 و V8 توربوشارژر توانست قلب این نمایشگاه را در دست بگیرد. یکی از اولین سدان های با پرفورمنس بالا و آپشن هیبریدی پلاگین. پانامرا اس هیبریدی یکی از انواع خودروهای هیبریدی بود که پورشه در ادامه به تولیدات خود اضافه کرد. این خودرو نتیجه تعدادی اصلاحات جزئی در ظاهر خودروهای قبل بود. 

نسل اول پورشه پانامراموتور
پانامرا3.6 litre V6
پانامرا 43.6 litre V6
پانامرا دیزل3.0 litre V6 turbodiesel
پانامرا اس هیبرید3.0 litre v6 supercharged (EA837) + Electric motor
پانامرا S4.8 litre V8
پانامرا 4S4.8 litre V8
پانامرا GTS4.8 litre V8
پانامرا Turbo4.8 litre V8 twin turbo
پانامرا Turbo S4.8 litre V8 twin turbo

گیربکس پورشه پانامرا در نسل یک :

پورشه پانامرا 4 و 4S و توربو توسط یک گیربکس PDK ZF هفت سرعته تجهیز شده اند. شتاب این گیربکس ها که دارای کرونو میباشند بسیار سریع است. تیپ ترونیک S که یک گیربکس 8 سرعته از Aisin می باشد تنها برای مدلهای هیبرید S و نسخه های دیزل قابل دسترس هست. گفتنی است که پورشه سیستم گیربکس های دستی 6 سرعته خود را برای خودروهای دیفرانسیل عقب (سال های 2009 تا 2013) به کار میبرد. قابل ذکر است که تاکنون 50 تا خودروی با موتور V6 و 96 تا خودروی با موتور V8 با گیربکس دستی 6 سرعته در سراسر دنیا تولید شده است.



نسل دوم Chassis 971 G2 سالهای 2016 تا 2022 :
 تولید پورشه پانامرای نسل دوم از سال 2016 استارت خورد. این نسخه بسیاری از نقص های مدل های قدیمی تر را برطرف کرده و ظاهر شیک و یکپارچه تری دارد. این خودرو با تکنولوژی تازه تری ارتقا یافته است. نسل دوم پانامرا انواع موتورهای V6 و V8 و هیبرید را تحت پوشش خود قرار داده و در خودروهای این نسل به کارگرفته است. پورشه برای ارائه گزینه ای مفیدتر به فهرست, از پانامرا اسپرت توریسمو نیز رونمایی کرد : یک نسخه واگن مانند با طراحی شوتینگ بریک. پانامرا توربو E-hybrid S از نسل دوم نیز توانست با ارائه ترکیبی از موتور V8 و الکتریکی علاقه بسیاری از طرفداران را برانگیزد. 

نسل دوم پورشه پانامراموتور
PanameraTurbocharged V6, 2,995 cc (3.0L)
پانامرا 4STurbocharged V6, 2,995 cc (3.0L)
پانامرا 4 E-hybridTwin-Turbocharged V6, 2,894 cc (2.9L), petrol (with electric motor)
پانامرا 4STwin-Turbocharged V6, 2,984 cc (2.9L)
پانامرا 4 S dieselTwin-Turbocharged V8, 3,956 cc (4.0L), diesel
پانامرا GTSTwin-Turbocharged V8, 3,996 cc (4.0L)
پانامرا توربوTwin-Turbocharged V8, 3,996 cc (4.0L)
پانامرا توربو E-hybrid Twin-Turbocharged V8, 3,996 cc (4.0L) (with electric motor)
پانامرا E-hybrid 4STwin-Turbocharged V6, 2,894 cc (2.9L) (with electric motor)
پانامرا توربو E-hybrid STwin-Turbocharged V8, 3,996 cc (4.0L) (with electric motor)




نسل سوم Chassis 972 G3 سالهای 2023 تا الان :

در تاریخ 4 نوامبر سال 2023 پورشه به طور رسمی از نسل سوم پانامرا رونمایی کرد. در جریان این رونمایی اطلاعاتی در مورد مدل های میان رده پانامرا 4S و توربو E-hybrid منتشر شد. پیش بینی می شود که انواع داده های مربوط به انواع GTS و Turbo S E-hybrid بعدا منتشر شود. پورشه قصد دارد در آینده چهار جایگزین متمایز پیشرانه E-hybrid ارائه دهد.
نسل سوم پورشه پانامراموتور
پانامرا2.9 L (2,894 cc) turbo v6
پانامرا 42.9 L (2,894 cc) turbo v6
پانامرا turbo E-hybrid4.0 L (3,996 cc) twin-turbo V8 + electric motor




مشکلات رایج در پورشه پانامرا :

از آنجاکه تجربه شخص با شخص در رانندگی متفاوت است و خیلی از عوامل همچون چگونه راندن و انجام سرویس های دوره ای در عملکرد خودرو تاثیرگذار است, مهم است که بدانیم مشکلات فنی هر خودرو با خودروی دیگر نیز متفاوت می باشد. اما می خواهیم به طور کلی چند نمونه از مشکلاتی که دارندگان پورشه پانامرا با آن سروکله میزنند را مورد بررسی قرار دهیم. نگهداری و سرویس دوره ای و منظم می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کرده یا حداقل آن را به تعویض بیندازد. 


