زمان دقیق سرویس کامل بی ام و x3 چه زمانی است ؟

زمان دقیق سرویس کامل بی ام و x3 چه زمانی است ؟

شاید سوال هایی که در بخش بالا نوشتم دقیقا همان سوال هایی باشد که همیشه ذهن شما را درگیر کرده باشد.

بنابراین در این مقاله زمان های استاندارد و قابل قبول تعویض هر یک از لوازمی که پس از گذشت مدت زمانی باید آن ها را تعویض کنید را به شما اعلام می کنیم.

حتما بخوانید: بهترین روغن موتور برای استتفاده در بی ام و

همچنین بخوانید: همگی ارور هایی که در پشت پنل فرمان روشن می شوند و شما باید آن ها را بدانید

اولین موضوعی که باید به شما بگویم در واقع یک نکته اخلاقی هست و آن هم این است که اگر شما صاحب خودرویی به نام بی ام و هستید پس یادتان باشد که رسیدگی بیشتری می خواهد و اگر صاحب خودرویی لوکس مانند: پورشه، مرسدس بنز و یا بی ام و هستید اما به موقع آن را سرویس نمی کنید باید بگویم که این موضوع بسیار وحشتناک است. البته بعضی از این لوکس سواران زمان تعویض را نمی دانند و خیلی اوقات به تلگرام و یا ایمیل آدرس شرکت لوکس یدک پیام می دهند و به طور مثال می پرسند بهترین زمان برای تعویض روغن موتور و فیلتر روغن دقیقا چه زمانی است به همین علت این مقاله را برای این کاربرهای عزیز نوشتیم.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی پورشه

------------------------------------------------------

برخی از کاربران بی ام و بر این باورند که چون خودروی ما را یک برند آلمانی تولید کرده است پس نیازی به رسیدگی ندارد و می شود دیر به دیر به مشکلات آن رسیدگی کرد اما صادقانه باید بگویم که این باور بسیار غلط است و استاندارد های روز دنیا هم حرف بنده را تصدیق می کنند .

 

زمان تعویض و همچنین مقدار مسافت طی شده برای تعویض هر یک از لوازم یدکی را در جدول زیر می توانید نشاهده کنید.

 

 

 

اعداد و ارقامی که در جدول بالا نوشته شده است هرگز وحی منزل نیستند و برای تصدیق این حرف باید بگویم که موقعیت جغرافیایی و کیفیت روغن موتور و یا کیفیت  و درصد خلوص بنزینی که استفاده می کنید همگی تأثیر مستقیمی در اعداد و ارقام بالا دارند. 

به طور مثال زمانی که شما روغن موتور 5000 کیلومتری استفاده می کنید پس از دو مرتبه تعویض روغن موتور شما باید فیلتر روغن موتور خودرو را هم تعویض کنید . اما زمانی که شما از روغن موتور 20000 هزار کیلومتری استفاده می کنید دقیقا زمانی که روغن موتور خودرو را تعویض می کنید باید فیلتر روغن موتور را هم تعویض کنید.

 

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بنز

------------------------------------------------------


در خصوص فیلتر هوا هم اصلی ترین ار کان تعویض موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید مهم هستند و زمان یا مسافت طی شده دیگر مطرح نیست به طور مثال در شهری مثل تهران که آب و هوای گرد و غباری و آلوده ای دارد یا شهرهای مرزی که گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارند بهتر است که فیلتر هوا زودتر تعویض بشود. 

اگر در شهری زندگی می کنید که هوای آن دارای گرد و غبار است بهتر که هر 8000 هزار کیلومتر اقدام به تعویض فیلتر هوا کنید و اگر هم هوای شهر شما تمیز است بهتر که هر 14000 هزار کیلومتر برای تعویض فیلتر هوا، ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید. البته می توانید زمانی که به نصف مسافتی که گفته شد رسیدید به وسیله پمپ باد فشرده فیلتر هوای خودرو را تمیز کنید.

 


فیلتر بنزین یکی از مهم ترین لوازم مصرفی در همه خودرو ها می باشد که عدم توجه به آن می تواند مشکلات بزرگی را برای موتور ماشین شما ایجاد کند.

مشکلات اصلی که می توان به آن ها اشاره کرد : 

1- انژکتورها کثیف می شوند .

2- راندمان موتور پایین می آید .

3- طول عمر پمپ بنزین خیلی کمتر می شود .

4- خرابی در سنسور اکسیژن.

5- موتور به مرور زمان دیر روشن می شود.

 

برای توضیح موارد بالا می توان به مورد اول اشاره کرد و در همین خصوص توضیحات زیادی نوشت ، کثیفی و خرابی فیلتر بنزین منجر به کثیف شدن  و گرفته شدن سر انژکتور شود، زمانی که ذرات و جرم های بسیار کوچک از فیلتر بنزین عبور می کنند باعث گرفتگی انژکتور می شوند بنابراین انژکتورها به هنگام پاشش بنزین بد عمل می کنند و یا یکی از انژکتورها مسدود می شود . زمانی که موتور در دور های پایین باشد موتور می لرزد و بد کار می کند.

مورد دوم از 5 مورد ذکر شده در بالا می تواند باعث کم کاری موتور در سربالایی ها و حتی روشن کردن کولر ماشین منجر به بالا رفتن سریع آمپر آب بشود. بنابراین کثیفی فیلتر بنزین و عدم توجه به آن می تواند موجب کم شدن قدرت موتور و کمتر شدن دور موتور بشود.

------------------------------------------------------

لوازم یدکی بی ام و

------------------------------------------------------


نوبتی هم باشد نوبت شمع موتور است که درباره زمان تعویض و آگاهی از ظاهر آن در هنگام خراب شدن اطلاعاتی را به شما کاربران عزیز بدهم.

همانطور که می دانید بر روی شمع موتور ولتاژ اعمال می شود و سر دیگر آن که در سیلندر موتور است جرقه می زند و مخلوط سوخت و هوا درون سیلندر موتور انفجار می گردد و نیروی کافی برای  موتور بوجود می آید، خرابی شمع موتور باعث می شود که خام سوزی سوخت و همچنین کاهش راندمان موتور اتفاق بیافتد . 

افزایش آلایندگی و آسیب رسیدن به کاتالیست خودرو از عواقب خام سوزی است. 

زمانی که شمع موتور سیاه بشود یا عایق آن ترک برداشته باشد به معنی آن است که اختلاف پتانسیل اعمالی روی شمع موتور منجر به جرقه زدن نمی شودکه این یعنی یک از سیلندر های خودروی شما از کار افتاده است. 

بهترین زمان برای تعویض شمع موتور مسافتی حدود 50000 کیلومتر می باشد . البته شمع موتور هایی با قابلیت دو برابر مسافت ذکر شده یعنی چیزی حدود 100000هزار کیلومتر کارکرد هم در بازار موجود هست .

------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی

------------------------------------------------------

نوشته شده در 1396-08-25 توسط 0 7075

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

مقایسه 0