خرابی هوزینگ خنک کننده :
از دست دادن مایع خنک کننده ممکن است به دلیل نشت در لوله های خنک کننده پلاستیکی باشد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور و آسیب احتمالی ضروری است که این مشکل فورا برطرف شود. 


مشاهده محصولات مرتبط :

هوزینگ ترموستات پورشه پانامرا

خرابی کوئل و شمع موتور :


مشکلات مربوط به کوئل و شمع موتور گاها به وجود می آید که منجر به احتراق ناقص و عملکرد نامنظم موتور می شود. برای رفع این مشکلات ممکن است نیاز به تعویض شمع ها و کوئل نیز باشد. 

مشاهده محصولات مرتبط:

شمع موتور پورشه پانامرا

خرابی سیستم تعلیق بادی :


سیستم تعلیق بادی پانامرا ممکن است دارای مشکلاتی من جمله خرابی قطعات و یا نشت هوا باشد. این موضوع ممکن است منجر به یک سواری ناخوشایند شود. از این رو توصیه می شود که سیستم تعلیق بادی را به طور منظم مورد بررسی قرار دهید. مشکل کمک های پورشه پانامرا یک مشکل حاد و هزینه بر است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. 

مشاهده محصولات مرتبط :

کمک فنر پورشه پانامرا

نشت روغن :

برخی از مدلهای پانامرا دارای نشت روغن هستند. خرابی بست های خنک کننده روغن و واشرها عامل این نشت روغن هستند. با شناسایی سریع و رفع نشت روغن میتوان از مشکلات احتمالی موتور جلوگیری کرد. 

خرابی سیستم گیربکس :
مشکلات مربوط به گیربکس نیز از دیگر مشکلات پانامرا سوارشدن است. تعمیر و نگهداری مناسب و تعویض دوره ای روغن گیربکس من جمله عواملی است که به کاهش این مشکلات کمک خواهند کرد. 


خرابی روتورها و دیسک ترمز :
برخی از مالکان از سایش زودرس ترمز و مشکلات روتور شکایت کرده اند. برای اینکه سیستم ترمز تا حد امکان کارآمد و ایمن عمل کند, بازرسی دوره ای روتورها و لنت ها باید انجام گیرد. 

مشاهده محصولات مرتبط:

لنت ترمز جلو پورشه پانامرا


اشکالات سیستم الکتریکی :

 

سیستم های سرگرمی برخی از دارندگان پانامرا گهگاه دچار اختلال شده یا در سیستم های الکترونیکی و الکتریکی با مشکلاتی مواجه شده اند. بازنشانی سیستم و یا ارتقا نرم افزار ممکن است موردنیاز باشد. 


خرابی دریچه گاز :

خرابی سیستم اگزوز به خصوص سوپاپ های اگزوز ممکن است برای پانامرا سواران به وجود آید. این موضوع ممکن است باعث ایجاد صداهای عجیب و غریب یا مشکلات دیگری شود. 
مشاهده محصولات مرتبط: 
لوله توربو به دریچه گاز پورشه پانامرا

خرابی ترموستات :

خرابی ترموستات در کنترل دمای موتور اختلال ایجاد می کند. برای جلوگیری از مشکلات گرمای بیش از حد موتور, تعویض ترموستات معیوب ضروری است. این یک مشکل رایج ترموستات پورشه پانامرا است و می تواند باعث سردردهای زیادی برای تعمیرکار و صاحبان آن شود. 
مشاهده محصولات مرتبط:
ترموستات پورشه پانامرا

پورشه پانامرا بخریم یا نه؟
اگر از من لوازم فروش یا یک دیلر پورشه بپرسید 100 درصد خواهیم گفت بله چون که سود ما در این کار است. اما به دور از هرگونه تعصب و اگر بخوایم نظری حرفه ای و صادقانه دهیم باید متذکر شویم که تمام پانامراهای معرفی شده به ویژه نسل یک مشکلات زیادی را برای صاحبینشان به بار خواهند آورد. شاید درباره نسل دوم و سوم نتوان نظر قطعی داد, اما پیشنهاد صریح ما این است که دور پورشه پانامرای نسل یک مدل 2009 تا 2013 را خط بکشید مگر اینکه پول زیادی داشته باشید تا برای هزینه کنید.

حرف آخر :
من به شخصه از طرفداران پروپاقرص استایل و کلاس پورشه پانامرا هستم و تمامی حرفای ما از سر صداقت می باشد. قطعات و لوازم یدکی پورشه پانامرا و به طور کلی تمامی قطعات خودروهای پورشه گران قیمت هستند و اگر خودروی شما دچار مشکلی شد پیشنهاد میکنم که حتما از لوازم اصلی استفاده کنید. اگر پانامرا سوار هستید بهتون توصیه میکنم که حتمن یه حساب بانکی برای خودروی خود باز کنید و در آن پول پس انداز کنید تا در مواقع ضروری بتوانید هزینه های گران بار خودروی خود را پرداخت کنید. همان طور که قبلن گفتم توصیه من این است که خودرویی ارزش خریدن دارد که هزینه های تعمیر و نگهداری آن شما را به دردسر نیندازد. تا بتوانید با استرس کمتری از یک سواری راحت لذت ببرید.  


نوشته شده در 1402-11-03 توسط 0 118

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0